/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
???Er jeg gravid mon????
Fra : SandraFalk
Vist : 4836 gange
260 point
Dato : 24-05-06 16:30

Jeg har taget p-piller i mange år og haft p-stav de sidste 2 ½ år, men fik den fjernet i slutningen af marts 2006, fordi jeg gerne vil være gravid (igen - Har en datter på snart 10 år)..
Jeg har så haft mens. som startede d. 3/5 og efterfølgende første rigtige ægløsning omkring d. 14 maj - Jeg havde temmelig ondt - og fandt ud af efter snak med mine veninder at det var ægløsning. Det varede et par dage med hiv og træk og smerter i æggestokke eller æggeledere eller deromkring hi hi.. Jeg har så haft nogle stik smerter i højre side i underlivet.. Har det stadig.. Og de sidste dage kan jeg mærke min livmoder nærmest hele tiden. Det er ligesom den trækker sig sammen og bliver hård, lidt ligesom småveer.. Og det føles mærkeligt dernede.. Jeg er lidt svimmel og en smule kvalme på nogen tidspunkter i døgnet.. Mine brystvorter klør og er ømme. Og det prikker i dem.. Jeg har de sidste dage haft tissetrang nærmest hele tiden. Og nu synes jeg mine strækmærker fra tidligere graviditet er blevet mere synlige (mørkere).. Er det for tidligt med disse symptomer, er det noget jeg bilder mig ind? Der er en uge til jeg skal have min mens. - håber det selvfølgelig ikke...At den kommer.
Er der andre her der har haft så tidlige symptomer eller er det psykisk indbildning?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-05-06 16:56

det vil en graviditets test sikkert svare dig på

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 24-05-06 17:00

Den kan jeg desværre ikke tage endnu..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-05-06 17:25

SandraFalk.... det lyder meget som om du er gravid, de fleste symptomer kan dog også skyldes at det er præmenstruelt, dog hæfter jeg mig ved, at du tisser hele tiden. Det syntes jeg ikke jeg har
hørt om uden at man er gravid. Da vi skulle have barn nr. 2 kunne jeg også mærke det meget tid-
ligt, men om det var så tidligt kan jeg ikke huske.

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 24-05-06 17:39

Jeg har også mere og mere kvalme - imorges allerede før jeg stod op.. Jeg har ikke haft lyst til at spise noget hele dagen pga den kvalme, og så prøvede jeg lige at spise lidt, men kastede op lige efter.. Jeg synes jeg har mange tegn, men det kan måske også være min krop der skal til at "virke" rigtigt uden p-piller.. Jeg ved det ikke.. Jeg synes også det er ret tidligt..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-05-06 17:46

SandraFalk, jeg har nu heller ikke hørt at man får kvalme, efter ophør med p-piller mm, godt nok
så kan psyken godt spille et gevaldigt puds....

Jeg krydser fingre for dig, du må give besked om et stykke tid ik'??

Kommentar
Fra : transor

Dato : 24-05-06 17:46

Man får ikke ægløsning og bliver gravid af snak med sine veninder. Det er ren ammestuesnak.

Meg bekendt er ægløsning ikke noget man mærker.

Men kvinder i hormonal ubalance kan bilde sig selv hvadsom helst ind og reagere besynderligt.

I tidligere tider kaldtes det hysteri. Hysteria er latin for livmoderen.

Men hvad du end føler udelukker det selvfølgelig ikke at du er gravid.
Det kan man vise med god sikkerhed ven en urinprøve en periode efter udebleven menstruation.
Men da du næppe er kommet i et selvreguleret naturligt periodisk forløb endnu , er der ikke for dit vedkommende noget der hedder udebleven mestruation.

I din situation tror jeg den sædvanlige hormonundersøgelse af urinen er en upålidelig metode.

Din læge vil være den bedste, til at afgøre den sag for dig.

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 24-05-06 17:47

Skal jeg nok.. Ihh det er så spændende..

