/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
13, lillesøster, fødselsdag?
Fra : The_Evil_Bong
Vist : 585 gange
50 point
Dato : 26-06-06 15:18

Hej..

Jeg har en lillesøster der har fødselsdag her om 8 dage, og ved ikke hvad jeg skal give hende..

Hun har ønsket sig sminke og tøj og penge, jeg kan ikke rigtigt købe tøj til hende :) Og det samme med sminke.. Og vil heller ik gi hende penge..

Nogle der har en fed idé til hvad jeg kan give hende :)

Kommentar
Fra : The_Evil_Bong

Dato : 26-06-06 15:19

Hun blir iøvrigt 13 år :P

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-06-06 15:24

Hvad med et gavekort til en tøjforretning?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 26-06-06 15:27

En sej pung med pengene i...

Kosmetikpung

Gavekort til Bodyshop

Hanne

Kommentar
Fra : fjendsbo

Dato : 26-06-06 15:36

istedet for sminken, så måske en ansigtsbehandling, hvor hun kan få gode råd om teenagehud, men det koster selvfølgelig lidt mange penge alt efter omfanget. Måske kan i følges ad en dag og lave en søskende hyggedag. (kan ikke lige se om du er en dreng eller pige, men hvis du er en fyr og ikke har mod på en ansigtsbehandling, hvilket ellers er gudeskønt uanset køn, så måske en gang massage til dig selv)

Kommentar
Fra : Seipe

Dato : 26-06-06 15:40

Jeg kan kun tilslutte mig Tedd`s ide. Heroppe på den rigtige side af
fjorden, er det meget brugt at give et gavekort til byens handelsstandsforening
så er der frit valg på 2/3 af byens butikker`s hylder, og det vil da være en ekstra
festdag at skulle ud at shoppe helst med en veninde og ikke en voksen.

Seipe

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 26-06-06 16:11

En lyserød sparegris med penge i...

Nu kommer det jo lidt an på, hvor meget gaven må koste.
Hvis du ikke vil give hende noget af det, der står på ønskesedlen, så må du finde frem til din indre kreativitet... Hvad interesserer hun sig for? Er hun til heste, biografer, computere, musik (hvilken?) osv.
Du må granske, hvad du egentlig ved om hende. Et par billetter til en film, hun godt kan lide, var måske en ide, -eller til en koncert. Eller et gavekort til MacDonalds for hende og veninden.. Eller læser hun meget og kender du hendes bogsmag, så var en billigbog og en pose sommerslik måske sagen. --13 årige piger er MEGET forskellige.

Men som sagt betyder det en del hvor meget du har tænkt dig at ofre på sagen.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 26-06-06 16:46

Lav f.eks. et gavekort hvor du laver en søskendedag

Det kan være en tur i Tivloi eller biografen - eller måske skal I to ud at spise sammen.
Du giver selvfølgelig

Hvor tit gør man egentlig sådan noget, jeg tror det kunne blive en dejlig dag/oplevelse for Jer begge to.

God fornøjelse og tillykke med din lillesøster.

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 26-06-06 16:49

wow, jeg kiggede lige i din profil - du har 63 ubesvarede spørgsmål, hvor folk har svaret dig og du så ikke har lukket spørgsmålene bagefter.
Det kunne du nu godt tage at gøre - jeg kan se at du har fået mange gode svar på forskelligt du har spurgt om

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-06-06 17:13

Sjovt nok tænkte jeg det samme Dorthe. 13 accepterede og 63 ikke accepterede.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 26-06-06 17:53

Tak fordi du skriver dét '3773' - man tør sq næsten ikke - men det er da det mindste man kan gøre, når folk gør sig så megen umage for at hjælpe

Jeg ved godt at man 'selv bestemmer om man vil lukke sine spørgsmål' (så nu behøver 'rette vedkommende' ikke at slå mig) - MEN...det er da almindelig høflighed overfor de der gider at lægge energi i at hjælpe

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-06-06 18:03

Netop. Og derfor kan det ikke svare sig bruge til på at hjælpe, hvis folk i gider give respons!

Kommentar
Fra : The_Evil_Bong

Dato : 27-06-06 02:32

vil.du --> Tjah, tjooh, er selv 15, og tror hverken jeg eller hende ku se det fede i vi sku ud og spise.. Men det var da et bud :)

Og til jer der nederst på siden er begyndt at brokke over jeg har uaccepterede spørgsmål, så vil jeg ikke lukke dem pga, så skal folk bruge point for at åbne dem, og hvad h****** skal en eller anden mand der har været så venlig at hjælpe mig med noget bruge 47 SUPER POINT til? Helt ærligt?

Men skal da overveje om jeg sku lukke dem, hvis der var en der kan fortælle mig hvad han/hun skal bruge disse point til? Og om ikke et alm. tak er tilstrækkeligt..

