/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Lukke computeren
Fra : Anduzz
Vist : 1018 gange
80 point
Dato : 12-06-06 19:18

Hver gang jeg vil lukke min computer "fryser" skærmen når der står windows lukkes.

Jeg har prøvet det med strømstyring, det er ikke det der er problemet.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 12-06-06 19:31

Ja det er det samme der kommer igen du skal rydde op i din computer d.v.s. defrakmenter i første omgang.

dr.dem

Kommentar
Fra : Anduzz

Dato : 12-06-06 19:36

Ok prøver jeg.

Hvis det nu ikke virker kan det så hjælpe hvis jeg uploadede et screenshot af mine kørende processer???

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 12-06-06 20:11

Du kan også prøve at rydde op i registreringsdatabasen.
Det er nemt med TweakNow RegCleaner Standard.
Som kan hentes her :
http://www.tweaknow.com/
Selv hvis det ikke hjælper, skader det nok ikke.
Gambrinus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-06-06 20:50

ikke nok med at defragmentere -

1. disoprydning
2. scandisk
3.diskdefragmentering

og regcleaneren fra tucows der er linket til fra gambrinus ligger her:

http://www.tucows.com/preview/355220?_mid=000001279

Når den procedure er kørt igennem så meld tilbage hvordan det går - du KAN jo have andre problemer

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 12-06-06 21:02

Du har SKJULTE programmer/spyware, der holder din PC åben.
Yahoo/andre messengere er blevet agrasive lige for tiden
Få et godt scannings program.
Og scan din PC.
Prøv www.spyware,dk
Hvor der virkelig er EXPERTER.
der kan du hente programmer til fjernelse af det
Eller læg en HijackThis, ind på samme forum.
Tror de ved mere om det end VI andre AMATØRERE,,,,,,, tør stå ved.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 12-06-06 21:02

Ups Mirit
Mit link er det ''rigtige''.
Der kan du downloade den nyeste : Current Version: 2.8.1
Gambrinus

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 12-06-06 21:03

SKI kommaér.
www.spyware.dk

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 12-06-06 21:04

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-06-06 21:11

ok for UPS så her da - min fejl før - regcleaneren ligger så her i den nye udgave
http://www.tweaknow.com/RegCleanerPro.html

skål sofus

ps - der kan være andre grunde til at windows hænger end snavs - så lad os lige bruge udelukkelsesmetoden

(tyr nu også til at der skal gennemgåes en log )

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 12-06-06 21:32

Sgu da nemmere at scanne PCén før den skal TWEEEEEEEEEEkes til andet formål

OG u.p.s,,,,,,,,,,,miridt.dk,,,,,,med eller uden,,,,,,........

Kommentar
Fra : Anduzz

Dato : 13-06-06 21:38

Jeg er 100 % sikker på at det ikke er spyware.

Har selv haft meget gennem tiderne, men grunden til at jeg er 100 % er at min pc er ny .
Jeg har bare installeret en del programmer for tiden (ikke freeware crap ).

En sidste ting. Kan det skade at bruge regcleaner??

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 13-06-06 21:51

Njjaaa....
Du kan selvfølgelig komme til at slette noget, der ikke skulle være sletttet.
Men det er endnu ikke lykkedes mig at få TweakNow Regcleaner
til at lægge en elektronhjerne ned.
Du kan jo også genskabe de slettede registreringsnøgler ved at vælge "Restore Backup".
Gambrinus

Kommentar
Fra : Anduzz

Dato : 13-06-06 22:00

Hvis jeg skulle sende en log, hvilket program skal så bruges?? HijackThis??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-06-06 22:00

den regcleaner har det sådan at hvis du kun sletter hvad der er safe to delete så sker der ingen skade - de andre skal du kigge meget nøje efter hvis der dukker noget op !

ps.. en spritny pc kan altså sagtens have både spyer og vira osv - så vær ikke for sikker

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-06-06 22:04

ja netop hijackthis

Kommentar
Fra : Anduzz

Dato : 14-06-06 12:42

Ok.. det gør jeg så..regcleaner hjalp ikke

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-06-06 15:41

hej du - kom til at tænke på om du evt kører norton antivirus ???? Jeg ved at den i visse tilfælde har kunnet lave det nummer nemlig .
blot for lige at forhøre mig - ellers fint nok at få nogen til at kigge din maskine efter

Det kan også tænkes du måske brugerACPI og den er dekativeret eller har problemer

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 14-06-06 15:58

Har du prøvet lukke for din netværks forbindelse, før du lukker din Pc.
Bare for at se om det er der, det er galt.

