/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Bryllups tanker
Fra : ehtrod_n
Vist : 629 gange
300 point
Dato : 26-07-06 18:16

Hejsa sikken et dejligt vejr vi har, solen skinner og fuglene synger det er kun til at blive forelsket i, derfor vil vi gerne spørge jer her på kandu.

Kan man blive gift selvom vi ikke bor sammen, vi er to førtidspensionister og ved at vi ca. mister en 5500 kr. hver måned, men det er nu hellere lige det valget står på.

Det er mere det at, vi syntes det er dejligt at bo sammen, i en periode i min lejlighed på landet, og i en periode i stor byen, bliver vi træt af hinanden, kan vi bo hver for sig i hver vores lejlighed, det er bare så skønt.

Men nu er vi kommet lidt i tvivl, hvordan ser kommunen på at vi bliver gift, men ikke bor sammen, vi kan ikke finde noget på nettet. Vi er begge på førtidspension.
Nyd din dag den kommer ikke igen hilsen de to jyder

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-07-06 18:41

Hvorfor dog blive gift. I kan da sagtens bo sammen det ene eller andet sted uden at være gift med hinanden.

Hvad skulle formålet være med at være gift og ikke bo sammen? Er der en af Jer der kan arve en større formue ved at være gift?

ehtrod_n

Jeg har læst nogle af dine tidligere spørgsmål. Er du i løbet af så kort tid nu forberedt på ægteskab.

Jeg ville vente. I går jo begge glip af en del af Jeres pension.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 26-07-06 18:42

Hvorfor vil I giftes?
Kan I ikke bare fortsat besøge hinanden?

---Men jeg tror, du bliver nødt til at spørge kommunen...

Kommentar
Fra : LA5

Dato : 26-07-06 18:42

Er det ikke meget nemmere at lade være med at blive gift?

Kommentar
Fra : ehtrod_n

Dato : 26-07-06 19:11

Hej igen

Ja hvorfor vil vi giftes, for det første fordi vi elsker hinanden og for det andet så vil vi gerne vise over for familien og gode venner, at det skal være os to, og for det tredje så vil jeg gerne giftes en gang i mit liv inden jeg bliver 50 år.

Nu har jeg endelig fundet min sjælspartner manden i mit liv og vil gerne have samme flotte efternavn, som min far har J

eg fortæller ikke hvilket efternavn det er for så er der måske nogen der genkender min far og jeg vil gerne være anonym.

Vi vil da også flytte sammen engang, vi kan bare ikke lige finde det vi søgerlige nu, for det som vi får mindre, hver måned spare vi i den anden ende, ved at der kun er 1 husleje, el, tlf. internet, vand, varme, forsikring osv. Og det er også billiger at lave dejlig mad til 2 end en.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 26-07-06 19:19

Men hvis I gifter jer og dermed officielt bor skiftevis hos den ene og den anden, så mister I vel penge... -Uden at have fordelen ved kun at have én bolig... Har I råd til det?

Hvis I ikke er formuende, -en af jer og dermed ønsker at sikre den anden ved dødsfald, - så synes jeg, at I skal vente, til I finder en fælles bolig..

Som det er nu, så kommer det jo ikke rigtig nogen ved om I besøger hinanden.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-07-06 19:21

Når jeg læser denne tråd http://www.kandu.dk/Spg86643.aspx så skriver du at du for 4 mdr. siden er blevet skilt, men har fundet en ny kæreste på nettet, som du er blevet forlovet med.

Det er fra den 21. april. Nu vil du også giftes med ham selv om han helst vil være alene, det skriver du i en anden tråd.

I denne tråd fra den 28.02.06 http://www.kandu.dk/Spg83931.aspx skriver du at I er et par førtidspensionister, der gerne vil flytte sammen.

Er du ikke lidt hurtig på aftrækkeren. 2 mdr. efter at du er blevet skilt, så har du fundet manden, som du vil giftes med, men ikke bo sammen med.

Du har både været husvild og din eks.mand har betalt for en lejlighed til dig

Citat
han betalte flyttemanden og satte 50.000,00 kr. ind på min konto som skulle dække indskuddet på 32.300,00 kr.

http://www.kandu.dk/Spg81998.aspx

Du er ikke så nem at finde ud af, men jeg håber da at brugerne på kandu kan hjælpe dig.

