/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
besvare spørgsmål
Fra : monnamonna01
Vist : 1963 gange
240 point
Dato : 26-07-06 22:44

hej Jeg kan ikke findr ud af at besvarer man på spørgsmål i div kategorier

venligst monnamonna01

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 26-07-06 22:47

Godt formuleret!

Hvis man har stillet et spørgsmål, kan man, hvis der er kommet en eller flere kommentarer, nede i bunden af en kommentar, trykke på en knap der hedder "Accepter som svar", - eller noget i den stil! Held og lykke med det, - for det er sgu svært!

Accepteret svar
Fra : stimo1

Modtaget 250 point
Dato : 26-07-06 22:49

Du klikker på et spørgsmål. Når spørgsmålet er åbnet, er der nedrest en rude hvor du kan skrive dit svar/kommentar. Derefter trykker du blot på send.

Se/læs i øvrigt de interne links til venstre under "Brugerservice".

---

Sif til hvis jeg ikke har forstået dit problem korrekt.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-07-06 22:49

Det er ellers ret nemt. Når du læser et spørgsmål, åbner du det ved at klikke på det. Du kan nu skrive en kommentar til spørgsmålet. En kommentar er kun en kommentar. Det er spørgeren der vurderer om en kommentar også er et svar. Den kommentar som spørgeren synes er det bedste svar bliver accepteret som svar, og dermed er spørgsmålet lukket og pointene er uddelt.

Var det svar nok?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-07-06 22:52

Du klikker dig bare ind på de spørgsmål, som du vil besvare/svare.
Nederst på siden står der "Skriv en kommentar her" Der skriver du så bagefter trykker du på "send"

Velkommen til kandu :)

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 26-07-06 22:54

-og ja, hvis du vil stille et spørgsmål, så er det klogt at stille det i en bestemt kategori - de findes til venstre

Du lyder til at være ny her på Kandu - så stort velkommen

-forresten alt kan gå ind under "Smalltalk"...........................

Hilsen Ripley

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-07-06 22:55

Både epidedymittis og Stimo er lige så dumme som dig. De synes at det er svært. Ha ha.

Det er ikke svært hvis man har mere end 2 hjerneceller at flytte rundt med.

Begge har i tidens løb bevist deres dumhed og derfor har de heller ikke optjent særligt mange Superpoint.

Gå ind på deres profil og se HVOR KLOGE DE ER. Mere Ha ha.

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 26-07-06 22:55

monnamonna01 > Du skal ikke bruge 240 point på dette spørgsmål. Det er alle dine superpoint (som du netop har erhvervet) og det er alt for meget at forære væk for dette!

Nå du skal uddele point: Se på stjernern over ruden di skriver i - og vælg mindst mulige antal point.

Blot min mening. :)

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 26-07-06 22:59

(Undskyld stavefejlene. Gik lidt for hurtigt.)

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 26-07-06 22:59

monnamonna01 -> Arne.Jacobsen er på svampe. (Af den giftige slags!)

Ingen har bedt manden om at tale om dumhed, men han gør det sjovt nok alligevel!

... Det siger vel mere om ham, end det gør om os andre!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-07-06 23:08

monnamonna01

Når du vil besvare / svare på gamle spørgsmål skal du ikke være sikker på at der kommer respons.

Der er de brugere, der kun er her den ene dag, hvor spørgsmålet bliver stillet

Du har netop skrevet i et spørgsmål hvor spørgeren ikke har ladet høre fra sig de sidste 9 måneder.

Måske du er heldig og spørgeren vågner igen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-07-06 23:16

Som du kan se, så er vi alle forskellige. Derfor de forskellige kommentarer til dit spørgsmål.

Du har fundet ud af at stille spørgsmål. At kommentere på et spørgsmål har du også fundet ud af kan jeg læse mig til : http://www.kandu.dk/Spg65222.aspx

...men i sidste ende er det spørgsmålsstilleren, som tager stilling til om en kommentar skal godkendes som svar (..uanset du synes spørgsmålet ER besvaret), men en del brugere glemmer simpelthen at de har spurgt, skifter email adresse, får børn ...eller noget?

Bortset fra dét:

Tillad mig at ønske dig velkommen til i dette åbne forum for vidensdeling

De fleste spørgsmål omkring konceptet bag kandu.dk kan du læse hér: http://www.kandu.dk/faq.aspx

..men da du er superbruger har du nok læst dette?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-07-06 23:22

Ps. Jeg har selv deltaget med stor fornøjelse i 23530 spørgsmål gennem de sidste 3 år, men 'kun' fået godkendt de 1250.

