/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Blærebetændelse bliver ved!!!
Fra : SandraFalk
Vist : 12655 gange
40 point
Dato : 30-07-06 19:10

Jeg er gravid i 10.uge og har fået blærebetændelse. Hvilket åbenbart er meget normalt at få under graviditet. Jeg var til lægen tirsdag( 5 dage siden) hvor jeg fik denne medicin mod det: Nitrofurantoin og tager 4 piller om dagen. Jeg mangler imorgen, så er jeg færdig med "kuren", men jeg synes dagen efter jeg havde taget pillerne, det blev bedre, men så er det bare blevet værre og værre. Det gør ondt næsten hele tiden i blæren (underlivet). Er der andre der har oplevet at blærebetændelsen ikke går væk efter at have taget medicin? Jeg drikker masser af danskvand hver dag! Og kamillethe.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-07-06 19:13

DET - søde ven - er ikke noget du skal tage råd herfra - du skal opsøge din læge omgående imorgen og det kan ikke gå hurtigt nok.
Ikke for at forskrække dig - men behandling i tide er at foretrække

held og lykke med graviditeten og se så at blive rask

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-07-06 19:15

ps... Nitrofurantoin er bredspektret og sikkert godt nok - men forhør dig lige hos din læge om du kan få noget der er mere målrettet (jeg er ikke læge - men kvinde )

Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 30-07-06 19:26

Tranebær Saft har for mig været som at vinde i lotteriet Har hele mitt voksne liv været sa plaget af Blærebetendelse .Så for 3 år siden fik jeg rådet fra min Læges Sekreter ,Tranebær saft kan købes på Appoteket og Matas , kan kun anbefalle alle med den lidelse at prøve det .jeg blev kureret efter nogle få dage .og det er aldrig kommet igen.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-07-06 19:26

Tranebærsaft holder bakterierne nede...

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 30-07-06 19:41

Jeg ville også ringe til lægen imorgen tidlig alligevel Men ville bare lige høre, om der var nogle råd og sådan.. Jeg har haft blærebetændelse en del gange, og tror jeg køber noget tranebærsaft også.
Tak for svarene

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 30-07-06 20:04

ja - allerførst doktoren, så du kan blive podet og få den rette medicin...

Derefter bliver jeg nødt til at skyde en kommentar ind - håber det er ok, du har ikke bedt om råd i den alternative kategori

I forhold til gentagende blærebetændelser og symptomer herpå er akupunktur en fremragende behandlingsform.

Det er ikke selve infektionen, man kan behandle, men den svaghed der gør, at man er modtagelig for infektionen.
Du kan med andre ord forebygge infektionerne.

Så jeg vil helt klart anbefale dig at gå til lægen og få det rette antibiotika og så finde end dygtig akupunktør, der kan hjælpe dig med at komme tendensen til livs

Vaxen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-07-06 20:35

Hvordan pokker kan du være gravid i 10. uge ???:

http://www.kandu.dk/Spg88179.aspx

Dateret d. 29/5 :

Citat
Jeg afslutter tråden for denne gang, da jeg lige har fået min mens.
Jeg føte mig så gravid i hele perioden efter ægløsning, men de sidste 2-3 dage har jeg intet følt, og ikke følt mig gravid - og bang her imorges - mens. ! Men så er det bare op på hesten igen

Men m.h.t. blærebetændelsen, så må du altså en tur omkring lægen igen.

Nogen gange virker Nitrofurantoin ikke, det kommer an på hvad infektionen skyldes om det virker eller ej.

Så enten er der andet galt, eller du skal have noget andet medicin.

mvh dova

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 30-07-06 20:46

Efter selv at have haft en urinvejsinfektion 3 gange hen over de sidste ca 3½ måned, ved jeg præcis hvor irriterende et problem du bøvles med.

Mht. til behandling, så fik jeg sidste gang præparatet selexid, som er det mest effektive middel jeg indtil nu har været i behandling med. Mit problem var, at jeg reagerer allergisk overfor sulfapræparater, og derfor blev der forsøgt med selexid i stedet. Præparatet bruges ligeledes til infektioner der ikke lader sig behandle med sulfapræpararter eller ampicillin - og det kan jo ikke udelukkes at være netop dit problem. Altså må du et smut omkring lægen i morgen.

Angående akkupunktur, så har jeg været i den boldgade, dog uden en skid virkning - og lige som en side bemærkning, så skal du vide, at tranebærsaft skal drikkes UDEN TILSAT sukker, for at have en gavnlig forebyggende virkning. Saften smager rent ud sagt af røven til, så er det noget du vil forsøge dig med, så vil jeg anfefale dig, at du køber tranebær kapsler.

Held og lykke med din graviditet, som forhåbentligt bliver uden gentagne infektioner

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 30-07-06 20:58

Jeg går ind i 10.uge imorgen.. 9+0 altså 10.uge.. Det du hentyder til dova var faktisk min sidste mens.. juhuu..

