/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Bærbar fra udlandet til DK
Fra : grevelund
Vist : 803 gange
50 point
Dato : 27-07-06 14:15

Hey

Kan det lade sig gøre at købe en bærbar i udlandet, ekspempelvis USA eller Australien og så senere bruge den i Danmark og kan det betale sig?

Det kunne f.eks. være en som på linket, men er mere bare et eksempel som jeg gerne vil vide om kan virke i DK.

http://cgi.ebay.com/Dell-Inspiron-1300-B130-15-4-Centrino-1-8GHz-1GB-60GB_W0QQitemZ160009442201QQihZ006QQcategoryZ80215QQrdZ1QQcmdZViewItem

Mvh

Grevelund

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-07-06 14:25

USA kører jo med 110V 60Hz så der er allerede et problem.
Garanti bliver hurtigt et problem ved servicebehov.

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 27-07-06 14:44

Spændingen er intet problem, for der står AC indput mellem 100 og 240 volt!
Men garantien er en anden sag

Gert

Accepteret svar
Fra : halloodk

Modtaget 50 point
Dato : 27-07-06 18:11

det kan kun svare sig hvis du er i usa i forvejen du kan ikke bestille hos dell i usa de vil bare henvise dig til den danske afdeling. køber du en over nettet skal du forvente væsentlig større fragt omkostning herud over kommer der told oven i så det kan ikke svare sig. men hvis du er i usa og køber en skal du kigge efter du kan ændre spændning som allerede nævnt, du skal også være opmærksom på at et usa tastetur ikke er det samme som et dk tastetur, men det kan klares med små labels, du skal også købe en dansk windows hvis du vil have den til at fungere på dansk.
der er efterhånden så små prisforskelle så jeg har svært ved at få øje på at det kan svare sig især når har en masse ekstra uliglighed ved det.
håber du kan bruge svaret.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-07-06 15:04

For at få dansk tegnsæt må du være sikker på at den windows udgave kan omstilles til dansk tegnsæt.
Så skal tasteturet have det danske tegnsæt. Her kan man dog påsætter et externt tastetur.

Jeg havde en maskine til genopretning, som vedkommende havde fået fra noget familie i tyskland. Der blev installeret et dansk windows, men tasteturet var tysk, hvilket medførte at flere taster havde en anden position end på et dansk tastetur. - Så selv i vores naboland kan det være et problem.

SÅ KØB DANSK!

Godkendelse af svar
Fra : grevelund

Dato : 01-08-06 18:14

Tak for svaret halloodk.