/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Serveren kan ikke findes...
Fra : dior
Vist : 612 gange
100 point
Dato : 13-07-06 23:20

Hej
Jeg håber jeg skriver til det rigtige sted.Er før kommet til at stille et spørgsmål det forkerte sted,og fik skideballer for det
Håber nogle kan hjælpe mig..
Når jeg går ind på en side,f.ex. KanDu,står der nogle gange,at serveren ikke kan findes.(Det er også på andre sider det sker)Hvis jeg har skrevet en besked til én,og trykker på "SEND" sker der nemlig det at der står at serveren ikke kan findes.Det er jo ret så surt,når man har skrevet en lang besked...Nu har jeg lært at kopiere det jeg har skrevet,så er jeg da fri for at skulle skrive det hele om igenJeg håber virkelig der er nogle der kan hjælpe?Jeg kan nemlig ikke få support hos "CONNECT ME" som er min internetudbyder.Desværre tilbyder de ikke denne service
Jeg håber at få et letforståeligt svar,da jeg ikke er vildt god til svære pc udtryk
Mange hilsener fra Dior.

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 13-07-06 23:26

Hvis der går lang tid, inden den skriver, at serveren ikke kan findes, kan det
skyldes, at siden har fået timeout, altså hvor der simpelthen er gået alt for lang tid,
så siden opgiver at indlæse. Har du trådløst netværk?

//Kettedk

Kommentar
Fra : dior

Dato : 13-07-06 23:39

Hvis der går lang tid, inden den skriver, at serveren ikke kan findes, kan det
skyldes, at siden har fået timeout, altså hvor der simpelthen er gået alt for lang tid,
så siden opgiver at indlæse. Har du trådløst netværk?

Nej,der går ikke lang tid.Og ja,jeg har trådløst netværk.Men problemet havde jeg også før jeg fik trådløst netværk.
Hmm,jo,kommer lige i tanke om at der nogle gange godt kan gå lang tid før der står at "serveren ikke kan findes"..Har mest lyst til at smide computeren over altanen
Det er hamrende dyrt at få en prof ud,så jeg håber virkelig at du eller andre kan hjælpe.Det ville jeg blive overlykkelig for

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 14-07-06 00:03

Uha, den er sgu svær den her
Det kunne jo også bare skyldes problemer på webstedet, men jeg tvivler..

- Jeg må lige have min tænkehat på, så vender jeg frygtelig tilbage!

//Kettedk

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 14-07-06 00:09

Okay, her et et par bud:

#1: Serveren er overbelastet, og kan derfor ikke behandle din forespørgsel.
#2: Din netværksforbindelse sløver.

#2 kunne f.eks. skyldes, hvis der er flere i huset, der bruger din netværksforbindelse.

//Kettedk

Kommentar
Fra : dior

Dato : 14-07-06 00:53

Okay, her et et par bud:

#1: Serveren er overbelastet, og kan derfor ikke behandle din forespørgsel.
#2: Din netværksforbindelse sløver.

#2 kunne f.eks. skyldes, hvis der er flere i huset, der bruger din netværksforbindelse.

//Kettedk

Sødt af dig at skrive.men tror ikke det er serveren der er overbelastet.For det sker rigtig mange gange,at jeg får den besked at serveren er overbelastet.Og det er ligegyldigt hvilken side jeg går ind på
jeg ved ikke lige hvad jeg kan gøre hvis det er min netværksforbindelse der sløver.Måske har du et bud?Er sgi ved at gå helt i panik

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 14-07-06 01:03

Nu nævner du Kandu som et eksempel, den der med serveren kan ikke findes har jeg aldrig set på kandu, der sker tit at der er problemer med serveren, men så kommer der en side hvor der står noget om: der er sket en fejl og så videre, og opfordring til at kontekte kandu teamet, jeg gætter tyk streg under gætter på at der er konflikter med din firewall, hvis du bruger en anden end Windows, så har du husket at slukke for Windows firewall, der kommer konflikter hvis der er 2 firewall aktiveret

Kommentar
Fra : dior

Dato : 14-07-06 01:04

Jeg siger foreløbig tak til jer der har skrevet.Håber virkelig på hjælp!!Jeg vender tilbage fredag,eller lørdag.
Hav en god fredag.
Mange hilsener fra Dior