Og så kan man kalde det spyware eller ej.
Et program, der hindre dig i at lukke, er ikke af den gode ting.

Havde for at stykke tid siden haft problemer med Yahoo, der var grund til at den ikke ville lukke.

Kommentar
Fra : Anduzz

Dato : 14-06-06 17:05

Ja, jeg bruger Norton.
Jeg prøver lige at deaktivere begge dele før jeg poster en log .

Det er godt nok træls når man har fået ny comp, at lortet ikke vil slukke hehe

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-06-06 17:17

har du opdateret fuldt og helt - også med servicepacks ????

prøv at klikke på start - kontrolpanel - ydelse og vedligeholdelse - strømstyring og derpå fanebladet APM - markér feltet/sæt flueben ved aktiver avanceret strømstyring og klik ok - genstart din pc

Det bør virke hvis du ikke har problemer udover det.

Hvis det virker så sorry forsinkelsen - jeg havde glemt at nogle pc´ere ikke har funktionen indlæst fra starten

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 14-06-06 18:08

Det havde jeg da heller ikke tænkt på.
Men så burde den jo komme frem til det punkt, hvor der står :
"Du kan nu slukke elektronhjernen"
Gambrinus

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 14-06-06 18:46

Citat
"Du kan nu slukke elektronhjernen"

Elektronhjernen.
Godt man har stavekontrol = uden at bruge det......

Selv på en ny PC, med KØBE programmer, kan der være lus i.
Har du bare været på nettet, engang, uden sikkerhed.
Så skal du regne med skidt på Pcén....
mirrit.dk---har ikke selv den funktion, men sikkert mange der har den...?
Men derfor burde en Pc altså ikke låse sig under nedlukning.

Der er noget der kører-videre-og forhindrer at der ikke kan lukkes ned.

Men har du så store problemer med at lukke din Pc ned, så prøv dette, som jeg har lagt i Tips.
Selvom du har kørende programmer, klikker du bare på luk.
OG DEN LUKKER.
Men det ændre ikke noget på dit problem.
Bruger den selv, da jeg ikke gider vente på start bla bla.

Og den gemmer alt dit arbejde, men gør det lidt nemmere, da du kan slukke fra proceslinien, hvis du lægger genvejen derover.
http://www.slawdog.com/products/smartsd/index.aspx
Ellers kan du bruge dette, lukker din Pc på 2 sekunder
http://www.itlocation.com/en/software/prd51895,,.htm

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-06-06 18:47

gambrinus.. ikke nødvendigvis - jeg har aldrig nogen sinde set den besked - men min indlæste heller ikke rigtigt første gang jeg åbnede og det var lige den "fejl"

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 14-06-06 18:59

Hva'ba'va' ?
Det hedder sgu' da en Elektronhjerne.
Gambrinus

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 14-06-06 19:02

Citat
Hva'ba'va' ?
Det hedder sgu' da en Elektronhjerne.
Gambrinus

Har aldrig modsat mig kloge mennesker.
Min hedder hjerne i SPRIT...

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 14-06-06 19:09

Nåååååå.......r
Om den kører på elektricitet, brintpiler eller sprit kommer vel ud på et.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Anduzz

Dato : 14-06-06 19:11

Hej igen.
Da jeg deaktiverede Norton, og min netværksforbindelse hjalp det heller ikke.

Alt på min pc er opdateret.

Når jeg går i start - kontrolpanel - ydelse og vedligeholdelse - strømstyring er fanebladet APM der ikke. De eneste faneblade der er, kommer her: Strømstyringsmodeller, Avanceret, Dvale, UPS, Away

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 14-06-06 19:18

Prøv det første program jeg lige har lagt link til.

