/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Dæktryk
Fra : Monsen1234
Vist : 4339 gange
200 point
Dato : 05-08-06 19:49

Hvordan finder jeg ud af hvad dæktryk der skal være i mine hjul.

Jeg har letmetal fælge på og kan således ikke gå efter instruksionsbogen med orginale hjul, mine dæk er, Michelin 175/60 r14 har prøvet at kikke på Michelin`s hjemmeside uden resultat.
Bilen er en Opel corsa 94

Mvh: Monsen.

Kommentar
Fra : macau

Dato : 05-08-06 19:53

prøv at bruge søgefunktionen,,,spørgsmålet har lige været oppe for kort tid siden

Kommentar
Fra : macau

Dato : 05-08-06 19:55

kan du ik finde det så er det her,,,,,http://www.sds.dk/sider/tips.html

Accepteret svar
Fra : stimo1

Modtaget 110 point
Dato : 05-08-06 20:00
Godkendelse af svar
Fra : Monsen1234

Dato : 05-08-06 20:14

Tak for svaret stimo1.

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 05-08-06 20:21

Her er en tommelfingerregel, du kan gå ud fra:
Man går ud fra bilens originale hjul montering og fælgdiameter!
For hver tomme større fælge, øges trykket med 0,15 til 0,2 bar!
Er Corsa'en født med 13" fælge og du nu kører med 14", skal du øge trykket med 0,15-0,2 bar

Gert

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 05-08-06 20:24

stimo1! Nu er jeg nysgerrig!
Hvor henne i dit link fortælles det, hvilket tryk en Corsa med alufælge skal køre med?

Gert

Kommentar
Fra : macau

Dato : 05-08-06 20:29

det betyder da ik noget hvad bil det er men hvad dæk og fælge man kører med,,,

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 05-08-06 20:52

Jeg har lige lavet et tip, for der er åbenbart mange, der ikke kender denne regel:
http://www.kandu.dk/TipHist.aspx?tid=14494

Gert

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 05-08-06 21:07

> g_h

Jeg lagde et link, som jeg mente spørger *måske* kunne bruge.

Spørger vælger at give mig point. Altså må spørger kunne bruge linket.

Hvis spørger har givet mig point for noget der
Citat
ikke
(eftre din mening) er brugbart, er det ikke mit problem.
Det er ikke mig der beslutter hvem andre skal give deres point til.

I øvrigt fik jeg heller ikke fuld point for svaret. Så jeg syntes det svarer meget godt til hvad det var værd.

---

Monsen1234 > Tak for pointene.

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 05-08-06 21:08

Hov, den klamme skulle ikke have været med!!???

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 05-08-06 21:18

Lige netop *måske* kan jeg ikke lide!
Har man ikke et konkret løsning/svar, bør man ikke forvirre spørgeren videre!!
Det hele ville værre meget nemmere, hvis kun håndfaste svar/løsninger blev postet, så spørgeren ikke selv skal søge videre i links, der kun *måske* giver et svar!!

Gert

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 05-08-06 21:22

Rend og hop!

Mange søger på nettet og lægger links. Det gør jeg også.

Og så er det stadig spørger der har valgt at lukke spørgsmålet ved at give mig point. Det har jeg ingen del i overhovedet!

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 05-08-06 21:37

Ja netop!
Men mon dog ikke, spørgeren selv har søgt lidt og dit link er så "bredt", at spørgeren ingen chance har, for at læse det hele!
Du har heller ikke læst det, for så ville du ikke komme med det, for der er ingen hjælp at hente til dette spørgsmål!!

Gert