Kommentar
Fra : dior

Dato : 14-07-06 01:20

hej o.v.n.
Min firewall er der ikke noget galt med.Det har jeg tjekket.GISP...Jeg er godt nok spændt på det her problem..Men jeg opgiver ikke!!Det håber jeg heller ikke i gør..
Må smutte i kanen nu.Det er ligegyldigt hvilken side jeg kommer ind på,så får jeg den irriterende besked med at "serveren ikke kan findes".Og så skal det lige ske for mig..Der bestemt ikke er en ørn til den slags pc problemer..Men så er det jo godt jeg véd der er venner herinde der er søde til at vil hjælpe
Jeg vil sige godnat for nu.
Og foreløbig tak til jer der har skrevet.
Sov dejligt.
hej fra Dior

Kommentar
Fra : dior

Dato : 14-07-06 01:22

Glemte lige at skrive at jeg kun har én firewall

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-07-06 01:29

OK så er det fast slået, men fortsæt med at lede efter fejlen, mellem din PC og serveren, jeg har ikke haft problemer i aften og det kan jo ikke passe at alle servere er nede lige netop når du vil på

Kommentar
Fra : dior

Dato : 14-07-06 02:09

--------------------------------------------------------------------------------
OK så er det fast slået, men fortsæt med at lede efter fejlen, mellem din PC og serveren, jeg har ikke haft problemer i aften og det kan jo ikke passe at alle servere er nede lige netop når du vil på
Jeg har prøvet at lede efter fejlen,men aner ikke hvad der er galtDet er ikke kun i aften jeg har haft de problemer.Det har stået på i længere tid..Og det er ikke kun her på siden jeg har problemer.Men tak fordi du forsøgte at lede efter fejlen.Jeg vil dog ikke give op endnu.
har haft mange sønløse nætter pga. dettemen dødirriternde er det!!
Tak for din hilsen,og sov dejligt

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-07-06 02:45

Hvis du har TDC som udbyder, kan du hente Netsupport: http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=72048 det er et gratis program, som løser netproblemer

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-07-06 10:20

o.v.n. vil du låne mine briller ???? udbyderen er CONNECT ME

dior - når du får den siden kan ikke vises - står der så et fejlnummer ??? (for eks 404 eller 405 etc )

Er du helt sikker på det ikke er din firewall - for når det gælder alle sider kan det netop godt være den.

Bruger i router der skal sættes op på en bestemt måde ??? (du kunne jo checke med en nabo der også har samme udbyder om firewall - router er sat ens op

Kommentar
Fra : zith

Dato : 14-07-06 11:01

Hej Dior

Er dit internet langsomt?? hvilken internet forbindelse har du??

Har du sikkerhed på dit trådløs netværk??

Er der andre i lejligheden/huset hvor du bor som kan være på internettet sammen med dig??

Bor du i en opgang som du deler din internet forbindelse med??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-07-06 11:25

zith... connect me er - som de selv skriver - primært til boligforeninger

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 14-07-06 12:03

Prøv lige at gå til kontrolpanel/internetindstillinger/sikkerhed
og se hvordan dine indstillinger for COOKIES ser ud
stil dem til normal.

Samme sted under beskyttelse af personlige oplysninger
Klik på avanceret
Klik på tilsidesæt automatisk behandling af COOKIES
sæt flueben ved// tillad altid COOKIES under sessionen

Samme sted/avanceret
gendan standarder.

Eller kan du samme sted, under beskyttelse af personlige,
klikke på websteder--indsæt adressen du vil tillade.

Og lav så en diskoprydning, hvor du sletter Cookies og Temp filer.

Virker det ikke, er det helt sikkert din Firewall
der skal kigges nærmere på.
Det kunne være den blokkere for visse sider.
Især, hvis den er sat op automatisk "indstillingerne"
for ud/indgående trafik.

Du kunne prøve at nulstille dens indstillinger.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 14-07-06 15:19

Det kan muligvis også være virus eller spyware,
der har ændret dine indstillinger til nettet.

Prøv at hente dette og scan din pc.
Husk at opdatere programmet først.

http://www.ewido.net/en/download/

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-07-06 17:47

Internettet er som en motorvej, hvor der nogle steder er permanent vejarbejde.
Altså kan det være din internet udbyder som ikke har kapasitet til at servicere alle deres kunder.
Måske har de for lidt IP adresser, de kan dele ud af, på dit tilslutningspunkt.
Får du ikke tildelt en ip adresse, så får du heller ikke nogen forbindelse.

Nu ved vi jo ikke hvor i fædrelandet du bor og er tilsluttet, så måske er der andre der har samme problem som dig!

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 14-07-06 18:11

Sådan kan man DA også sige det.

Men derfor skulle man vel nok - før eller siden,,,,,,,, nok
kunne får adgang til nettet.
Ellers er det da en rigtigt møj udbyder,
der ikke sørger for sine kunder.

