/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
FireWire kort laver ballade!!
Fra : viskinge
Vist : 429 gange
200 point
Dato : 13-07-06 10:36

Jeg har fået et Firewire kort (quip IEEE 1394a PCI Card) som jeg skal bruge til kører film over på PC'en fra mit videokamera.
Problemet er, at når jeg sætter kortet i, starter XP (pro) op med en blå skaærm hvor der står konfigurations fil system på C checkes, og når jeg lader den forsætte, starter den ikke rigtigt op og "hænger". Jeg er nødt til at tage 230 V stikket ud, for at starte igen.
Jeg har checket kortet i min gl. PC, og her kortet virker det udmærket.
Min nye PC er en Fujitsu Siemens AMD 2000 MHz 512 MB RAM. Der er indsat et ATI Theatrix TV tuner kort i den ene PCI sokkel. Der er kun en ledig PCI sokkel tilbage til firewire kortet.

Er der nogle der har nogle gode ide'er???

MVH

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 13-07-06 18:55

Muligvis fordi dit software er gammelt. Se om der er kommet nogle nye opdateringer!

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 13-07-06 20:48

Nu bliver software jo godtnok opdateret jævnligt, men Pc'eren er altså kun 1 mdr. gammel, og den bliver opdateret aut., så den tror jeg ikke rigtigt på.
Softwaren skulle være (så vidt jeg kan se) være identisk med min gl. pc.
Desværre er CPU for langsom til at kører windows movie maker på min gl. pc.

MVH

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 15-07-06 17:57

Har fundet ud af, at hvis jeg tager tunerkortet ud, virker firewire kort som det skal. Det virker som om at de kort konflikter. Har været inde i BIOS'en og alt står til auto.
Nogle gode ide'er

MVH

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 100 point
Dato : 15-07-06 20:13

Hejsa

den sokkel som du sætter firewarekortet kan gost have det der hedder "shared irq" ell. memory
dette skal du sansynligvis have slået fra.
det gøres enten via en jumper på motherboardet eller i bios opsæt.
måske det er nok hvis der i PnP/PCI configurations er sat "no" ved PnP installed
og du tvinger (assign IRQ) slot nr. <-hvor fireware er til at bruge en fast irq istedet for auto

Godkendelse af svar
Fra : viskinge

Dato : 10-01-07 10:07

Tak for svaret dk.

Først: undskyld at jeg har været så lang tid om at lukke spørgsmålet.

Det virker dog stadigt ikke, selvom flere "experter" har set på sagen.
Det ender nok med, må at jeg må betale mig fra problemet.

MVH