Det kunne være, at din pc, har slettet hurtig LUK NED

Men du har noget der kører, som er afhængig af et program, du åbentbart, ikke har mere.
Prøv det første link jeg lige er kommet med.
http://www.slawdog.com/products/smartsd/index.aspx

ELLERS HAR DU SPYWARE.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-06-06 21:05

hvad står der under ups ????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-06-06 21:11

http://support.microsoft.com/?kbid=307274 prøv lige at se mikrobløds løsning her

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-06-06 21:13

et eller andet sted - hvis din pc er sådan helt ny - hvad så med at køre en fuld restore i stedet for at kæmpe med den - det vil spare dig for meget

(blot et forslag)

Kommentar
Fra : Anduzz

Dato : 15-06-06 18:56

Her er min log.

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 18:46:03, on 15-06-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
c:\program files\common files\logitech\lvmvfm\LVPrcSrv.exe
C:\Program Files\IVT Corporation\BlueSoleil\BTNtService.exe
C:\Program Files\NavNT\defwatch.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehRecvr.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehSched.exe
C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\iaantmon.exe
C:\Program Files\NavNT\rtvscan.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
C:\WINDOWS\system32\PRISMSVC.EXE
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Program Files\Intel\IntelDH\Intel(R) Quick Resume Technology\ELService.exe
C:\WINDOWS\system32\dllhost.exe
C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\PRISMSVR.EXE
C:\WINDOWS\system32\MsgSys.EXE
C:\WINDOWS\ehome\ehtray.exe
C:\WINDOWS\stsystra.exe
C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\iaanotif.exe
C:\Program Files\Dell\Media Experience\DMXLauncher.exe
C:\WINDOWS\system32\Rundll32.exe
C:\Program Files\Common Files\InstallShield\UpdateService\issch.exe
C:\WINDOWS\system32\LVCOMSX.EXE
C:\Program Files\Logitech\Video\CameraAssistant.exe
C:\WINDOWS\system32\ElkCtrl.exe
C:\DOCUME~1\AnD\LOCALS~1\Temp\clclean.0001
C:\Program Files\Java\jre1.5.0_07\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehmsas.exe
C:\Program Files\NavNT\vptray.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
C:\Program Files\Common Files\Creative Labs Shared\Service\CreativeLicensing.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Documents and Settings\AnD\Desktop\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = and.vejle.nu
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www1.euro.dell.com/content/default.aspx?c=dk&l=da&s=gen
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www1.euro.dell.com/content/default.aspx?c=dk&l=da&s=gen
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_07\bin\ssv.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ehTray] C:\WINDOWS\ehome\ehtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [SigmatelSysTrayApp] stsystra.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IAAnotif] C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\iaanotif.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DMXLauncher] C:\Program Files\Dell\Media Experience\DMXLauncher.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MBMon] Rundll32 CTMBHA.DLL,MBMon
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ISUSPM Startup] "C:\Program Files\Common Files\InstallShield\UpdateService\isuspm.exe" -startup
O4 - HKLM\..\Run: [ISUSScheduler] "C:\Program Files\Common Files\InstallShield\UpdateService\issch.exe" -start
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMSX] C:\WINDOWS\system32\LVCOMSX.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechCameraAssistant] C:\Program Files\Logitech\Video\CameraAssistant.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideo[inspector]] C:\Program Files\Logitech\Video\InstallHelper.exe /inspect
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechCameraService(E)] C:\WINDOWS\system32\ElkCtrl.exe /automation
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Program Files\Java\jre1.5.0_07\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [vptray] C:\Program Files\NavNT\vptray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SetDefaultMIDI] MIDIDef.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_07\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_07\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - Winlogon Notify: NavLogon - C:\WINDOWS\system32\NavLogon.dll
O20 - Winlogon Notify: PRISMAPI.DLL - C:\WINDOWS\SYSTEM32\PRISMAPI.DLL
O20 - Winlogon Notify: SASWinLogon - C:\Program Files\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: BlueSoleil Hid Service - Unknown owner - C:\Program Files\IVT Corporation\BlueSoleil\BTNtService.exe
O23 - Service: Creative Labs Licensing Service - Creative Labs - C:\Program Files\Common Files\Creative Labs Shared\Service\CreativeLicensing.exe
O23 - Service: DefWatch - Symantec Corporation - C:\Program Files\NavNT\defwatch.exe
O23 - Service: Intel® Quick Resume Technology Drivers (ELService) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\IntelDH\Intel(R) Quick Resume Technology\ELService.exe
O23 - Service: Intel(R) Matrix Storage Event Monitor (IAANTMon) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\iaantmon.exe
O23 - Service: Logitech Process Monitor (LVPrcSrv) - Logitech Inc. - c:\program files\common files\logitech\lvmvfm\LVPrcSrv.exe
O23 - Service: Intel NCS NetService (NetSvc) - Intel(R) Corporation - C:\Program Files\Intel\PROSetWired\NCS\Sync\NetSvc.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Client (Norton AntiVirus Server) - Symantec Corporation - C:\Program Files\NavNT\rtvscan.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
O23 - Service: PRISMSVC - Conexant Systems, Inc. - C:\WINDOWS\system32\PRISMSVC.EXE