Men det er desværre SET MANGE gange før.
Og så er der ikke meget man kan gøre ved det.
Hvis du vidste det, da du skrev under på aftalen.

Prøv at læg mærke til, om der er tidspunkter,
hvor du ikke har problemer, kunne tænkes, at om
natten ville være nemmere, hvis det er din udbyder
det er galt med.

Kommentar
Fra : dior

Dato : 14-07-06 21:04

Okay, her et et par bud:

#1: Serveren er overbelastet, og kan derfor ikke behandle din forespørgsel.
#2: Din netværksforbindelse sløver.

#2 kunne f.eks. skyldes, hvis der er flere i huset, der bruger din netværksforbindelse.

//Kettedk
Der er ingen her der bruger min netværksforbindelse,så det kan ikke være det der er problemet,desværre..

Kommentar
Fra : dior

Dato : 14-07-06 21:11

Hvis du har TDC som udbyder, kan du hente Netsupport: http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=72048 det er et gratis program, som løser netproblemer
Jeg har ikke TDC som udbyder,men CONNECT ME..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-07-06 21:15

muligheden for at du har snavs på din pc KAN jo være en årsag - har du checket det ???

Kommentar
Fra : dior

Dato : 14-07-06 21:16

o.v.n. vil du låne mine briller ???? udbyderen er CONNECT ME

dior - når du får den siden kan ikke vises - står der så et fejlnummer ??? (for eks 404 eller 405 etc )

Er du helt sikker på det ikke er din firewall - for når det gælder alle sider kan det netop godt være den.

Bruger i router der skal sættes op på en bestemt måde ??? (du kunne jo checke med en nabo der også har samme udbyder om firewall - router er sat ens op
Jeg vender tilbage til dit svar,forhåbentlig i morgen

Kommentar
Fra : dior

Dato : 14-07-06 21:19

Er dit internet langsomt?? hvilken internet forbindelse har du??

Har du sikkerhed på dit trådløs netværk??

Er der andre i lejligheden/huset hvor du bor som kan være på internettet sammen med dig??

Bor du i en opgang som du deler din internet forbindelse med??
Hejsa.
Ja,jeg syntes nok mit internet er langsomtOg ja,jeg har sikkerhed på det trådløse netværk.Der er ingen andre end mig der kan være på nettet.Jeg deler heller ikke min internetforbindelse med nogen i opgangen..
Hej fra Dior.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-07-06 21:21

dior - du skriver ingen bruger din forbindelse - men det kan udemærket være - mig bekendt er connect me en boligforenings udbyder - ikke ??? Jeres routere kan have en drilsk firewall - eller der kræves kryptering der ikke er udført osv osv.

har du i det hele taget prøvet at køre vedligeholdelse og scannet for spyware osv ??

Snavs bør du checke for - bla med superantispyware o. lign - det er ikke helt udelukket jo.

Kommentar
Fra : dior

Dato : 14-07-06 21:31

Prøv lige at gå til kontrolpanel/internetindstillinger/sikkerhed
og se hvordan dine indstillinger for COOKIES ser ud
stil dem til normal.

Samme sted under beskyttelse af personlige oplysninger
Klik på avanceret
Klik på tilsidesæt automatisk behandling af COOKIES
sæt flueben ved// tillad altid COOKIES under sessionen

Samme sted/avanceret
gendan standarder.

Eller kan du samme sted, under beskyttelse af personlige,
klikke på websteder--indsæt adressen du vil tillade.

Og lav så en diskoprydning, hvor du sletter Cookies og Temp filer.

Virker det ikke, er det helt sikkert din Firewall
der skal kigges nærmere på.
Det kunne være den blokkere for visse sider.
Især, hvis den er sat op automatisk "indstillingerne"
for ud/indgående trafik.

Du kunne prøve at nulstille dens indstillinger.
Hej Sofus.Det lyder ikke helt skørt det du har skrevet.Det vil jeg lige prøve.I al fald skal du have ros for den måde du forklarer tingene på

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 14-07-06 21:47

Citat
Meget hurtigere og mere overkommeligt, hvis
[CITAT]Indsæt din tekst her
s du brugte
IKONET, ved siden af HAM den lille, der står og venter på at blive
indsat, eller bare brug denne lille kode.
TROR DER GÅR GØGEUNGER I DEN[/CITAT]
Meget hurtigere og mere overkommeligt, hvis
Citat
Indsæt din tekst her
s du brugte
IKONET, ved siden af HAM den lille, der står og venter på at blive
indsat, eller bare brug denne lille kode.
TROR DER GÅR GØGEUNGER I DEN

UPS...............

