/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Ingen undertekster:Thomson DVB
Fra : steenfibiger
Vist : 663 gange
65 point
Dato : 17-07-06 10:28

Hvorfor får jeg ingen danske undertekster på DR1 med min Digital Terrestic Receiver af mærket THOMSON DTI 1000 DVB? Jeg har købt den hos ELGIGANTEN i maj måned 2006. Der står at den kan modtage (COFDM) DVB-T, MPEG2 - DVB-T og er ETSI 300 compliant. Er jeg blevet snydt af ELGIGANTEN? Hvis det er tilfældet, så er mange andre, der også blevet snydt! Der er medfulgte ingen dansk vejledning, men på 10 andre sprog, herunder svensk og tysk. Sverige og Tyskland sender ikke undertekster ved hjælp af DVB Subtitles (Digital Video Broadcast).
Hvad kan jeg gøre for at få de danske undertekster?

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 65 point
Dato : 17-07-06 17:26

undertekster er en extre service som man kan slå til såfremt at reciveren understøtter det
det er ikke som i gamle dage hvor man sendte sinaglet med undertekster

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 17-07-06 17:42
Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 17-07-06 20:00

Tak for jeres svar, men jeg har jo netop købt en Thomson DVB modtager i Danmark (hos ELGIGANTEN), så jeg troede at det var sikkert!

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 18-07-06 17:23

understøtter reciveren den ikke undertekster skal de have den LIGE I HOVED IGEN da den er købt i danmark

Godkendelse af svar
Fra : steenfibiger

Dato : 22-07-06 15:12

Tak for svaret rotw. Nuhar jeg fundet ud af at slå underteksterne til. Tak og hilsen fra Steen

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 24-07-06 11:54

ja det er sikkert ikke helt nemt at finde for på thomsons hjemmeside er der ikke meget hjælp men det er godt det virker