/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Driver til bundkort.
Fra : nightmood
Vist : 274 gange
132 point
Dato : 01-08-06 15:03

Jeg har samlet mig en sprit ny computer. Alt er nyt og samlet korrekt. (Håber jeg.) Men hvordan installerer jeg driver til bundkort? Og kunne jeg have samlet noget forkert? Mit CD-drev vil ikke åbne og lukke når man trykker på knappen på fronten.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-08-06 15:11

følger der ikke en cd med drivere med ved købet, så må du finde ud af hvad dit bundkort hedder og finde driveren på nettet

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 01-08-06 15:16

I æsken med bundkortet var der en cd, der er alle drivers - har du husket, at montere molexstikket til cdrommen?

Kommentar
Fra : jacla

Dato : 01-08-06 16:03

Du kan altid finde driveren hos producentens hjemmeside. Enten star der Driver download eller under Support.

vh

Jan

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-08-06 16:05

Når du har sat stikket i til CD-rommen.
Så indstaler dit styresystem
og så den CD som hører til det motherboard.

Kommentar
Fra : nightmood

Dato : 01-08-06 17:45

Tak for jeres svar.
Jeg har en CD, der fulgte med motherboarded. Men det er måske mit CD-drive, der ikke er samlet rigtigt.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 01-08-06 17:48

Sidder det på samme kabel som harddisken skal de jumpes rigtigt - hardisk som master og cdrom som slave, desuden skal der være et strømstik monteret.

Kommentar
Fra : janik

Dato : 01-08-06 23:05

På mit bundkort er det et stik til harddisk og til drev.
Det er et abit .
Jeg havde igen problemer med at at få det til at
kører den fandt drevet med det samme

Kommentar
Fra : Crypton

Dato : 02-08-06 08:21

En typisk fejl på CD-drev der ikke åbner, det mangler strøm.
Undersøg om strømstikket er sat rigtigt på plads.

Kommentar
Fra : nightmood

Dato : 05-08-06 12:11

Jeg gik i forretningen og konstaterede, bundkortet ikke fungerede. De satte et nyt i uden problemer. Jeg kan i øvrigt anbefale Engros Data på Falkoner Alle 73.

Tak for jeres svar.

Annuller spørgsmålet
Fra : nightmood

Dato : 05-08-06 12:19

Jeg har annuleret spørgsmålet, fordi det ikke var stillet og svaret ud fra det, problemet egentlig drejede sig om.
Og derfor stiller jeg et nyt.