Med Venlig Hilsen Simon

Iøvrigt, tak for svarene.. Tror det bliver et gavekort :D

Seipe --> Det gavekort du omtaler til 2/3 af butikker? Kan du ik fortælle hvad det går ud på, har aldrig hørt om det?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 27-06-06 08:44

Op i r.... med poængerne. Det er mere at det er grænseløst uhøfligt ikke at sige "tak for hjælpen". Og det gør du jo heller ikke! Iøvrigt åbnes alle lukkede spørgsmål efter noget tid, til fri afbenyttelse.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-06-06 11:00

De besvarede spørgsmål bliver jo en del af vidensdatabasen, så vi kan søge på dem.

Ledige point er til at lave spørgsmål og tips for, superpoint er for at deltage i lodtrækningen om en eller anden dims, KANDUTEAMET kan få sponseret et eller andet sted fra...

Sådan har KANDU altså valgt, at dette forum skal fungere.

Vil man ikke acceptere dette, er det jo frivilligt at finde et andet forum, som fungerer efter ens ønsker.

Skik følge eller land fly!

Hanne

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 27-06-06 11:00

Hvis I har et godt søskendeforhold, er jeg siker på at hun vil sætte pris på en fælles shoppetur, hvor i tager i nogle butikker og shopper tøj eller hvad hun nu finder for de penge du har afsat. I kan passende tage på en cafe e.lign og få lidt at spise.

Ampere

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 27-06-06 11:25

Simon, du kan da være ligeglad med hvad 'en mand der har været så venlig at hjælpe' skal bruge de sk... 47 point til?? Det er nu engang sådan kandu.dk fungerer - læs hvad Camillasmoster skriver!

Det koster dig ingenting at acceptere et svar! Du HAR mistet de point du selv sætter på et spørgsmål, i det sekund du stiller spørgsmålet.
Hvorfor egentlig sætte over det minimale antalt points, hvis du alligevel mener at det er ligemeget? I dette spørgsmål har du f.eks. sat 50 points? Hvorfor ikke kun de 10 der er det mindste man kan bruge?

Jeg har kigget i nogle af de gamle spørgsmål du har haft fremme...ved du hvad...du har VIRKELIG fået nogle gode og kloge svar i mange af dem! Jeg nægter at tro at der ikke er svar imellem som har hjulpet dig! Nogle af kandu.dk's aller dygtigste brugere, har været inde og hjælpe dig! I nogle af dem gider du ikke engang kommentere det de skriver??
Hvad er det lige der går af dig ved at sige dem ordentligt tak - og så tildele dem de points som de så absolut fortjener?

Noget helt andet er at jeg mener (MENER!) der er kommet noget med at kandu.dk lukker uaccepterede spørgsmål efter en tid - og spørgeren (hér: dig) får så nogle minuspoints. Jeg er ikke 100% sikker men mener blot at det er blevet / er ved at blive, sådan.
Når/hvis det er/bliver sådan, hvad er det så lige du har fået ud af at du ikke gad at lukke dem?

De fleste herinde er ligeglade med points MEN der er faktisk nogle som gerne vil have deres vel fortjente points, idet de holder øje med forskellige 'Toplister' - sagt på en anden måde: Der går sport i det her! Hvorfor skal de da ikke have lov til dét? Det skal du da ikke bestemme! Det er jo det du gør/vil - når du ikke gider bruge et par sekunder på at acceptere et svar.

Nok om dette fra min side, jeg er nok lidt små forarget men det kan du jo være ligeglad med.
Jeg fjerner fluens ben og ønsker dig held og lykke derudad.

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : Seipe

Dato : 27-06-06 11:25

Her i Frederikshavn har de strøgforretninger der ligger i gågaden en forening
hvor man kan købe et gavekort i en forretning og det gælder så til alle butikker
der er med i foreningen. Det er ikke kun tøj, sko, gavebutikker der er med, men
også visse restauranter, så der er mange muligheder med et sådant gavekort,
om man gerne vil have nye sko eller noget nyt tøj, eller invitere kæresten veninden
ud at spise kan det jo om ikke andet give et tilskud dertil.
Jeg vil da tro at de fleste større byer har noget tilsvarende.
Ellers er der også www.gavekortet.dk

Seipe

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-06-06 12:49

Citat
Noget helt andet er at jeg mener (MENER!) der er kommet noget med at kandu.dk lukker uaccepterede spørgsmål efter en tid - og spørgeren (hér: dig) får så nogle minuspoints. Jeg er ikke 100% sikker men mener blot at det er blevet / er ved at blive, sådan.

