/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
problem åbne med file!!!
Fra : Baxon7
Vist : 701 gange
72 point
Dato : 23-07-06 05:39

hej pc-nørder...

jeg kunne ikke løs med disse "åben med" på xp

nå jeg tryk egenskaber på file..står det ukendt med program..
og det er det jeg ville have tilbage på disse ønsker file,jeg ønsker..men

da visse file er forkert...nå jeg åbne disse file,åbne den bare sammen med paint eller wordpad
men det er fejl eller forkert...pga jeg havde sagt åbne med paint eller wordpad..problem er
at det er fejl..jeg burde ikke tryk disse med "abne med"...hvordan kan jeg fjerne disse file
så de er tilbage til korrekt "ukendt" eller skal være ingen..

er det hedder file association?? lidt svært forklar med disse..altså file skal være ukendt eller
ingenting,bare ikke med paint eller wordpad..men hvordan kan jeg løse disse??

baxon7

Håb pc-nørder kan hjælpe med disse "kaos"
hej du!

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 23-07-06 06:54

Øøøøøøhhhh.... Du er lidt svær at forstå men prøv :
Højreklik på en fil - Åbn med - Vælg program
og sæt flueben i "Brug altid det valgte program til at åbne denne type fil "
Var det det du mente ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 23-07-06 09:27

Åbn en tilfældig mappe.
vælg - funktioner - mappeindstillinger - og fanebladet filtyper
der kan du ændre på, hvilket program der kal åbne din fil.

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 23-07-06 11:25

Du kan gå i kontrolpanel og vælg der Mappeindstillinger og find den filtype du vil rette og fjerne de programmer som ikke skal lukke filen op.

!Husk at skifte til klassisk visning hvis du ikke har det sat til !
Håber dette giver mening

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 23-07-06 11:31

Dette var også en mulighed.
http://www.kandu.dk/Tip14289.aspx

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 23-07-06 11:39

Hvilken type filer er det der er problem med.

Kommentar
Fra : Baxon7

Dato : 23-07-06 15:49

beklager....det er også svært ar forklar...
måske var jeg træt igår....

nu prøve jeg forklar..det skal altså ikke nogen med at åbne typerfile..bare ukende/ingen typer..

den file jeg har er forkert/fejl...hvordan kan jeg giv den file tilbage til "ingenting" typer bare ukend..

håb dette er forstå nok

baxon7

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 72 point
Dato : 23-07-06 18:24

Åbn en mappe. Gå i funktioner -> mappeindstillinger -> filtyper. Find filen det drejer sig om, marker den, klik SKIFT. Fjern fluebenet ved " brug altid det valgte program.......", klik ok.

Godkendelse af svar
Fra : Baxon7

Dato : 23-07-06 23:55

Tak for svaret stl_s.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 24-07-06 00:10

Godt det lykkedes . Tak for point.