/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
tlefonvægstik til webtalk
Fra : henriktorsten
Vist : 2798 gange
70 point
Dato : 14-06-06 20:10

Jeg har fået webspeed og fastnettelefon derigennem. Den virker dog kun koblet direkte på modemét. Jeg ville gerne kunne bruge de vægstik, som jeg har rundt omkring i huset. Jeg har fået at vide, at jeg skal betale 1096 kr. for at få monteret et "multistik" af en montør. Øv det står godt nok påTDC Kabel TV´s hjemmeside, men selvom jeg har læst meget inden jeg beslutttede mig, stødte jeg ikke på det inden jeg bestilte webtalk, som det hedder.

Jeg har prøvet at koble vægstikket til modem´et og så prøve at ringe op fra en anden telefon i huset. Det kan godt lade sig gøre, men samtalen kan ikke afbrydes. Der er tilsyneladende en bærestrøm fra TDC på kabelsystemet i huset stadigvæk. Der er således en svag summen.

Jeg har så prøvet at afkoble TDC kablet udefra, så nettet i huset er "frit". Nu er der rigtigt meget støj og telefonforbindelsen er meget dårlig.

Hvad er et multistik og hvad gør det? Kan man ved et lille kunstgreb undgå det?

Hilsen Henrik

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-06-06 21:28

webtalk ??? Mener du måske cabletalk ????

i så fald så se lige her:
http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_pageLabel=P13200238311146821745223&_nfls=false

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 14-06-06 21:40

Jeg har kun prøvet at koble husets netværk over på den anden side af telefonadapteren
ved Linksys' routere/adaptere, ESS's adaptere og Cypercity's adaptere.
Der har ikke været nogle problemer.
Det eneste jeg har oplevet er, at der er en grænse for,
hvor mange alm. telefoner der kan være tilsluttet på en gang og at lyden dæmpes hvis flere telefonrør benyttes samtidigt.
Du skal være opmærksom på, at der IKKE må være tilsluttet telefoner før adapteren.
Så går der kuk i det.
Gambrinus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-06-06 21:44

Citat
Du skal være opmærksom på, at der IKKE må være tilsluttet telefoner før adapteren

lige akkurat

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-06-06 08:29

de fleste der udebyder bredbånd med fri telefoni (hedder det jo trods abonnement) får at vide at man kun kan bruge en enkelt telefon der er tilsluttet modem/router og er ikke opmærksomme på det før bagefter. Træls men jeg tror din løsning er multistikket

eller - håndfri telefonsæt med to telefoner

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 15-06-06 08:53

Tjaaaaa min mor og far fik det samme at vide hos Cypercitys montør.
Altså at de blev nød til at købe et håndfri telefonsæt med 2-3 telefoner.
De er ikke helt unge mere og sår'n et telefonsæt har små og alt for mange trykknapper.
Så jeg måtte tage den lange tur fra Als til Hørsholm.
Fandt den første fordelerdåse, hvor telefonkablet kommer ind i huset.
Pillede den skildt ad.
Husets telefonnet over på den anden side af modemet/adapteren.
Nul problemer der.
Det synes jeg var for dårligt af den montør. Jeg ved ikke hvilken uddannelse han har.
Men OK turen kostede mindre en 1096 kr. og min mor laver rigtig god mad.
Gambrinus

Kommentar
Fra : henriktorsten

Dato : 15-06-06 09:23

Og ja det er Cabletalk jeg har.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-06-06 09:38

jamen gambrinus... præcis det samme med cc hos en nabo her ggg - håber så at henriktorsten også kan finde ud af det
HVA´ SKAL DE DA OGSÅ HAVE DE EKSTRA PENGE FOR . DET TANGERER LIDT LÆNGERE END GRÅDIGHED

Kommentar
Fra : falc

Dato : 21-01-07 11:25

Har lavet det samme som gambrinus men har en summe tone når alle telefonerne og telefonsvarer er tilkoblet.Falc.