Citat
Luk dine spørgsmål
Hvis du skriver et spørgsmål og ikke har lukket det efter 30 dage, vil Kandu.dk automatisk annullere dit spørgsmål og du vil blive fratrukket 5 ledige point. Du skal sørge for at lukke dit spørgsmål, enten i form af at acceptere et svar, eller annullere dit spørgsmål. Hvis du lukker dit spørgsmål indenfor 30 dage vil du automatisk modtage 5 ledige point.

http://www.kandu.dk/kandunews.aspx

Det er ikke taget i brug endnu. Det der ikke er taget i brug endnu er at kandu automatisk annullerer et spørgsmål.

Som tidligere skrevet så giv din søster et gavekort eller en cd, der må være en eller anden hun er vild med. Husk at pynte op med flag og balloner, så bliver hun glad.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 28-06-06 14:48

Som kandu er indrettet er det VALGFRIT!!! om man vil lukke spørgsmål selv eller ej. Og jeg har endnu ikke oplevet, at kandu har lukket nogen spørgsmål for mig. Og jeg har rigtig gamle spørgsmål, der står åbne, -for eksperimentets skyld.

Men kandu-reglerne siger, at hvis du ikke frivilligt lukker dit spørgsmål inden 30 dage, så bliver spørgsmålet annuleret, og du mister 5 points.
Jeg har spørgsmål, der er år gamle, der endnu ikke er annuleret. Og spørgsmål fra jan. 06 som heller ikke er annuleret. Så ikke engang de spørgsmål, der er stillet efter omlægningen af kandu bliver annuleret efter en vis tid.

Så du kan roligt lade dit spørgsmål stå åbent, Bong, hvis det er sådan du helst vil have det.

Når DET så er sagt, så checker jeg tit en spørgsmålsstillers historik. Men det er lige så meget for ikke at lægge en masse energi i et spørgsmål, der egentlig er fake, stillet af en profil, der ikke mere lader høre fra sig, hverken før eller siden. --Og det er jo ikke tilfældet med dig, Bong..

---Måske skulle du tage lillesøster med på en sommerfestival... Hvis jeres forældre da tør lade jer tage af sted alene ... Og hvis det er snart, hun har fødselsdag...

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 28-06-06 21:48

Rolig nu Birgitta - spar du bare på udråbstegnene

Ingen påstår at det ikke er valgfrit om man vil lukke sine spørgsmål eller ej - vel?

Der skrives udelukkende om ganske almindelig høflighed overfor de folk der har gidet lægge energi i at finde brugbare svar til én der beder om hjælp - intet andet såmænd.

Jeg mener stadig at - hvis man har 63 (eller hvor mange det nu var) spørgsmål som man har fået aldeles kvalificerede (tjeck selv, jeg prøvede at klikke tilfældigt på dem) - svar på, så er det ganske almindelig høflighed at sige en tak, ved at acceptere et af de svar.

Men ok, du er af en anden mening Birgitta, det skal du have lov til, sådan er vi så forskellige og heldigvis for dét

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-06-06 00:04

Hvad har det her spørgsmål egenligt med om at lukke spørgsmål???

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 29-06-06 00:08

Ikke det fjerneste Tedd

Meeeen det er sår'n en lille smule tilladt at pludre, når det står i 'smalsnak'.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-06-06 00:12

Ok! Synes bare et eller andet tredje!

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 29-06-06 00:58

Jåwjåw og så det fjerde
Skal vi springe femte og sjette over og gå direkte til ottende? (syvende røg af i svinget )

r.i.p. syvende

Kommentar
Fra : Seipe

Dato : 29-06-06 08:21

Hvis nogen har gidet at forsøge at hjælpe, er det da i mine øjne
almindelig høflighed at sige tak, selv om det ikke er lige var det svar
som man gerne ville have, men nogen har da trods alt prøvet at hjælpe.

Kommentar
Fra : The_Evil_Bong

Dato : 29-06-06 11:02

Nu blir jeg fandme snart sur..!

I skal sq ikke kalde mig uhøflig.. Jeg kan sq sagtens sige tak! I kan prøve at gå ind at læse, de spørgsmål der er blevet svaret på (eller hvor folk har prøvet at svare på) (som jeg har læst!) har jeg sq også sagt tak!

Men gidder sq næsten ik svare ordenligt, men prøver aligevel... Jeg skal på mine ikke lukkede spørgsmål engang, og så få dem lukket..

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 29-06-06 15:00

---Det er osse MEGA uhøfligt at blande andre spørgsmål ind i en tråd, som man ikke selv har oprettet.......
Hvis det ligger så meget på sinde, så kan man jo oprette et nyt spørgsmål.

Men okay, -mange gør det, --ligesom mange ikke lukker deres spørgsmål... Og høflighed er et spørgsmål om normer..... som jo er forskellige fra person til person...

Jeg håber, at du har fået løst dit fødselsdagsproblem, Bong. Hvornår er det liige, at hun fylder år?
Har du ikke et butikscenter i nærheden? De kan sikkert lave et gavekort, der gælder til alle butikkerne...