/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Soltek Mobo ?
Fra : Juvic...
Vist : 489 gange
150 point
Dato : 18-12-02 12:59

Hey alle sammen... Og godjul =)

Da jeg er i den dejlige sitiuation hvor jeg skal til at invistere i en ny computer, sidder jeg og overvejere nogle forsk. bundkort.. et af dem er et Soltek ------> test her http://www.tweak.dk/test109.php
Men da jeg ik kender mærket, er jeg lidt i tvirlv... jeg vil gerne have kvalitet og en god ydelse samtidig =)

Er der nogen af jer der kender Soltek, eller er der nogen der har erfarninger med dem.. ???

Min pc skal primært bruges til at spille på.. ( nye spil )
der bliver også lidt tekstbehandling og diverse... men mest spil...
så er dette bundkort velegnet ?

Jeg skal have en P4 2.4 GHz smidt ovenpå + en stang 512 DDR-ram pc 2700 i et Xraser || A6000A !

haber i ka hjælpe mig !

Hilsen Juvic...

P.s God Jul ! =)

Accepteret svar
Fra : Master_of_KeFir

Modtaget 150 point
Dato : 18-12-02 14:13

Det er det svære valg hvergang det kommer til en ny lanceret chipset. Især når de inden for et par månder lancere en ny revision

Når det kommer til VIA KT400 og KT400A chipsetet har det været et meget tæt løb med præstationerne for de forkellige mærker.
Her er en sammenlignings test på 7 forskellige fabrikater inklusiv soltek - http://www.amdmb.com/article-display.php?ArticleID=215
Man kan ikke sige at nogen somhelst af dem er dårlige. Men de forskellige applications benchmark kan pejle en hen mod den mobo som passer ens behov best. Og så er der prisen... value for money eller top of the line ?

personligt stemmer jeg på ABit, men hej... det er din tegnebog

På forhånd tillykke med din nye maskine. Jeg er slet ikke misundlig....Måske lidt.
mvh, Ke'Fir, m.a.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 18-12-02 16:22

Kefir, hvornår begiver du dig ud i at læse spørgsmålene inden du giver dig tid til at besvare dem ?? Der bliver spurgt om et Soltek og ikke alle ligegyldige bundkort.

Ja, Juvis, som svar på dit spørgsmål bedes du læse nedenstående.

Jeg har bygget 2 maskiner med Soltek bundkort op og de fungerer upåklageligt. Og der er også når vi snakker opdateringer af BIOS, ved fejl eller manglende ny funktionalitet på bundkortet, en af dem som er rimgeligt hurtige.

Derudover har jeg god erfaring med Epox, det fungerer også godt og er et dyrere bundkort, men man får valuta for pengene.

Men set udfra den økonomiske synsvinkel, vil jeg mene du får mest ved Soltek. Man kan nemlig også købe for billigt.

Samtidig ligger der funktioner som overclocking direkte i BIOS'en, så er det man ønsker får man også det med i købet.

Men som sagt et stabilt bundkort uden de store problemer og det er vel alt i alt det man ønsker sig ?

Kommentar
Fra : Master_of_KeFir

Dato : 18-12-02 18:32

hej zonker,

Dette forkom mig ikke som et Ja/Nej spørgsmål til et ekspert panel.

Faktisk bliver der spurgt om et "helt bestemt" soltek mobo, nemlig SL-85ERV2, der bygger på den nye version af VIA's P4X400A chipset. Mit kvalificrede gæt til grunden folk vælger et bestemt hardware er oftest, at den står ud i den begrænsede mængde man har fået kendskab til. Chancen er altid, at der er mindst et eller flere tilsvarende hardware som er gået ens opmærksomhed forbi, som fuldt ud er tilsvarende, ELLER BEDRE.

Derfor når det kommer til stykket om at vælge, gælder det at have videst mulige valg grundlag for at kunne træffe det bedste valg. Hvilke kriterier man mener er bedst kender man selv. Jeg mener at artiklen med sammenligning af 7 forskellige fabrikanters udførsel af samme chipsæt giver en bredere valg mulighed, uden, at jeg ved, om den kære Juvic i forvejen har kendskab til dem alle.

Jeg for en, vil altid være taknemlig hvis nogen ændrede mine egne valg til noget jeg selv fandt bedre.

Hvad skal jeg ellers sige ?? Du gør det jo selv med din henvisning til Epox !

Jeg kunne også bruge samme argumentertion som du gør ved at fortælle at jeg har meget god erfaring med ASUS (dem har jeg har samlet 29 af !!!)
men jeg holder stadig på Abit som bedste udførelse af VIA's P4X400A chipset især når det kommer til highperformance spil.

mvh, Ke'Fir, m.a.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 18-12-02 18:33

Tak for et svar, det hjalp

Godkendelse af svar
Fra : Juvic...

