/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Flere e-mails
Fra : Denpete
Vist : 557 gange
100 point
Dato : 16-06-06 08:32

Hvad kan årsagen være til at jeg modtager flere ens e-mails fra samme afsender på samme tid?

VH

Denpete

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 16-06-06 08:56

Det kan skyldes virus fra afsender, men også mailserverfejl. Gå på webmail og se, om der er en mail, der hænger, så slet den der, og det er slut.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 16-06-06 09:00

Det problem har jeg også for tiden, i perioder. Det er både nyhedsmail, private mail og andet fra min udbyder TDC.

Typisk har de samme emne, dato/tid og indhold.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 16-06-06 09:05

Sjovt nok, bruger også TDC og har haft samme fejl, det må være deres mailserver.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-06-06 10:45

det er noget der af og til bare sker - især hvis afsender skriver fra for eks hotmail eller lign webmail og har trykket mere end een gang - måske af utålmodighed.

Jeg bruger også tdc og har oplevet at både modtage og afsende samme mail flere gange - til og fra samme person.
Her har der ikke været noget der hænger i webmailen overhovedet - men jeg ved at hvis jeg for eks lige vil rette noget og har åbnet mailen igen kan den sende både før og efter - dog sjældent.

Det kan også være den hænger i antivirusprogrammet - det er temmelig kendt.

Efter jeg har fjernet flueben i at afsende med det samme opstår det ikke herfra mere - så der kan også være et lille problem - whatever det så end er.

pt får jeg absolut ingen dobbelte mails fra tdc´s server

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 16-06-06 10:49

Nu bruger TDC ikke kun en server, jeg har kun haft problemet, når mailen kom fra en anden mailserver.

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 16-06-06 13:10

Hmmm - men det gælder også mails fra Kandu.dk - de seneste abonneringer jeg har på div. emner bliver tilsendt mig 2 gange ????

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 16-06-06 13:30

Det sker jævnligt for mig og det er sket igennem lang tid.
Jeg har stofanet.
Jeg har ikke turde sige noget før, da jeg troede, det var mig, der var blevet endnu mere tosset.
Gambrinus
Phuuu..ha det gjorde godt at springe ud af skabet.

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 16-06-06 13:44

Godt at høre andre har samme 'problem' - men blot lidt irriterende, da ens mailserver hurtigt bliver fyldt op, hvis ikke man lige når at få checket mails - og samtidig at skulle gennemse så mange ens mails.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 16-06-06 15:02

Normalt vil du kunne se på emne linien, at de hedder det samme, samt at tidspunktet ligeledes er det samme!

Men problemet er forståeligt, især hvis man får tilsendt vedhæftede filer af en støøre størrelse, så kan det godt komme til at knibe med plads på "hylden".
Jeg kan bare se min kone's fætter i spanien; han sender somme tider 3 til 4 mails med en fjollet PPS fil, som han har fundet ude på nettet.