Takker for alle rådene

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 30-07-06 21:05

Tillykke med din graviditet

Jeg går selv ind i uge 24 uge i morgen, og håber på lidt mere moderate temperaturer. Føj for den lede, denne hede kan jeg godt undvære efterhånden

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 30-07-06 21:46

Creamy - akupunktur er kun så god som den behandler, der udfører den og som den diagnose, der er stillet. At det ikke virkede på dig, betyder ikke, at den ikke virker på andre . Men ok - selvfølgelig skal du give din oplevelse videre.

Personligt vil jeg anbefale det, som jeg allerede har gjort - og så også nævne i den forbindelse at det tager 3-5 behandlinger at mærke bedring - og at det til tider kan være en lidt genstridig grundliggende ubalance, der er årsagen, og det derfor tager flere behandlinger at komme helt over det. - Men bedring skal man kunne mærke efter de første behandlinger. Kan man ikke det, skal man ikke betale for flere....

Vaxen

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 30-07-06 22:09

Tak for og i ligemåde creamygirl
Ja det er for meget med den varme - Jeg er jo ik plaget af en stor mave endnu, mere oppustet hi hi og kvalme, hovedpine puhaa... Og så kunne jeg godt have undværet den blærebetændelse.
Jeg ringer til doktormanden imorgen tidlig - så får vi se...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-07-06 03:00

Det var da dagens positive (ja altså ikke blærebetændelsen)

Stort tillykke til jer begge to herfra!

Gad vide hvilket nick ungerne får her på Kandu! Creamybaby er jo uoffielt taget så det vil nok bringe forvirring

Hvad med Hawkeye og Fløde(k)anden? eller Fløde(m)anden hvis det blir en dreng!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 31-07-06 09:35

Ø Ø Ø glædelig jul!

med de kommende små

Accepteret svar
Fra : Axelise

Modtaget 40 point
Dato : 31-07-06 09:49

Jeg har selv døjet med blærebetændelse stort set hele mit liv fra jeg var 3 år, så jeg ved præcis hvor ubehageligt det er. Har desuden lidt af kronisk blærebetændelse i næsten 11 år fra jeg var 17 år uden at lægerne kunne finde ud af noget, så jeg har måttet prøve mig frem.
Ofte er det fordi slimhinderne ikke er så stærke, som de burde være, at man får blærebetændelse. Årsagen til at slimhinderne ikke er stærke, kan der være rigtig mange forklaringer på, så det vil jeg ikke begive mig ud i.
Det er vigtigt at du får dyrket din urin! Hvis du går med en ubehandlet blærebetændelse, kan den gå op i nyrerne, hvis ikke den bliver behandlet korrekt. Tag en morgenurinprøve med op til din læge, så får du svar på, hvad du skal have af medicin dagen efter.
Tranebærsaft er godt forebyggende, men kurerer ingen blærebetændelse.
Som du er inde på, er det vigtigt at drikke rigeligt.
Udover lægens medicin, har jeg de bedste erfaringer med et naturpræparat, der hedder Optima 8. Det tager smerterne næsten øjeblikkeligt, men der står på flasken, at det kun må bruges af gravide i samråd med læge, så du må i givet fald tale med din egen læge.
Gyldenris-the er også rigtig godt. Det kan du købe i helsekostforretningen, og det er et godt supplement til den vand, du drikker.
Hold dig fra sukkerholdige drikke og alkohol(nå ja, det giver jo sig selv, da du er gravid!) - og sørg for at tisse grundigt af, når du har været på toilettet. Jeg fik en gang på hospitalet på Urologisk afd. anvist, hvordan man gør:
Du tisser, som du plejer. Rejs dig derefter op og sæt dig ned igen. Du kan nu tisse lidt mere. Rejs dig op igen og vug underlivet/hofterne lidt frem og tilbage. Sæt dig ned og tis det sidste. Det er meget vigtigt, når man har blærebetændelse, at der er så lidt urin tilbage i blæren som muligt, har jeg fået at vide.
Og så må du iøvrigt ikke tisse i badevandet, hvis du er ude og bade. Mange kvinder kan få den mest ulidelige blærebetændelse, hvis de gør det, da man automatisk suger lidt af badevandet op i urinrøret, når man er færdig med at tisse.
Når du har fået kureret din blærebetændelse med lægens hjælp, kan du tage tranebærkapsler som forebyggende. Tranebær skaber et surt miljø i blæren, som bakterierne har svært ved at leve i, men tranebær formår somsagt ikke at slå bakterier ihjel.
Rigtig god bedring!

Godkendelse af svar
Fra : SandraFalk

Dato : 31-07-06 11:22

Tusind tak for svaret Axelise. (og jer andre )

Har været hos lægen og de dyrker urinprøven til imorgen..

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 31-07-06 17:51

Til snarlig minifalk og babycrem