/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Er mit skærmkort feset af ???
Fra : ta262
Vist : 528 gange
300 point
Dato : 04-07-06 20:31

Min 3 år gamle computer er begynt at gå ned under opstarten. Nogle gange når den længere i programmet end andre gange. Jeg åbnede kalorius,(selvom jeg ikke tilnærmelsesvis har begreb om computeres indretning) kiggede mig lidt om og fandt skærmkortet, der har en lille køler påmonteret. Den lille køler er, som jeg ser det, brændt af. Den kan i hvert fald ikke drejes rundt, og er noget brun over midten. Kan det tænkes et dette kan føre til tidligere beskrevede opførsel ??
Det skal lige siges at jeg også prøvede at skifte ram, det var der nogen der mente var sagen.... det var det så altså ikke
Håber at der er et geni herinde.( naturligvis er der det.)

mvh
Torben

Kommentar
Fra : ta262

Dato : 04-07-06 20:52

sådan et hedder måske også et grafikkort .....eller hvad

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 04-07-06 20:53

Hvis din køler/blæser ikke virker
Så lad være med at bruge den.
Da Chippen risikere at brænde af, hvis den ikke allerede er brændt, af.
Ville mene, du kan købe en blæser til kortet, i alle forretninger, der handler med Pc´er.

Men tag kortet med til forretningen, så du får en blæser der passer.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 04-07-06 20:55

Du kunne prøve om de skulle have noget brugbart her.
http://www.zitech.dk/

Kommentar
Fra : ta262

Dato : 04-07-06 21:02

Jeg prøver lige igen så............. vil et defekt grafikkort kunne give de symptomer ??

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 160 point
Dato : 04-07-06 21:15

jeps en defekt grafikkortblæser vil kunne give de symtomer, da den lukker ned før kortet brænder af. Der sidder i nogle tilfælde en temperatur sencor der sørger for dette.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-07-06 22:04

Hvis du skal have en prof teknikker via en butik til at skifte blæseren, risikerer det megetnemt at blive duere end et nyt tilsvarende kort.. Og så er der ingen garanti for at den ikke er vedvarende skadet alligevel.
Spørg om prisen først og om nutidsværdien af dit kort.
Det går hurtigt i den branche og et 2 - 3 år gammelt kort, kan meget vel være ut , eller til lav pris idag.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 04-07-06 23:31

har du ikke et onboard skærm kort.

du kunne pille dit grafikkort ud, pg så sætte skærmen til bundkortet (onboard grafik)

så kunne du da se om den startede ordentlig op.

Kommentar
Fra : ta262

Dato : 04-07-06 23:38

hej

Der er ikke andre muligheder for den str. stik der er fra skærmen, så det har jeg vel ikke ...!?

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 04-07-06 23:41

det er tit at man kan låne et grafikkort fra en ven eller bekendt.

så behøver du ikke ofre penge på grafikkortet hvis det er i stykker.

det er nok en agp port du har, men se lige efter.

Det var i hvert fald hvad JEG ville gøre.

Godkendelse af svar
Fra : ta262

Dato : 19-08-06 12:55

Tak for svaret Fijala.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-08-06 17:31

Hvordan er det så gået med dit grafikkort. Har du fået en ny blæser eller et helt nyt kort.

Takker for point