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 24-05-06 17:52

For satan da.. Transor..Hvor er du mærkelig..
Du har måske selv prøvet at have ægløsning???
Nogle kvinder kan faktisk godt mærke når de har ægløsning.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-05-06 17:52

transor....nogle kvinder der ikke er på p-piller kan godt mærke ægløsning

En hormonundersøgelse af urin, kan såmænd være pålidelig nok, altså hvis den er positiv, og selv
en negativ test kan være forkert (en af dem købt på apoteket)

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 24-05-06 18:00

Ja mens man tager p-piller får man ikke ægløsning tror jeg.. Så jeg er også helt 100% på at det var det jeg havde.. Jeg har også taget "sekrets testen" (lyder lidt klamt ) og det passede perfekt!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-05-06 18:06

Dette her er da lige til at blive i godt humør af pokkes du bliver nød til at vente med svaret lidt endnu, jeg kan godt huske hvordan det var, vores nummer to var meget planlagt, og jeg vidste faktisk med det samme at jeg var gravid, de der ugers ventetid var ulidelig lange

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-05-06 18:10

Hvis du altså er gravid, hvilket jeg egentlig tvivler på så hurtigt efter fjernelse af en P-stav, tror jeg ikke på, at du er blevet det i forb. med ægløsning ca d. 14/5.

For det er jo kun 8 dage siden, og det er alt for tidligt at mærke så store "signaler" man normalt forbinder med graviditet.

Så enten er du blevet gravid engang i april måned, eller også er du det ikke

Men du skal en tur til lægen, både for at få konstateret om du er gravid, og også for at få en forklaring på de jagende stiksmerter og sammentrækninger (både hvis du er eller ikke er gravid, for hvis du er, er det ikke almindeligt med "plukveer" så tidligt i graviditet).

Du kan jo i teorien også bare have reddet dig en eller anden infektion, det kan også gi' kvalme og utilpashed.

mvh dova

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 24-05-06 18:11

Sidste gang jeg smed p-pillerne blev jeg gravid med det samme.. Sådan indenfor 2 måneder tror jeg.. Håber det samme denne gang, selvom jeg har været skeptisk..
Min kæreste tror den er der Håber ikke at vi bliver skuffede..
Men det er irreterende at gå og vente sådan.. Nok også derfor man bliver ekstra opmærksom på alle tegn.. Uhh haa.. En uge endnu.....

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 24-05-06 18:15

Tja.. Vi gik godt nok ekstra meget til den efter jeg fik fjernet den p-stav ha ha.. Men jeg fik min mens. i starten af maj ... Jeg venter lidt og ser.. Bliver det ved, går jeg til doktormanden

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 24-05-06 18:17

Men hvis det var en infektion havde jeg vel haft lidt feber? Det har jeg ikke...
Og jeg har prøvet at have blærebetaændelse og betaændelse i æggelederen før, og det er ikke som nu..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-05-06 18:21

De tre gange jeg har været gravid, har jeg haft de der stikkende/jagende smerter især hvis jeg

skulle hoste Lægen sagde at det var helt normalt, mener han sagde noget med ledbånd der

skulle gi' sig, men et tjek er ingen dårlig ide

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 260 point
Dato : 24-05-06 20:53

Sandra, -du har jo været gravid før. Så du ved, hvordan det føles. Det er forskelligt fra kvinde til kvinde.
Selv synes jeg, at tegnene var så svage, da jeg var gravid, -så jeg ikke følte mig sikker før det blev "officielt konstateret".

Og allerførste gang troede jeg HELT SIKKERT, at jeg var gravid, -fik underlige lyster og madvaner... Så det var en stor skuffelse, da jeg fik menstruation... Et par måneder efter var den god nok... Min kæreste og jeg skulle bare lige giftes først. Jeg blev gravid 14 dage efter brylluppet.

Nogle gange starter en graviditet, men der kan gå så mange småting skævt i de første faser. Så mange gange stopper svangerskabet allerede inden det bliver konstateret.

Men vi krydser allesammen fingre for dig og håber, at der bare er gevinst allerede nu! Det kunne da være så hyggeligt med en lille ny "kanduborger"

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 25-05-06 11:25

hmm.

En ting er sikket, jeg mærker ALTID min ægløsning og kender flere der gør det også.
Så det er der ikke noget underligt i.

Gravid hurtigt efter man er holdt med p-piller /-stav......
Jeg har taget p-piller før mine graviditeter.
De 3 første gange fik jeg ikke første menstruation efter jeg var holdt med p-pillerne.Jeg var allerede gravid.
Den 3. gang måtte jeg sørme vente. Her var det 2. menstruation der udeblev. Så jeg er blevet gravid 14 dage efter jeg holdt med p pillerne og sidste gang 6 uger efter.
Så jo det kan godt gå hurtigt.

Ved alle graviditeter har jeg døjet med morgenkvalme efter ca. 1 uge. Har ikke kunnet lave kaffe eller give katten mad uden at få kvalme.
Så kvalmen kan godt opstå tidligt.

