/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
USB 2 ?
Fra : binepigen
Vist : 678 gange
200 point
Dato : 23-07-06 22:51

Jeg er lidt i tvivl om min computer både har usb 1 og usb 2 porte , kan ikke gennemskue det ud fra manuelen , er der et sted man kan finde den oplysning på computeren ???

Hilsen Conni

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-07-06 23:00

h-klik på denne computer > egenskaber > hardware > enhedshåndtering>
rud ned og kig på USB
Der skulle gerne stå noget om USB 2 ved USB tegnet

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 23-07-06 23:04

Nix e.c
Der står ikke USB 2 ved noget som helst i min Enhedshåndtering.
Og jeg HAR USB 2.
Gambrinus

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-07-06 23:07

Nå for søren det er jo fordi jeg har sat et lille USB2 kort i den gamle comp.
Og der står jo "USB 2.0 Root hub Device
Nu vil jeg så kigge på den nye om der står noget........

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-07-06 23:17

Hmm..........der står bare en forfærdelig masse USB controlere og et par front hub
meeeeeeeeeen intet om USB2

Ps. Hvis det viser sig at du ikke har USB2 og har brug for det, så er det ret billigt at sætte et kort i som jeg har med 4 USB 2 udgange.

Men hvor gammel er den comp.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 23-07-06 23:17

Den eneste metode, andet end at kikke i manualen for bundkortet, jeg har brugt,
er at sætte mit USB-Pendrive i og se om den ikke kommer med meddelelsen :
Denne enhed kan arbejde hurtigere...... Eller så'n noget lignende.

Sæ'fø'li' efter at ha' været inde og opdaterer driveren
Under enhedshåndtering efter installation af SP2.
Men jeg kunne da godt tænke mig, at høre, om der er en anden metode.
Gambrinus

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-07-06 23:27

Og nu har jeg gennemtrævlet programmet Everest......................der står heller ikke noget.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 23-07-06 23:31

Hej binepigen

Download dette lille program. Det fortæller dig alt om din computer.

http://www.pcworld.dk/download/66/1125

Når du har installeret det, gå så ind i i mappen "LAGER" dernæst i mappen "WINDOWS LAGER". Her kan du se hvilken USB du har.

De venligste hilsener

Franksp

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 23-07-06 23:38

Nix Franksp.
Aida viser ikke mere end Everest gør.
Hos mig te'vær'te'fal'.
Og nu må du ikke forvirre e.c for meget.
Han er langt om længe skiftet fra Aida til Everest.
Gambrinus

Kommentar
Fra : binepigen

Dato : 23-07-06 23:44

Jeg har hentet programmet , men kan nu ikke lige finde noget om usb overhovedet ??

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-07-06 23:45

Den ligner Everest (men det viste jeg godt)
Jeg har lige hentet den, men kan ikke finde oplysningerne.
Den står på
aida32v3.88
Lager
Windows lager
........................................men kan ikke se det

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 23-07-06 23:48

Nej vel ? ? ?
Aida er vist en gammel version af Everest. Ik' ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : binepigen

Dato : 23-07-06 23:50

Til "EC"

min computer er nok 3-4 år gammel

Vil det sige at man kan købe et stik som giver usb 2 ???

jeg har købt en "boks" med 4 usb 2 stik , men de kører jo ikke usb 2 hvis stikket de sættes i er usb 1

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 23-07-06 23:53

Du ka' købe et PCI-kort med USB 2.
Gambrinus
Nåååå.... nej....Det var e.c du spurgte.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-07-06 23:57

3 år gammel - så er det muligt at der er USB2
Ja det skal være et indstikskort Ca. 100 kr. og der følger drivere med.
Når du sætter kortet i så skal strømstikket (230v) til comp tages af så længe.
Den fordeler du har - skal muligvis have strøm for at kunne trække apparater som ikke selv er tilsluttet strøm.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 24-07-06 00:16

OK, her på min computer virker det. Den viser at jeg har USB 2.
Så jeg kunne jo ikke vide andet.

