/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
kopi brænding mislykkes hele t
Fra : denevigeuheldige
Vist : 714 gange
50 point
Dato : 05-07-06 20:35

Dataverifikation mislykkes. Det er den irriterende melding jeg får hele tiden når jeg benytter nero express til at kopiere dataer fra.
Mit brænderdrev er en NEC- 4570A, og uanset om jeg benytter maxell cd-rw rommer, fujifilm DVD-RW 4,7GB eller SONY DWD-RW bliver resultaterne det samme.
Jeg mindes at jeg tidligere har fået det til at fungere men ikke længere.
Jeg benytter langsom hastighed og filerne er helt almindelige typer.

Hvad kan jeg så gøre?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-07-06 20:57

Har du brænderen på samme IDE-kabel som din HD.
Måske kan det hjælpe hvis de er på hver sit kabel.

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 05-07-06 20:58

De er på hver sit kabel.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-07-06 21:18

Det næst punkt er om det er den rigtige driver til din brænder.
Jeg går ud fra at du vælger DVD > Data > Lav data-disk.
Hvor du så har din filbrowser i den højre side og det der skal brændes i venstre side.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 05-07-06 22:26

Hvor langsomt brænder du?

Jeg har erfaret at på min gamle brænder - alt afhængigt af kvaliteten på mediet, så skal jeg helt ned at brænde 4x hastighed... Har du prøvet at være så langt nede?

Vaxen

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 05-07-06 23:49

Ja jeg vælger den rigtige kombination og ved en hastighed på 2 x

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 06-07-06 00:06

Har desværre ikke kunne finde driveren på www.nec.com.
Er der mon overhovedet en driver opdatering til nec?
Eller er det nero express der kan være problemet?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-07-06 10:17

http://www.sw.nec.co.jp/products/optical/en/faq.html
Q: Do I need a driver?
A: No drivers are required for Windows(R) ME, Windows(R) XP (Home, Professional), and Windows(R) 2000. It isn't necessary to install driver or program for preference setup.

Så det må være Nero som kludrer i det.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-07-06 13:48

Hvad er det for en version nero du har? Kunne jo være den ska opdateres!

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 10-07-06 18:49

Nero express versionen er bare en der fulgte med noget hardware for lang tid siden. Den hedder express 5.5.10.53.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-07-06 20:04

Du har vel været i enhedshåndtering og se på evt. gule anmærkninger

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-07-06 21:05

Ja det er jo en gammel sag! Nero er jo oppe i version 7 nu!

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 10-07-06 21:41

Jamen expressen er jo da gratis. Så vidt jeg ved er 7.0 version en købeversion ikke sandt? Der er vist også forskel på nero express og så nero?
Kan I anbefale et dansk firma hvor jeg evt. kan købe den?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-07-06 21:47

jeg købte en NEC 4571 hos shg og købte så nero ved siden af for 99 kr
http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=910450&lokation=

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 50 point
Dato : 10-07-06 21:54

Jeg fandt lige denne hos pc-netto som jeg handler hos.
De bor ikke så langt væk fra mig og jeg henter selv varen.
http://www.pc-netto.dk/asp/index1024.asp?&

Men jeg kan ikke forstå den er så billig...................Tedd kig lige med.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-07-06 22:04

skulle lige søge på nero! ja den er da billigere

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-07-06 22:12

Nå min henvisning var ikke så god
http://www.pc-netto.dk/asp/index1024.asp?&
> den gemmer sig lidt
> ope i søgefeltet skriver du nero > søg > og så er det den nederste

Passer til NEC DVD brændere

Pris excl. moms: 61,60
Pris incl. moms: 77,00
Fragt (porto): 37,00
Varenummer 50030834

Godkendelse af svar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 10-07-06 22:15

Tak for svaret e.c.
Det ser ikke ud til at man kan downloade en trialversion.

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 11-07-06 11:35

Det ser ud som om løsningen var nero 7.0
Prøveversionen virker som den skal.

Spørgsmål: Jeg kan se at man kan vælge at sætte flueben ud for: VERIFICERING AF DATA.
Hvad betyder dette og hvilken fordel giver det at sige ja til denne handling?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-07-06 12:27

Det var jo det der mislykkedes med din nero 5! Første gang jeg bruger nogle nye mærker af skiver slår jeg den funktion til! Kommer der ingen fejlmeddelelser kan den efter min erfaring godt slås fra!