/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Frysning af rejeost?
Fra : rwo
Vist : 4215 gange
100 point
Dato : 23-07-06 22:37

Hej!

Kan jeg fryse Buko rejeost ned?

Kan jeg nedfryse rejesalat?

rwo

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 23-07-06 22:51

Hvis du putter det i fryseren og lader det ligge - så må man sige at du har froset det ned... Så JA - det kan du!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-07-06 23:02

Husk lige at F77 er lidt af en spøgefugl.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 23-07-06 23:23

Lidt????

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-07-06 23:30

Ja du kan godt fryse det ned, MEN det vil totalt have ændret struktur når du atter tøer det op.
Rejeosten, såvel selve osten som rejerne er vandfyldte og vand der fryses ned udvider sig meget. Ikke nok med det, det vil også udkrystalliseres og det betyder at det vil løbe ud af osten når denne atter tøes op. Med andre ord: Du kan godt fryse det ned MEN med et næsten ubrugeligt resultat. Det vil ihvertfald ikke være rejeost som du kender det når det genoptøes. Nogenlunde det samme gør sig gældende med Rejesalaten. M.v.h. Arne

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 100 point
Dato : 24-07-06 00:54

Nej til nedfrysning af både rejeost og rejesalat hvis det er noget du regner med at bruge efter optøning.

osten vil blive ulækker og grynet, og salaten vil skille og blive vandet og grumset.

mvh dova

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 24-07-06 01:42

Venner - i læser ikke spørgsmålet! Spørgeren spørger om han KAN fryse tingene ned - og ja, det kan han.....

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-07-06 02:02

Flash77 - Du læser ikke vore svar! Vi skriver jo netop at han KAN men at det ikke giver et godt resultat.

Godkendelse af svar
Fra : rwo

Dato : 01-08-06 13:57

Tak for svaret dova.