/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
VCR indgange på reciever ?
Fra : k_m_s
Vist : 391 gange
300 point
Dato : 30-07-06 16:56

Hej alle.
(når man kender lidt til pcer kender man også lidt til hifi, ikke)

Jeg har fået fat i en gammel (1993) Technics reciever SA-GX350. hvor der også er 2 VCR indgange på, en ene er der også en udgang på. Mit (måske dumme) spørgsmål er så om det er lige ud af landevejen, at jeg kan sætte en video på hver af de 2 indgange og så vælge med VCR1 & VCR2 knapperne på forsiden hvilken lyd jeg vil have i højttalerne?

Der er jo også de gule video phono stik, in og out for hver af VCR1 & 2. Der vil jeg tro at man kan vælge hvilket video-signal man vil have ud, men videoen kommer jo ikke ud i højttalerne, så der står man med 2 stik på bagsiden man kan vælge imellem. Der står TV Monitor out ved stikket for VCR2. Det har måske noget at sige.

Har aldrig før oplevet forstærkere der også har video indgange derfor dette spørgsmål.

Hilsen og god søndag
K_M_S

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 30-07-06 21:07

De gule er Video
De rød / hvide er lyd
VCR1 må anses at være indgang, ( kunne være dvd)
VCR2 kan du forstille dig som til videobåndoptager,
Så stikkene til video ud sætter du i tv'et.

Annuller spørgsmålet
Fra : k_m_s

Dato : 29-11-06 15:36

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål