/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Bioschip
Fra : Caine
Vist : 554 gange
100 point
Dato : 22-12-02 04:00

Hej... er der nogen der kender et sted hvor at man kan købe bioschips...
det er en bioschip til et P4S5A motherboard som jeg er på jagt efter...

Mvh Caine

Accepteret svar
Fra : technet

Modtaget 110 point
Dato : 22-12-02 04:27

jeg går ud fra at i har opgivet det med flash i dette spørgsmål
http://www.kandu.dk/dk/spg/9167

men her er sikkert en løsning som i kan bruge
send jeres bios chip til shg data http://www.shg.dk

ring til dem

de kan brænde jeres chip om til en rimlig pris ( jeg mener ca 200 kr )

og så for g... skyld lad være med at rode med bios hvis i ikke er 100 % sikre på hvad i laver

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 22-12-02 05:07

Technet har ret. Det er noget skod at lege med flashning hvis man ikke er 100% sikker på hvornår hvad skal gøres. Bootdisketten SKAL f.eks. altid være HELT REN for alle drivere.... Det nytter ikke at man prøver noget der virkede på naboens computer dengang Ruder Konge han var knægt. Der skal bruges 100% grundighed for at undgå at skulle "gen"brænde sine bios-chips...

Godkendelse af svar
Fra : Caine

Dato : 22-12-02 14:57

Tak for svaret technet. Jeg tror at min ven får en større hjerne rystelse nu, da han sidder og slår sit hoved ned i bordet (meget hårdt:)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-12-02 16:21

"Caine" <Caine.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:QU9N9.9765$Hl6.1227162@news010.worldonline.dk...
> Hej... er der nogen der kender et sted hvor at man kan købe bioschips...
> det er en bioschip til et P4S5A motherboard som jeg er på jagt efter...
Ja jeg gør.. he he

Jeg går ud fra at du søger at BIOS chip der er flashet på forhånd med den
bios du har brug for!!!
for ellers kan du købe et chip i de fleste velassorterede
elektronikforretninger.

her er info om firmaet:
Rosenmeier IT distribution A/S
Bejlerholm 3
DK-9700
Nørresundby

Tel: 96328080

www.rosenmeier.dk

Jeg har selv købe et flashet chip til et ASUS kort:
Pris; 372.50 danske kroner...

--
Venligst

Thomas
Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
skær venligst det væk, du ikke svarer på.
..::Tak::.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-12-02 19:49

"Thomas" <Plasmafusion@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse
news:au4l7u$15vj$1@news.cybercity.dk...
>
> "Caine" <Caine.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:QU9N9.9765$Hl6.1227162@news010.worldonline.dk...
> > Hej... er der nogen der kender et sted hvor at man kan købe bioschips...
> > det er en bioschip til et P4S5A motherboard som jeg er på jagt efter...
> Ja jeg gør.. he he
>
> Jeg går ud fra at du søger at BIOS chip der er flashet på forhånd med den
> bios du har brug for!!!
> for ellers kan du købe et chip i de fleste velassorterede
> elektronikforretninger.
>
> her er info om firmaet:
> Rosenmeier IT distribution A/S
> Bejlerholm 3
> DK-9700
> Nørresundby
>
> Tel: 96328080
>
> www.rosenmeier.dk
>
> Jeg har selv købe et flashet chip til et ASUS kort:
> Pris; 372.50 danske kroner...

Det er da ALT for dyrt.
..
Jeg mener at en i denne NG eller måske i Hardware gruppen flasher for ca. 80
d.kr. hvis du altså kan levere en Bios. Jeg tror nok det er Nils Emil
Larsen.. Hvis du spørger ham pænt så kan det jo være I kan finde ud af
noget.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-12-02 22:27

> Det er da ALT for dyrt.
> .
> Jeg mener at en i denne NG eller måske i Hardware gruppen flasher for ca.
> d.kr. hvis du altså kan levere en Bios. Jeg tror nok det er Nils Emil
> Larsen.. Hvis du spørger ham pænt så kan det jo være I kan finde ud af
> noget.

Hejsa
Det kan jeg kun give dig ret i. Det er alt for dyrt og det passer at Niels
Emil tager 80 dkr. for at flashe en Bios hvis du selv levere men 150 hvis
hans selv skal anskaffe en fra ny af. Har selv k´købt et par stykker af ham
og kan kun anbefale ham til alle.

Mvh
Ingvar

---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.431 / Virus Database: 242 - Release Date: 17-12-2002

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-12-02 23:18

"Martin S." <real_warhawk@removethis.hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:au51g2$sgr$1@sunsite.dk...
>
> "Thomas" <Plasmafusion@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:au4l7u$15vj$1@news.cybercity.dk...
> >
> > "Caine" <Caine.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> > news:QU9N9.9765$Hl6.1227162@news010.worldonline.dk...
> > > Hej... er der nogen der kender et sted hvor at man kan købe
bioschips...
> > > det er en bioschip til et P4S5A motherboard som jeg er på jagt
efter...
> > Ja jeg gør.. he he
> >
> > Jeg går ud fra at du søger at BIOS chip der er flashet på forhånd med
den
> > bios du har brug for!!!
> > for ellers kan du købe et chip i de fleste velassorterede
> > elektronikforretninger.
> >
> > her er info om firmaet:
> > Rosenmeier IT distribution A/S
> > Bejlerholm 3
> > DK-9700
> > Nørresundby
> >
> > Tel: 96328080
> >
> > www.rosenmeier.dk
> >
> > Jeg har selv købe et flashet chip til et ASUS kort:
> > Pris; 372.50 danske kroner...
>
> Det er da ALT for dyrt.
> .
> Jeg mener at en i denne NG eller måske i Hardware gruppen flasher for ca.
> d.kr. hvis du altså kan levere en Bios. Jeg tror nok det er Nils Emil
> Larsen.. Hvis du spørger ham pænt så kan det jo være I kan finde ud af
> noget.
Nu sad jeg altså 200 Click fra den biks, og kunne ikke komme online,
eftersom at mit flashprog var frosset under opstart.
Ergo må man betale for hurtig service...

Det er dyrt.. ja men det er også hurtigt når der ikke er andre muligheder.

--
Venligst

Thomas
Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
skær venligst det væk, du ikke svarer på.
..::Tak::.