Til gengæld har jeg haft rigtigt mange gode timer hér på boardet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-07-06 23:25

...og så lærer man noget hele tiden ...også af de andre brugeres svar
Så det er bestemt 'umagen' værd at deltage, selvom man ikke er 'heldig' at få godkendt sin kommentar som svar

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 26-07-06 23:28

- Molo har ret i alt hvad han siger - undtagen lige det med, at man skal læse sig igennem alle reglerne før man kan være med

Dem finder man ud af hen af vejen, ellers spørger man bare, som du lige har gjort

Hilsen Ripley

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 26-07-06 23:28

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-07-06 23:34

TheRipley -> Hva mener du menneske? Omkring brug af kandu.dk skrev jeg :

...kan du læse hér

Jeg skrev ikke:

...SKAL du læse hér

..og regler? De findes hér: http://www.kandu.dk/rules.aspx

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 26-07-06 23:38

Molo-> Du skrev "men da du nu er superbruger har du nok læst dette"..................

monnamonna01 er kvinde - vi læser brugsanvisningerne når vi har brug for dem

Kommentar
Fra : dior

Dato : 26-07-06 23:41

Jeg syntes der er rigtig mange søde og hjælpsomme mennesker herinde.Desværre er der dog undtagelser..Selv er jeg kun stødt på en enkelt..Ham har jeg dog blacklistet,eller hvad det nu hedder.
Den slags mennesker kan ikke bruges til noget...
Man er jo ikke dum fordi man ikke lige kan finde ud af systemet herinde,vel???
Nogle er gode til noget,andre er gode til noget andet.
Derfor tror jeg at KANDU eksisterer!!Jeg mener at vi er her for at hjælpe hinanden,ikke for at nedgøre dem der lige skal lære hvordan det hele fungerer!!
Venlig hilsen fra Dior

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-07-06 23:45

TheRipley -> Søde ven: Det er det vi mænd kalder et retorisk spørgsmål
Jf. spørgsmålstegnet sidst i sætningen, men det tillod du dig behændigt at undlade at gengive

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-07-06 23:46

http://www.kandu.dk/finduser.aspx?ss=monna

skinner også i morgen, nyd det dem der kan

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 26-07-06 23:47

Dior-> Det har du så ganske og aldeles ret i, Kandu er et godt forum og så ganske og aldeles vanedannende

At så nogen ikke forstår at fange tonen, (og det er ikke Molo jeg mener ) det må vi så springe op og falde ned på.

Hilsen Ripley

Kommentar
Fra : dior

Dato : 26-07-06 23:49

Forresten er det da ikke alle funktioner jeg kender herinde endnu..Har et par favoritter,men aner ikke en dyt om hvordan jeg klikker mig ind på dem....
Forøvrigt har jeg fundet en sød og hjælpsom ven herinde.Han har brugt meget tid til at hjælpe mig.Og det er endt med at vi nu skriver privat med hinanden.
Bare lige en lille positiv historie
Godnat og sov godt.
Hilsen fra Dior

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 26-07-06 23:51

Også sov godt fra mig - retoriske spørgsmål----puhh

Hilsen Ripley

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-07-06 23:57

dior -> Du er garanteret typen som ville ønske du også kunne 'blackliste' den sure buschauffør

Verden er bare ikke altid sådan indrettet at alle kan være enige med alle altid

At 'blackliste' betyder blot at man ikke ønsker at bemeldte bruger kan deltage i de spørgsmål man selv stiller. Og det er så dét. At udelukke folk for at komme til orde er en unode, som efter min bedste overbevisning slet ikke burde være muligt i et offentligt forum som kandu.dk, endsige i en offentlig debat. Det er jo cencur. Hvis folk 'går over stregen' har man muligheden for at skrive direkte til kandu teamet, som tager affære hvis de finder det nødvendigt i henhold til de regler, som de har opstillet og forlanger alle skal følge hvis de vil deltage.

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dior

Dato : 27-07-06 00:33

dior -> Du er garanteret typen som ville ønske du også kunne 'blackliste' den sure buschauffør