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 14-07-06 21:49

Virkede ikke,,,,,,,,

Håber d ufår hul til nettet

Citat
[CITAT]
[/CITAT]
EKKO i et ekko
prøver det lige

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 14-07-06 21:53

GNAT
Koden er [CITAT][/CITAT BØR SLETTES før brug,,upsssssss]

Nu går der garanteret KUK i DET

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-07-06 22:00

sofus indsæt og marker - og tryk så på citatet

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-07-06 22:01

Når man læser på Connect me's hjemmeside, så giver de faktisk selv lidt af forklaringen på nogle af dine problemer.
Hvis din forbindelse er sløv, så skyldes det, at alle brugere i dit boligområde, deles om en fælles forbindelse, med en fastsat total hastighed, som i så fælles bruger af.
Hvis der så er nogle af beboerne, der downloader store filer, så optager de jo også en hel del af den fælles tilrådigheds hastighed.
Hvis så den lokale server ikke har lokale IP-adresser til alle tilsluttede, så er der nogle der må vente på at der er hul igennem.
Hvis så udbyderen heller ikke har sørget for, at hver af de tilsluttede får en minimum af hastighed; en resourcefordeling, ja så er der endnu et problem.

Det er nogle af de spørgsmål, som kun din udbyder kan svare på, da de må vide hvad de har givet jer mulighed for!

Kommentar
Fra : dior

Dato : 14-07-06 23:43

--------------------------------------------------------------------------------
o.v.n. vil du låne mine briller ???? udbyderen er CONNECT ME

dior - når du får den siden kan ikke vises - står der så et fejlnummer ??? (for eks 404 eller 405 etc )

Er du helt sikker på det ikke er din firewall - for når det gælder alle sider kan det netop godt være den.

Bruger i router der skal sættes op på en bestemt måde ??? (du kunne jo checke med en nabo der også har samme udbyder om firewall - router er sat ens op
Nej,der står ikke noget fejlnummer

Kommentar
Fra : dior

Dato : 14-07-06 23:46

--------------------------------------------------------------------------------
Internettet er som en motorvej, hvor der nogle steder er permanent vejarbejde.
Altså kan det være din internet udbyder som ikke har kapasitet til at servicere alle deres kunder.
Måske har de for lidt IP adresser, de kan dele ud af, på dit tilslutningspunkt.
Får du ikke tildelt en ip adresse, så får du heller ikke nogen forbindelse.

Nu ved vi jo ikke hvor i fædrelandet du bor og er tilsluttet, så måske er der andre der har samme problem som dig!
Ja suk,du har ret mht. at det er som en motorvejJeg har en IP-adresse,og her hvor jeg bor,er der ingen andre der har de problemer.

Kommentar
Fra : dior

Dato : 14-07-06 23:51

dior - du skriver ingen bruger din forbindelse - men det kan udemærket være - mig bekendt er connect me en boligforenings udbyder - ikke ??? Jeres routere kan have en drilsk firewall - eller der kræves kryptering der ikke er udført osv osv.

har du i det hele taget prøvet at køre vedligeholdelse og scannet for spyware osv ??

Snavs bør du checke for - bla med superantispyware o. lign - det er ikke helt udelukket jo.
Hej.Jo,CONNECT ME er en boligforeningsudbyder.Jeg har også sørget for at kryptere.Jeg har scannet for spyware mm.Jeg mangler lige at tjekke det med firewallen

Kommentar
Fra : dior

Dato : 14-07-06 23:55

Citat
s du brugte
IKONET, ved siden af HAM den lille, der står og venter på at blive
indsat, eller bare brug denne lille kode.
TROR DER GÅR GØGEUNGER I DEN

UPS...............
Tak endnu engang.Jeg har meget at lære

Kommentar
Fra : dior

Dato : 15-07-06 00:03

Når man læser på Connect me's hjemmeside, så giver de faktisk selv lidt af forklaringen på nogle af dine problemer.
Hvis din forbindelse er sløv, så skyldes det, at alle brugere i dit boligområde, deles om en fælles forbindelse, med en fastsat total hastighed, som i så fælles bruger af.
Hvis der så er nogle af beboerne, der downloader store filer, så optager de jo også en hel del af den fælles tilrådigheds hastighed.
Hvis så den lokale server ikke har lokale IP-adresser til alle tilsluttede, så er der nogle der må vente på at der er hul igennem.
Hvis så udbyderen heller ikke har sørget for, at hver af de tilsluttede får en minimum af hastighed; en resourcefordeling, ja så er der endnu et problem.

