/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Køler til CPU
Fra : michael_30
Vist : 541 gange
100 point
Dato : 02-08-06 23:29

Hej
Jeg skal have en Processor (CPU) mærket Sempron (Socket A) http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=164170 dertil skal jeg bruge en egnet køler som kan køle så meget som muligt, og bedst muligt. "Spiller nemlig krævende spil"

Nu var mit spørgsmål:
1. Hvad er bedst kølende, Kobber eller aluminium....?
2. Har experterne nogle råd til hvad for en køler der er bedst til den CPU jeg skal købe. Den må helst ikke larme for meget. Jeg havde kigget lidt på denne her http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=202543 ....?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-08-06 02:27

Kobber er det bedste men osse det tungeste!

Kender ikke den køler du linker til men hvis den kun larmer 15 db er den l praksis lydløs!

Nu er det jo normalt grafikkortet der spiller mest med musklerne hvis du spiller krævende spil, men naturligvis har CPU'en osse noget at sige! Om så sempron er den mest velegnede til spil er så noget andet man kan diskutere, men der er jo ikke så mange valgmuligheder tilbage med socket A

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 100 point
Dato : 03-08-06 07:52
Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 03-08-06 17:19

Er sempron en dårlig cpu i forhold til AMD Barton 2800...?
Ja jeg har ikke så mange muligheder med det bundkort jeg har "ASROCK K7VT4A PRO"

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 03-08-06 17:26

En Barton er meget hurtigere, og har dobbelt så stor L2 cashe (512K)

Godkendelse af svar
Fra : michael_30

Dato : 03-08-06 18:36

Tak for svaret peet49. Jeg har valgt at acceptere dit svar, fordi at du sendte et link til en hjemmeside hvor jeg har tænkt at købe http://ph-computer.dk//product_info.php?cPath=52&products_id=415&osCsid=d9e1b624f04a58e895383e26854b614d
Men jeg takker også Tedd for hans svar, som også har hjulpet mig, man bliver kloger hele tiden pga. jeres hjælpsomhed Tak til jer begge 2

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 03-08-06 19:22

Selv tak.