Jeg vil dog sige, det er mange symptomer at have så tidligt i en graviditet (hvis du er blevet gravid selvfølgelig).
Det er helt korrekt at psyken kan spille voldsomt ind, når man ønsker sig et barn meget højt, men Transor, du har en træls måde at sige tingene på, må jeg nok sige.

Hvis det var mig Sandra ville jeg ringe til lægen og tage en snak med ham/hende over tlf.
Jeg tror din læge vil råde dig til at se tiden an til den tid, hvor du normalt skal have din menstruation. Og ja -jeg ved godt, den kan være uregelmæssig efter man er holdt med hormoner, det er derfor jeg skriver normalt.
Hvis du er gravid, så tillykke og lad os det da lige vide - og hvis ikke, så kan det være kroppen, der er ved at regulere sin egen hormonproduktion ind, så den kan blive klar til af fungere af sig selv og til at skulle være hjemmet for et nyt barn i 9 måneder

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 25-05-06 12:15

Hej Sandra Falk.

Jeg vil på forhånd ønske dig tillykke med graviditeten, da jeg mener den er hjemme,
uanset jeg aldrig har haft nogle af de symptomer som du nævner,
hvilket har sin naturlige forklaring som alt i denne verden har!

Jeg har i øvrigt lidt andre kommentarer til dig, samt om de råd der er skrevet til dig.

Selvom du er meget spændt, så mener jeg, at du – for din egen skyld – bør lære dig selv,
at der er noget der hedder ventetid! – I dagens Verden, skal alt helst ske omgående,
og det kan aldrig gå hurtigt nok, hvilket er medvirkende til meget usundt stress
og sygdomme. – Her taler jeg af egne erfaringer!

Glæd dig / jer allerede nu til dit / jeres ønskebarn, som i begge 2 tilsyneladende
også har haft stor fornøjelse af at ”fremstille kimen til”! – Det er glædeligt at høre
om mennesker der har det dejligt med hinanden. Og en anden ting er også, at det er meget bedre,
at glæde sig en gang for meget end en gang for lidt, for nu risikere jo at få glæden 2 gange.
(Eller eventuelt mange flere gange!)

Da graviditet er en naturlig ting! – I hvert fald i de fleste tilfælde – endnu – så mener jeg,
at så længe du selv føler dig sund og rask, så undgå – normalt at kontakte Lægen!
- Dette råd er også affødt af mine egne erfaringer!
- Husk også: At du er den der har mest forstand på dig selv!

De bedste hilsner og ønsker for dig og din nuværende og kommende familie!
Steen

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 25-05-06 17:12

Tak allesammen.. På nær een.. hi hi..
Jeg har altid været meget følsom med signaler fra min krop.. Og døjede også med mange graviditets gener sidste gang!"!!! Jeg kan mærke at efter lidt stående/gående arbejde får jeg lidt ondt i underlivet... Ikke vanvittigt.. Men det mærkes bare.. Det føles lidt som der en en bækkenløsning på vej, som jeg desværre døjede meget med i min sidste graviditet - dog mest til sidst og eftre graviditeten... Så jeg tager den lidt med ro.. Jeg havde kvalme igen imorges før jeg stod op.. Det er sgi spændende.. Vi har også begge snakket om at vi godt vil hellere glæde os en gang for meget end for lidt... Bliver vi lidt skuffede denne gang prøver vi bare igen
Men nu får vi se.. Jeg skriver og fordeler point i næste uge
God dag til jer alle

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-05-06 17:21

Sandrafalk..... Kvalme igen i morges, ja tænk at det kan være dejligt

Også en god dag til dig og dine

Godkendelse af svar
Fra : SandraFalk

Dato : 29-05-06 09:43

Tak allesammen for de gode og søde svar..
Jeg afslutter tråden for denne gang, da jeg lige har fået min mens.
Jeg føte mig så gravid i hele perioden efter ægløsning, men de sidste 2-3 dage har jeg intet følt, og ikke følt mig gravid - og bang her imorges - mens. ! Men så er det bare op på hesten igen
Har bestilt ægløsningtests - glæder mig allerede til at teste

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-05-06 09:57

Øv øv, men godt du har humøret i behold. Held og lykke næste gang

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 29-05-06 13:51

Hej, Sandra. --SURT!!. Men der kommer jo en måned efter denne, så det skal nok lykkes for jer en dag. Og det kan være, vi så hører om det.

tak for accepten af mit svar.