Men råde dig til at blive gift, det kan jeg ikke.

Kommentar
Fra : ehtrod_n

Dato : 26-07-06 19:59

Til Ans

Jeg skal da ellers lige love for at du er fremme i skoene, og sidder og filosofere over tingene, nu er det vidst på tide at jeg fortæller lidt om mig, for at du ikke helt slagter mig.

Jeg flyttede fra min x forlovede den 6. december efter at vi havde kommet sammen i 25 år og har to store børn sammen.

Så surfede jeg lidt rundt på nettet, efter en god ven/ kæreste, bingo så var han der, han skrev til mig nytårsaften at, han syntes jeg så sød og rar ud.

Vi skrev sammen i ca. 9 timer den første dag og han var bare så sød, mange gange skrev vi det samme, når jeg kiggede op havde han skrevet noget lignende til mig, vi mødtes første gang i januar måned, ja det gik stærkt med os, for vi blev forlovet lørdag den 18 marts, det er rigtigt at jeg har skrevet at vi havde svært ved at bo sammen, fordi han havde været ungkarl meget længe, men sådan er det slet ikke længer, nu har vi fundet ud af det og det går strålende.

Vi har også været i Sverige her i sommer for at besøge min søn og vi skal der over igen til jul og nytår.

Min familie har fuld ud accepteret min nye mand.

Var det nok Ans og lad så være med altid at være så sur, hver gang du skal svare mig! Jeg skriver jo kun her inde for sjov, og ikke fordi jeg skal henrettes.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-07-06 20:20

Kommer an på om det er den gamle eller nye førtidspension som jeg ser det!
http://www.social.dk/tvaergaaende_indgange/talogsatser/Foertidspension/fire_typer.html

Men tror I taber penge ved begge!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-07-06 20:48

Jeg er ikke sur, men forstår bare ikke hvorfor i vil giftes. Det må da være bedre at I har flere penge til rådighed ved ikke at være gift og så stadig "bo" sammen i de perioder, der nu passer Jer.

Citat
Jeg skriver jo kun her inde for sjov, og ikke fordi jeg skal henrettes.

!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg har da ikke henrettet dig, det er jo bare en joke ikke?

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 300 point
Dato : 26-07-06 20:50

ER du ikke den skarpeste kniv i skuffen, ans?

Godkendelse af svar
Fra : ehtrod_n

Dato : 26-07-06 20:53

Tak for svaret tedd.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-07-06 20:59

tedd

Er du førtidspensionist

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-07-06 21:07

Nej ved du nu hvad Dorthe

Det er sgu da noget af det skøreste jeg længe har hørt

I behøver da ikke lave det sådan for jer selv, at i mister en hulans bunke penge hver måned, bare fordi I er glade for hinanden.

Og bortset fra det, så er jeg ikke sikker på, at en vielse vedbliver at være gyldig hvis I ikke bor sammen.

Det gør det f.eks. ikke for de udlændinge der bliver gift med en dansker, der er det en betingelse, at parterne skal bo sammen for at være gyldigt, da det ellers kun betragtes som proformaægteskab.

mvh dova

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-07-06 00:13

Udover pension bliver sådan noget som boligydelse/støtte osse berørt! Så vent med at blive gift til I flytter sammen for alvor! Med Hensyn til din fars efternavn kan man vel bare skifte til det med den nye navnelov?

Undskyld ans det var vist den skrappeste kniv i skuffen, jeg husker jo ikke så godt ved du!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 27-07-06 13:33

Nåeh, der er andre end mig, der liiige smutter tilbage i "historik" for at kunne give et kvalificeret svar på spørgsmålene..

Detteher spørgsmål havde jeg nu ikke gransket så dybt endnu..

Jeg synes altså også det ER tidligt at blive gift når man først lige har mødt hinanden indenfor det sidste år... Jeg kunne forstå det, Dorthe, hvis du var 18 år...

Du må undskylde, men det lyder noget demonstraivt, at I som førtidspensionister absolut vil giftes selv om I ikke ønsker at flytte sammen. Og selv om I mister en masse penge.
Er det DIG eller HAM, der har brug for at få bekræftet jeres forhold på den måde? Det kunne tyde på enten en stor indre utryghed og usikkerhed, -eller at den anden part allerede er på ved væk...
I begge tilfælde er ægteskab næppe den bedste løsning...