/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Bilforsikring til 25 årig ???
Fra : viskinge
Vist : 3600 gange
100 point
Dato : 12-07-06 18:40

Hvor finder vi en billig ansvarsforsikring, til en 25 årig mand, der aldrig før har haft bil???
Venligst kom med priser og evt betingelser, i stedet for blot et link.
Han har ingen andre forsikringer.

MVH

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 12-07-06 18:48

Prøv GF forsikring.
Ved ikke, om de tager NYE billister ind, men pokkers billige
og med tilbagebetalig af OVERSKUD.

Har altid fået penge tilbage.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 12-07-06 18:57

Det kommer altså an på hvilken bil han skal have. Vores bil f.eks ville koste ham 28.500 kr om året i forsikring. Så det er meget forskelligt.

www.topdanmark.dk

Der kan man regne ud hvad det vil koste.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 12-07-06 18:58

Enig med Sufus (Sagde jeg virkelig det ?)
http://www.gf-forsikring.dk/
Gambrinus

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 12-07-06 19:04

sofus & gambrius:

GF skal have Kr 11340,00 for en ansvarsforsikring, det syntes jeg ikke ligefrem lyder særligt billigt!!!

Bilen det evt. drejer sig om, er en Opel Kadett årg. 1991 1,4i

MVH

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 12-07-06 19:05

prøv at gå ind og kigge på topdanmark så.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 12-07-06 19:07

Forøvrigt er det umuligt at give nogle priser.
Vi skal jo vide, hvor du bor, hvilken bil det drejer sig om etc...
Gambrinus

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 12-07-06 19:09

Top danmark skal have Kr. 10830,00
Heller ikke særlig billig, syntes jeg.

MVH

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 12-07-06 19:09

ved i hvad ny værdien er, og hvornår er den indregistret første gang, måned og år ?

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 12-07-06 19:10

en ca pris fra topdanmark er 9.900 men kan godt være det er billigere

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 12-07-06 19:12

nej men når du ikke er elitebelist, ikke har haft bil før, det er din første forskring osv. vil det være dyrt. Det kan man ikke lave om på. Så det nemmeste er at ringe til de forskellige forsikringsselskaber og få nogle priser.

http://www.google.dk/search?hl=da&q=forsikringsselskaber&meta=

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 12-07-06 19:44

Hvad fan,,
Citat
Enig med Sufus (Sagde jeg virkelig det ?)
http://www.gf-forsikring.dk/
Gambrinus

DU BEHØVER aldrig at være enig med ANDRE, end dig selv.....

Men en ting er sikkert.
De tager NYE billister ind, til meget lave priser.
Men tag og NÆRLÆS reglerne, da ikke finder sig i meget,
før han ryger ud, OG SÅ,,, bliver det endnu værre,
at finde et andet forsikrings selskab.

men jeg kan slet ikke kende de priser, der dukkede op
Jeg gav Ca: 700.- kvartalet, som NY billist, uden kasko
År 2000,

Med tilbage betaling, på 3/400.- om året.
Så JO, du får ikke noget billigere.

Accepteret svar
Fra : ostemanden

Modtaget 100 point
Dato : 12-07-06 20:45

Fair forsikring (www.fair.dk) skal have 6.900 for at forsikre en Opel Kadett 1,4i for en 25 årig mand som bor i Roskilde (vejl. pris, og jeg tog Roskilde pga. jeg bor her selv).

Du kan selv beregne videre og bestille opringninger+tilbud på https://www.fair.dk/view.asp?ID=3151&sd$to=/QuickCalcCar.page

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 12-07-06 23:24

Hejsa

Ved godt du ikke vil have link, men som de andre skriver, er det lidt svært og finde en pris uden detaljer. Prøv www.forsikringsluppen.dk der kan du nogenlunde regne dig frem til en pris

Hilsner fra Nuserpigen

Kommentar
Fra : alka

Dato : 13-07-06 07:29

Viskinge, for at du kan få en pris på en bil, skal du oplyse om:
Postnr, hvilken bil, med/uden træk, bilens egenvægt, med eller uden selvrisiko, samt din alder (25).
Hvis det alene er en bilforsikring - og ikke andre forsikringer, skal du nok forvente en startpræmie på 12.000 - 22.000 kr. årligt. Jo større selvrisiko jo billigere præmie.
Top har en "rimelig" billig præmie, men er du så parat til at betale fx 8.000 kr. i selvrisiko?
Det vil være umuligt for andre, at finde en forsikring til dig, for når du får et svar, vil der ALTID komme andre/flere spørgsmål - jeg kender det, som min tid som assurandør.
go' fornøjelse og held og lykke til at komme i "forsikringsjunglen".

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 13-07-06 09:06

Det ser foreløbigt ud til at Fair, er langt billigst.
Hvis han kun tager en bilforsikring, koster den Kr. 6993,00 årligt.
Tager han en indboforsikring med, koster bil+indbo ialt Kr. 7386,00 årligt, idet der opnåes en god rabat!!!! (Ca Kr. 775,00) (bil Kr. 6294,00 & indbo Kr. 1526,00)

Selvrisikoen er Ca. Kr. 2500,00

MVH

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 18-07-06 14:11

Prøv at ringe til www.rasmussenassurance.dk
- De er billige...

Godkendelse af svar
Fra : viskinge

Dato : 19-07-06 09:02

Tak for svaret ostemanden.

Det ser ud til at det bliver en forsikring fra Fair.
Prisen bliver som før skrevet, selvrisikoen bliver Kr. 2593,00. Den dog stiger til Kr. 3850,00 , hvis han låner den ud til en under 25 år, som kører galt.

Ønsker man at betale halvårligt, er der et tillæg på 5%.
Ønsker man at betale kvartårligt, er der et tillæg på 8 %.

En vigtig betingelse, der er hos Fair, at de ikke tager folk ind som er registreret i RKI !!!!!
(ikke et problem i dette tilfælde)

Tak til alle, der kom med et indlæg.

MVH