Dato : 18-12-02 22:54

Hej Zoker =)

tark for din besvarelse...

men men det her "Jeg har bygget 2 maskiner med Soltek bundkort op og de fungerer upåklageligt. Og der er også når vi snakker opdateringer af BIOS, ved fejl eller manglende ny funktionalitet på bundkortet, en af dem som er rimgeligt hurtige."

mener du vel at du har bygget 2 op fra bunden, med Soltek, og der var ik noget.. også når det kom til opdatering af Bios ik ?

Juvic !!!

Kommentar
Fra : Juvic...

Dato : 18-12-02 22:54

Hej Zoker =)

tark for din besvarelse...

men men det her "Jeg har bygget 2 maskiner med Soltek bundkort op og de fungerer upåklageligt. Og der er også når vi snakker opdateringer af BIOS, ved fejl eller manglende ny funktionalitet på bundkortet, en af dem som er rimgeligt hurtige."

mener du vel at du har bygget 2 op fra bunden, med Soltek, og der var ik noget.. også når det kom til opdatering af Bios ik ?

Juvic !!!

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 18-12-02 23:30

korrekt

Undskyld formuleringsfejlen

Kommentar
Fra : Juvic...

Dato : 19-12-02 11:01

Tak Zonker !

Jeg tager dine beretninger for gode vare, og har nu bestilt et !

Håber der ik er noget med det !

tak for hjælpen !

Er det på sammen nevau som Asus, altså kvaliteten ?
eller hvad... bare fordi at nogel af mine venner siger at det er noget lort... altså det er noget skod kvalitet !

Det håber jeg ik !
jeg tog det fordi at det havde en masse mugliheder, som 8XAGP og DDR400 !
det var der ikke nogle Asus bord der havde !

Juvic !

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-12-02 22:47

> Min pc skal primært bruges til at spille på.. ( nye spil ) der bliver
> også lidt tekstbehandling og diverse... men mest spil... så er dette
> bundkort velegnet ?
Jeg kender ikke det omtalte mobo. Men jeg har bygget en del maskiner med
Soltek mobo's på en AMD platform. Min opfattelse af Soltek er at de levere
meget høj kvalitet til en lille pris. Der har aldrig været noget med de
Soltek kort jeg har haft fat i. De har alle de indstillings muligheder man
kan ønske sig i biosen. Så selv en hardcore overclocker som mig er
tilfreds.
Men som sagt det gælder for AMD kortene, så mon ikke deres P4 kort også er
gode.

--
Thomas Hansen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-12-02 22:47

> Min pc skal primært bruges til at spille på.. ( nye spil ) der bliver
> også lidt tekstbehandling og diverse... men mest spil... så er dette
> bundkort velegnet ?
Jeg kender ikke det omtalte mobo. Men jeg har bygget en del maskiner med
Soltek mobo's på en AMD platform. Min opfattelse af Soltek er at de levere
meget høj kvalitet til en lille pris. Der har aldrig været noget med de
Soltek kort jeg har haft fat i. De har alle de indstillings muligheder man
kan ønske sig i biosen. Så selv en hardcore overclocker som mig er
tilfreds.
Men som sagt det gælder for AMD kortene, så mon ikke deres P4 kort også er
gode.

--
Thomas Hansen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-12-02 22:56

"Juvic..." <Juvic....news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:DF3M9.6273$Hl6.546065@news010.worldonline.dk...
> Hey alle sammen... Og godjul =)
>
> Da jeg er i den dejlige sitiuation hvor jeg skal til at invistere i en
> ny computer, sidder jeg og overvejere nogle forsk. bundkort.. et af dem
> er et Soltek ------> test her http://www.tweak.dk/test109.php
> Men da jeg ik kender mærket, er jeg lidt i tvirlv... jeg vil gerne have
> kvalitet og en god ydelse samtidig =)
>
> Er der nogen af jer der kender Soltek, eller er der nogen der har
> erfarninger med dem.. ???
>
> Min pc skal primært bruges til at spille på.. ( nye spil )
> der bliver også lidt tekstbehandling og diverse... men mest spil...
> så er dette bundkort velegnet ?
>
> Jeg skal have en P4 2.4 GHz smidt ovenpå + en stang 512 DDR-ram pc 2700
> i et Xraser || A6000A !
>
> haber i ka hjælpe mig !
>
> Hilsen Juvic...
>
> P.s God Jul ! =)
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>
Hej Juvic...

Har kørt 4-5 år med div. Soltek MB + AMD proc.
De MB har kørt stabilt uden nævneværdigt knas.
Havde et prob. med AMD+VIAchip+ASUSgrafik+SB-128 i samme maskine.

BHP

Og en god jul til dig ?