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-06-06 21:34

der er et par linier me noget - ehome - . Er det noget med media center at gøre. Ikke fordi jeg tror det lige er noget, men jeg det er lige det jeg flader over som ser mystisk ud i din log. Ikke fordi jeg har de bedste øjne til at finde snavs.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-06-06 21:47

via telepati - så er loggen ren (for søren hvor er jeg seriøs)

Så er det med at finde problemet

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 15-06-06 22:08

Jeps, enig i at der ikke er snavs i loggen.

Prøv lige at tjekke enhedshåndtering for hardware og driverfejl. Gå i start/Kør, skriv devmgmt.msc klik ok, og tjek om der er nogle udråbstegn.

Tjek også lige logbogen. Højreklik "Denne computer" -> Administrer", og tjek i logbogen under programmer og system.

Kommentar
Fra : Anduzz

Dato : 15-06-06 22:10

Mit styresystem er Windows Media Center, så jeg skal ikke kunne udelukke hvad ehome skulle være.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-06-06 22:17

ehome er noget med Amitech så den er god nok

Kommentar
Fra : Anduzz

Dato : 15-06-06 22:17

Ingen udråbstegn.

Når jeg højreklikker er der ikke noget der hedder Administrer, så jeg kan ikke finde logbogen.

Kommentar
Fra : Anduzz

Dato : 15-06-06 22:20

Sorry jeg fandt det nu.

Troede du mente højreklik -> egenskaber -> administrer..

Min fejl er lidt træt

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-06-06 22:21

Start - højreklik Denne Computer - Administrer - logbog

Kommentar
Fra : Anduzz

Dato : 15-06-06 22:25

Der er nogle steder med gule advarsler ved siden af kilden.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-06-06 22:30

Prøv at dobbeltklikke advarselstegnene en efter en og læs hvad der er gået galt, der kommer nemlig en forklaring frem

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 15-06-06 22:32

Kun gule, okay. Prøv at klikke på en af de gule advarsler, der passer med tidspunktet for hvornår du får den lukned fejl. Hvad står der ?

Kommentar
Fra : Anduzz

Dato : 15-06-06 22:39

Der er mange med:

usernv Registreringsdatabasen for brugeren ANDERS\AnD blev gemt, da et program eller en tjeneste brugte den, da der blev logget af. Den hukommelse, der blev brugt af brugerens registreringsdatabase, er ikke frigjort. Registreringsdatabasen fjernes, når den ikke længere er i brug.

Det skyldes i de fleste tilfælde tjenester, der kører som brugerkonto. Forsøg at konfigurere tjenesterne til at køre i enten kontoen LocalService eller NetworkService.

msiInstaller:
Identificeringen af funktionen 'DefaultFeature' i produktet '{43DCF766-6838-4F9A-8C91-D92DA586DFA8}' mislykkedes under anmodningen om komponent '{A4AD656D-72E9-43A7-9DD0-E5F6AF438E72}'

cdrom:
Der blev fundet en fejl på enheden \Device\CdRom0 under en paging-handling.

