/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
bærbar til anlæg
Fra : solling
Vist : 507 gange
120 point
Dato : 31-07-06 10:57

er der nogen der kan hjæpe mig?
Jeg har lagt al min musik ind på min bærbar og vil gerne kunne slutte den til mit anlæg.
min bærbar er en ibm t22 og min forstærker er en sony. der står "str-de405", "RDS eon" og "audio video control center" på den.

kan det lade sig gøre. jeg har hørt at jeg skal bruge et mini jackstik? hvis det er rigtig er der så nogen der kender et sted på nettet hvor det kan købes.

er det muligt at sluttet min bærbar til mit fjernsyn, således at jeg kan bruge den bærbar som dvd? i så fald hvordan ?

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 31-07-06 11:09

Du skal have fat i et stik, med et minijack i den ene ende, og et sæt der passer til din forstærker (sikkert phoho stik), stort set har alle computer forretninger, radio tv forhandlere, størrere supermarkeder osv. denne type stik på lager.

Du kan ikke bare sætte din bærbar til dit fjernsyn (med mindre dit fjernsyn har en indgang til pc, mange fladskærme har dette). ellers skal du have noget og sætte i mellem, hvilket nok ikke kan svare sig, da man kan få meget billige DVD afspillere i dag (2-300 Kr)

MVH

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 31-07-06 11:52

Jeg har set en IBM bærbar kørende som Mediecenter musik/DVD til tv/optagelse af programmer.
Men hvad der er brugt af stik og ledninger kan jeg ikke huske.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 31-07-06 18:57

I stedet for at købe løsdele til et sådant kabel, så prøv at sammenligne hvad det vil koste at lave et kabel, konra hvad koster et færdigkabel.
Færdige kabler er ikke så dyre mere, så det er arbejdet værd, at flække et kabel sammen.

Kommentar
Fra : bog

Dato : 01-08-06 00:22

viskinge:Det er ikke nødvendig at fjernsynet har indgang til pc et scartstik er nok. Til det er tvout på pcen eller bæraren et krav. er der ikke tvout bruges en vga videoconverter.Med tvout er det lige uden straks lidt svære hvis ikke vga eller dvi indgang på tvet.

På de ældre forstærkere bruges DIN stik og phone på de nyere hvis det er analog audio.
Så et minijack til phone kabel er nok.

Kommentar
Fra : solling

Dato : 01-08-06 10:05

uha kan i prøve at begrænse de svære ord... jeg forstår ikke en brik

Kommentar
Fra : solling

Dato : 08-08-06 14:29

ER DER SLET IKKE NOGEN DER KENDER ET STED PÅ NETTET HVOR JEG KAN KØBE SÅDAN ET STIK....

GERNE ET PRÆCIST LINK

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 120 point
Dato : 08-08-06 14:35
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-08-06 14:50
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-08-06 15:59
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-08-06 16:04

vis du har video out eller S-
på dit video/grafik kort
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=103983

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-08-06 16:12

Leg lidt>
video/tv.... .... ... bla bla bla

http://www.usbit.synonym.dk/

Godkendelse af svar
Fra : solling

Dato : 03-02-07 16:53

Tak for svaret Manse9933.