Verden er bare ikke altid sådan indrettet at alle kan være enige med alle altid

At 'blackliste' betyder blot at man ikke ønsker at bemeldte bruger kan deltage i de spørgsmål man selv stiller. Og det er så dét. At udelukke folk for at komme til orde er en unode, som efter min bedste overbevisning slet ikke burde være muligt i et offentligt forum som kandu.dk, endsige i en offentlig debat. Det er jo cencur. Hvis folk 'går over stregen' har man muligheden for at skrive direkte til kandu teamet, som tager affære hvis de finder det nødvendigt i henhold til de regler, som de har opstillet og forlanger alle skal følge hvis de vil deltage.
Nej nej,kunne ikke drømme om at blackliste en buschauffør
Selvfølgelig kan ikke alle være enige,men derfor behøver man ikke at nedgøre andre.Det var der en person her der gjorde!!
Jeg ved godt hvad det betyder at blackliste folk,og endnu har jeg ikke blacklistet dig..Der skal mere tilDen person jeg blacklistede svinede mig til på det groveste herindeHvad kan jeg bruge ham til??Jeg er et fjols til pc problemer,derfor søger jeg nogle gange hjælp herinde.Har da også kommet med et pat tip af og til.Nogle af de tip man skriver,kan bruges,andre kan ikkeMen det er ok.Nogle er nørder herinde,andre er ikke.
Jeg er i al fald glad for al den hjælp jeg kan få,for en pc nørd er jeg bestemt ikke,men vild med at lege med pc,og så kan der let dukke nogle problemer op
Sov dejligt.
Hej fra Dior

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 27-07-06 11:19

Du skal ALTIDspørge arne.jacobsen om du må godkende et svar.
Du skal ALTID se arne.jakobsens svar på diverse spørgsmål, for så bliver du et sødt og rart menneske her på kandu, for så opdager du, hvordan manIKKE skal opføre sig her.
Du kan forresten læse en masse guldkorn fra arne.jacobsen på denne udmærkede site
www.svampearne.webbyen.dk

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 27-07-06 11:21

ps...er forresten en anerkendelse at være blacklistet af arne.jacobsen. Jeg har heldigvis opnået den store ære

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-07-06 12:24

dior -> Nu er det bare sådan at man forpligter sig til at følge kandu's regler, når man tilmelder sig som bruger. Dette indebærer at man må forvente at brugerne overholder disse regler.

Der står intet i kandu's regler om at man ikke man ikke må nedgøre andre

Det har derfor været et krav fra nogle brugere at muligheden for at blackliste en/flere bruger/-e skulle indgå som 'ny' feature, da kandu.dk blev opgraderet i december sidste år. Dette har kandu.dk valgt at følge.

Jeg siger blot at denne mulighed i mine øjne strider imod almindelige demokratiske rettigheder, som f.eks. ytringsfrihed.

Dette kan vi være enige eller uenige om, men det er nu engang min mening, men andre brugere og kandu.dk teamet har åbenbart fundet, at den mulighed skulle foreligge og så må jeg jo 'leve' med det

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-07-06 12:32

Ps.
Citat
Den person jeg blacklistede svinede mig til på det groveste herinde.

Hvis du mener at der er foregået noget lovstridigt i denne forbindelse, har du muligheden for gennem personoplysninger indhentet fra kandu.dk teamet at køre en straffesag om f.eks. injurier.
Om oplysningerne kan indhentes afgør kandu.dk teamet suverent, da det er DERES røv der kommer på kommedie, hvis ulovligheder er foregået her på boardet. Hvis ikke kandu.dk teamet skønner at der er belæg for en straffesag, udleverer de selvfølgelig IKKE personoplysninger, da de så OGSÅ kan blive straffet for dette.

Foreligger der ikke et strafbart forhold, mener jeg folk skal have lov at ytre sig, som de lyster.

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-07-06 12:44

Hvis blacklist funktionen skulle godtages som et demokratisk redskab? Ville det være ønskeligt om man kunne se hvilke brugere som er blacklistet af en bruger. Evt. under brugerens profiloplysninger, således man er klar over man deltager i en cencureret debat.

Dét ville jeg opfatte som fair og rimeligt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-07-06 12:52

Jeg er kun (..så vidt jeg ved?) blacklistet af en enkelt bruger herinde grundet politisk uenighed. Jeg synes det ville være på sin plads at andre brugere kunne se dette, således at de er bekendt med at omtalte brugers spørgsmål er cencureret og kan forholde sig til dét.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-07-06 12:57

Nå nu snakker jeg 'med mig selv' som Camillasmoster og mangorossa ville have sagt

Forøvrigt kan en blacklisning altid omgås ved at man tilmelder sig en eller flere ekstra profiler og benytter en af disse til at deltage i brugerens spørgsmål

...dette 'trick' vil jeg dog ikke nedlade mig til at bruge!

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : monnamonna01

Dato : 27-07-06 22:04

Tak for svaret stimo1.
DET VAR BARE DET JEG VILLE VIDE ,MEN DET ER SJOVT AT SE HVAD DER KAN KOMME UD AF ET SÅ LILLE SPØRGSMÅL

hILSEN MONNA

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 27-07-06 22:12

Velbekomme.

---

Citat
DET VAR BARE DET JEG VILLE VIDE ,MEN DET ER SJOVT AT SE HVAD DER KAN KOMME UD AF ET SÅ LILLE SPØRGSMÅL

Ja, noget har det har næsten karakter af spam.