W32Time:
Tidsprovideren "NtpClient" returnerede en fejl efter anmodning om tidsprøver. Fejlen ignoreres. Fejlen var: Handlen er ikke gyldig. (0x80070006)

IntelQRDT:
Error calling OSB Method..

Kommentar
Fra : Anduzz

Dato : 15-06-06 22:40

Der er også nogle få røde.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 15-06-06 22:58

De røde er de slemme. Hvad siger de ?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-06-06 23:12

Mange gange er en rød en programfejl eller en hardwarefejl

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-06-06 23:14

Denne tråd er ved at være lang så jeg kan ikke huske om du er blevet foreslået at kigge i enhedshåndtering for at se om der er nogle drivere der ikke er ordentlig installeret.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 15-06-06 23:29

HOV! Jeg får da lige kig på, at dit Norton slet ikke er startet op. Det kan da være miritdk har ret i, det laver den fejl. Prøv lige at åbne Norton, og se om det viser nogle fejl.

Det KAN være, at du skal geninstallere Norton. Det er lidt skrøbeligt, og laver nogen gange, nogle underlige fejl

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-06-06 23:52

Ja selvfølgelig er det da en mulighed. God set sti_s. Så er det måske det der hænger når den skal slukkes

Kommentar
Fra : Anduzz

Dato : 18-06-06 12:13

Den kan stadig ikke slukke selvom jeg har deaktiveret Norton...

Systemgendannelse er slået fra så jeg har et problem ..

Hmm skader det min pc at jeg skal slukke den manuelt???

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 80 point
Dato : 18-06-06 13:05

har du overvejet at brænde det ud du ikke vil miste og køre en fuld restore ??? - tror det - nej VED det vil være langt hurtigere end at blive ved at forsøge igen og igen

Det med at slukke manuelt - hmmm - kender til flere hvor der pludselig var megaprolblemer netop derfor - måske opfatter computeren det som en slags strømafbrydelse ???
Kender også nogen hvor der bare ikke sker noget - så her er svaret vist at min personlige opfattelse er at det kan skade og nogen bare er heldigere end andre.
Du kan også prøve at køre en repair og se om det hjælper - jeg ville nok anbefale dig en fuld restore/genindlæsning

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 18-06-06 13:43

Enig med Mirit (Det kan ikke blive ved det her).
Backup tager du selvfølgelig regelmæsigt alligevel. Ik'?
En ny installation er klart at foretrække.
De første 10-99 gange ta'r det lidt tid, men herefter går det på rygmarven.
Du kan ikke ødelægge noget hardware ved at slukke på den hårde måde.
Men du kan risikerer at smadre din Windows samt data og så skal du alligevel til at geninstallerer.
Gambrinus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-06-06 16:45

Citat
du kan risikerer at smadre din Windows samt data
jamen gambrinus det var jo det jeg mente - måske også det er er sket ???

Pyyyhh det er lummert idag - går lige ud i haven og får et hys anfald

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 18-06-06 16:55

Ville også vælge at begynde forfra.
Du har sikkert fået alt for mange fejl og skader, til at det kan betale sig at køre videre.

Men du kunne prøve i START/TILBEHØR/KOMMANDOPROMPT
at køre chkdsk/f kræver genstart eller chkdsk kan køres uden genstart

Eller sfc/scannow husk at sætte din Xp disk i - uden at åbne den

sfc/scannow virker på min ligeså godt som sfc /scannow
Men det kan være du skal bruge mellemrummet

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 18-06-06 16:56

På den måde mister du ikke data, kun opdateringer fra MS

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 18-06-06 16:58

START/ALLE PROGRAMMER/TILBEHØR/KOMMANDOPROMPT

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-06-06 16:59

Citat
Men det kan være du skal bruge mellemrummet

der SKAL være mellemrum = sfc / scannow på de fleste pc´ere

hvorfor filan er der ingen der har tænkt på den tidligere

men fuld genindlæsning = nul problemer

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-06-06 17:01

næhhh sofus.dk - start > kør> sfc / scannow

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 18-06-06 17:05

Start kør eller kommandoprompt.