Det er nogle af de spørgsmål, som kun din udbyder kan svare på, da de må vide hvad de har givet jer mulighed for!

Tak for din forklaring.Vi har fået en meget høj hastighed.Jeg kan ikke lige huske hvor meget.Men det står i papirene.Hvis du har ret i det du skriver,vil jeg bestemt skifte udbyder.Det er jo drønirriterende.Så hellere betale noget mere,så er man da sikker på det virker.Det er bare mærkeligt at det kun er mig der har det problem.Der bor 16 familier her i opgangen.Og dem jeg har talt med om det,har slet ikke de problemer.

Godkendelse af svar
Fra : dior

Dato : 15-07-06 00:20

Tak for svaret o.v.n..
Der var flueben to steder.Dér hvor der står LAN,og også dér hvor der står TRÅDØST.Jeg fjernede fluebenet ud for LAN,da jeg jo ikke bruger LAN.
Faktisk har min pc kørt helt uden fejl,den sidste halve timeJeg håber det varer ved...
Jeg siger mange tak til dig,og bestemt også til alle jer andre der har skrevet.Jeg ville gerne kunne give nogle point til et par stykker mere,men det kan jo ikke lade sig gøre
Mange hilsener og tak.
God weekend til jer alle

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-07-06 00:27

Citat
Hvis du har ret i det du skriver,vil jeg bestemt skifte udbyder.Det er jo drønirriterende.Så hellere betale noget mere,så er man da sikker på det virker.Det er bare mærkeligt at det kun er mig der har det problem.Der bor 16 familier her i opgangen.Og dem jeg har talt med om det,har slet ikke de problemer.

Hvis det er rigtigt, så skal du nok se lidt nærmere på dit eget udstyr, for så er der sikkert et eller andet snavs som stjæler process tid fra dig.
Kan du se på dit bredbåndsmodem, om der er aktivitet, når du ikke selv spiller på tasterne?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-07-06 00:35

Selv dior, jeg håber også for dig, at det varer ved godt du fandt fejlen, vil du og har du mange point, kan du oprette et point spørgsmål, med tak for hjælp, til en navngiven kandu bruger, det er set før god weekend

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-07-06 12:06

Jeg forstår ikke helt det med at der var flueben 2 steder, når jeg går til Kontrolpanel - Netværksforbindelser, er der ikke nogen flueben at se, men når jeg højreklikker på Lan forbindelse, får jeg mulighed for at deaktivere, er det der du har klikket ? Samme sted kan du højreklikke på Trådløs forbindelse, og vælge Reparer, Windows har noget indbygget som kontrolere og eventuel reparerer din forbindelse, der er også muligheden, som er nævnt i flere indlæg ovenfor, der er andre på netværket som bruger så megen båndbredde at du ikke kan komme til, det lyder dog usandsynlig da du skriver, at det var sent i aftes det gik galt igen

Kommentar
Fra : dior

Dato : 15-07-06 18:41

Jeg forstår ikke helt det med at der var flueben 2 steder, når jeg går til Kontrolpanel - Netværksforbindelser, er der ikke nogen flueben at se, men når jeg højreklikker på Lan forbindelse, får jeg mulighed for at deaktivere, er det der du har klikket ? Samme sted kan du højreklikke på Trådløs forbindelse, og vælge Reparer, Windows har noget indbygget som kontrolere og eventuel reparerer din forbindelse, der er også muligheden, som er nævnt i flere indlæg ovenfor, der er andre på netværket som bruger så megen båndbredde at du ikke kan komme til, det lyder dog usandsynlig da du skriver, at det var sent i aftes det gik galt igen
Hej igenJeg gik ind i kontrolpanel-->sikkerhedscenter-->Windows firewall,og så klikkede jeg på "avanceret".Der var så to steder jeg kunne sætte flueben ved:Lan forbindelse,og trådløs netværksforbindelse.Min nabo fortalte mig,at jeg skulle sætte flueben i begge to.Så det har jeg gjort.Det med at reparere har jeg prøvet mange gangeMåske kandu have ret i det med båndbredden.Det har jeg ikke en dyt forstand påMen det er lige gyldigt om det er nat eller dag jeg er på nettet,så er den gal..
Hej fra Dior

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 16-07-06 18:21

Hej Dior

Det lyder som om, din Internenet Explorer er blevet "slidt". Du kan reparere det med dette lille program http://windowsxp.mvps.org/IEFIX.htm

Du skal have din XP CD siddende i drevet når du kører det. Hvis du ikke har en, skal du hente de nødvendige filer, på et af de steder på maskinen, som er nævnt på siden. Sig til hvis du skal have merer hjælp til det.