Undskyld hvis jeg har forvirret nogen.

mvh
Franksp

P.S. Jeg kan jo desværre ikke vedlægge en fil, som viser det.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-07-06 00:19

Franksp - har du også som jeg, et ekstra USB2 kort siddende - for så er det den du kan se.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 24-07-06 00:20

Det er da bare OK.
e.c kan vist ikke blive mere forvirret, end han er allerede.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 24-07-06 00:22

Forresten :
Det er meget forskelligt, hvad både Aida og Everest har lyst til at vise på forskellige bundkort.
Gambrinus

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-07-06 00:45

I Everest gå ind under PC > DMI > Porte

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 24-07-06 06:15

hvis du er sikker på den har usb2 , så er alle portene usb2
de laves ikke med begge dele medmindre du selv har sat et nyt kort i den
og usb2 kan køre med både 1 og 2 , det finder den selv ud af

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 24-07-06 07:55

Til e.c.

Nej det har jeg ikke

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 24-07-06 08:30

Er der usb 2.0 skal der i enhedshåndtering, når duu trykker på +, stå noget med extended eller udvidet host. På xp skal der være mindst SP1 og på win2000 SP4

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 24-07-06 08:54

Kan det ikke ses i BIOS.
Klik delete under opstart af pc.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 24-07-06 09:06

Sofus din geniale rapand !
Og så tidligt om morgenen !
Så enkelt at jeg/vi ikke har tænkt på det.
I min Award BIOS står der med fede bogstaver under Integrated Peripherals :
USB 1.1 Controller - Enabled
USB 2.0 Controller . Enabled
Gambrinus

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 24-07-06 09:34

UPS
Skrev jeg noget der kunne bruges.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 24-07-06 09:37

Jeg har det rigig dårligt med at sige det.
Men det kom du vist til.
Håber ikke det sker for tit.
Gambrinus

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 200 point
Dato : 24-07-06 09:41

Klik på start>kør/run

kopier dette ind>

MSINFO32

>ok

klik på + tegnet ud for komponenter>gå ned til USB og klik på samme
i højre side under "PNP ID" (ses i toppen)
scroll ned til bunden der skulle du se under USB ROOT HUB >>
USB\ROOT_HUB20\efterfulgt af bogstaver og nummre.

Har du det(USB\ROOT_HUB20\xxx...........)så er din pc usb2 kompatibel.

vis der kun står >USB\ROOT_HUB\efterfulgt af bogstaver og mummre ud for
alle så er din pc kun usb 1.1 kompatibel.
USB\ROOT_HUB20=usb2
Kan også ses i regedit under denne nøgle>

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\USB\ROOT_HUB20

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-07-06 09:46

i enhedshåndtering vil window liste USB2 porte som"Enhanced" usb host comtroller.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-07-06 09:58

forresten>
vis din pc er fra før 2001 så er den kun usb 1. eller 1.1
kompatibel,usb2 blev inført/impelementeret år 2001

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-07-06 10:01

Ja - nu fandt jeg den på min nye comp.

Til Conni:
H-klik på denne comp > egenskaber > hardware > enhedshåndtering >
rul ned i bunden og tryk på + ud for USB-controlere
Hvis en af dem hedder noget med "USB2 Enchange Host Controler"
Og har du ikke sådan en......................så er det USB1 du har
Og så er det et USB2-kort du har brug for.

Venligst..........giv mig ikke point - jeg har bare ridset op, så det er nemmere for dig.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 24-07-06 11:16

bare for at pensle det ud:
hvis der i enhedshåndteringen står noget med "udvidet værtscontroller" eller "enhanched ...." så har du usb2

Kommentar
Fra : binepigen

Dato : 24-07-06 16:59

Tak for hjælpen allesammen , i min enhedshåndtering står der udvidet værtscontroller, så det må jo betyde at jeg har USB 2 .

Jeg blev nødt til at trække lod om pointene , da der var så mange svar jeg kunne bruge .

Så tak til Manse 9933
Hilsen Conni

Godkendelse af svar
Fra : binepigen

Dato : 24-07-06 17:00

Tak for svaret Manse9933.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 24-07-06 17:05

Det er bare fjong.
Jeg lærte også noget.
Det troede jeg egentlig ikke, jeg kunne mere.
Gambrinus
(Det er hårdt at være så beskeden)