/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Betalingservice
Fra : ehtrod_n
Vist : 637 gange
500 point
Dato : 09-07-06 13:29

Hej alle I søde og dejlige kandu venner

Så kan jeg godt bruge et svar fra jer på et spørgsmål

Hvor mange år gemmer banken egentligt dokumention eller oplysninger på det jeg har betalt gennem banken.

Lige nu står jeg i den situation, at jeg skal bruge noget dokumention på noget jeg betalte i 1986,1994 og 2004.
På forhånd tak de sødeste varmeste sommer hilsner fra Dorthe.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 510 point
Dato : 09-07-06 13:46

uffff den situation har jeg også været i - du skal tale med deres hovedafdeling der så mod et lille gebyr går i arkiverne og finder det frem du skal bruge. Der går en pæn tid - men det lykkes

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 09-07-06 14:25

Normalt er det fem år, men de har selve din bogføring ...og det SLAL de have i 20 år, så selve betalingen skal de dokumentere i 20 år, så det kan du gøre krav på, men forvent et gebyr

Hilsen

Henrik

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-07-06 14:30

ja det er nok hvad du må forvente at skulle betale et mindre gebyr, Men hvad er dog så vigtigt at du skal så lang tilbage

Kommentar
Fra : ehtrod_n

Dato : 09-07-06 15:03

Mange tak for jeres gode svar

Det er fordi jeg blev skilt fra min samlever for et halv år tid siden, vi var ikke gift og det er først nu jeg er kommet mig over chokket over skilsmissen og har mod på at gøre noget ved sagen,

Jeg har over nettet fået oplyst ved en advokat at jeg ikke har ret til noget når vi ikke var gift med mindre at jeg har forbedret noget ved hans bolig.

Og det har jeg i 1986 fik jeg lavet et bolig lån i banken, 1994 købte jeg et gasfyr, hvor betalingerne blev trækket over naturgas syd sammen med gas forbruget, 1994 købte jeg alle hårdevidevare for ca. 40.000 kr.

Godkendelse af svar
Fra : ehtrod_n

Dato : 09-07-06 15:51

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-07-06 16:56

held og lykke