Går ud for det samme.

Og det med mellemrum, det hele virker ved mig, men jeg er JO OGSÅ NOET FOR MIG SELV...
Puteren altså.'

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-06-06 17:07

sofus.dk - den tør jeg ikke svare på

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 18-06-06 17:11

Troede du var i haven med HYS ANFALD...

Har selv lige gået godt til den.
Hjælper på humøret.
Men for pokker hvor bliver man dog hurtig træt.

Kommentar
Fra : Anduzz

Dato : 18-06-06 17:21

Men jeg har købt min pc hos dell uden windows cd'en.

Jeg tror jeg vil genistallere windows med Dell PC Restore, det skulle åbenbart kun tage ca. 10min.

Lyder næsten for godt til at være sandt heh..

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 18-06-06 17:26

Kender ikke meget til Restore.

Kommer mere under miritdk.....

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 18-06-06 18:04

Jeg har lige et spørgsmål.
Altså når man har sår'n en elektronhjerne. Ik' ?
Og den så er forudinstalleret med Windows XP plus en hel masse gylle. Ik' ?
Kan man så ikke tage en rigtig Windows XP Pro eller Home
og installerer Windows med den kode som elektronhjernen kom med ?
Eller virker den kode kun sammen med restore-gylle CD'en ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 18-06-06 18:15

Nej, du kan ikke installere et andet Windows med "gylle" koden. Der skal du bruge den følger med CD´en på det "rigtige" Windows. Forudsat du har en, selvfølgelig

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 18-06-06 18:17

Men brug da den nemme gendannelse, og så afinstaller al Dell´s crap

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 18-06-06 18:17

Der må jeg give op.
Kender ikke til de Pc´er der sælges med Restore.
Syntes det er tage folk, lidt bukserne "bagpå" og rykke til.

Ved ej heller om der egenligt kan lægges en anden udgave på Pcén.
Kunne jo være den var låst til "Restoren"

Men derfor skulle man jo nok kunne DELETE alt gammelt,
og bruge en almindelig "normal" udgave af XP

Men miritdk,,mener jeg har LIDT forstand på det.

Kommentar
Fra : Anduzz

Dato : 18-06-06 18:23

Ok.

Brugte også lidt tid på at afinstallere alt dells "lort" heh, da jeg tændte den første gang.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 18-06-06 18:23

Det vil sige at det er noget lo.. at købe en elektronhjerne med præinstalleret Windows og gylle.
Det har jeg også altid ment.
Jeg har aldrig prøvet med en "gyllekode", da jeg altid klytter mine pc'er sammen selv.
Sæ'fø'li' har jeg en "rigtig" kode her et eller andet sted.
Gambrinus

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 18-06-06 18:25

Du skal være opmærksom på, at hvis du installerer et originalt Windows, så skal du ud og lede efter en masse drivere til maskinen bagefter, og du kan muligvis ikke komme på nettet før du har dem. Ret upraktisk, vil jeg mene

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 18-06-06 18:28

Citat
Kender ikke til de Pc´er der sælges med Restore.
Syntes det er tage folk, lidt bukserne "bagpå" og rykke til.

ENIG !
Men stik mig en "gyllekode" skal jeg gerne prøve.
Jeg tror alligevel ikke på noget, jeg ikke selv har prøvet.
Gambrinus

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 18-06-06 18:33

IKKE helt forstået.....

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 18-06-06 18:34

Man kan sige for og imod med preinstallerede maskiner. De er som regel billigere, på grund reklamen for det medinstallerede crap. Ydermere så får man MEGET ofte problemer med restorefunktionen, hvilket er MEGET irriterende. Taler af udpræget dårlige erfaringer med det. Har en næsten ny maskine, hvor restore systemet ikke virker. MEGET irriterende .

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 18-06-06 18:35

ÅH::på den måde.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 18-06-06 18:38

Nix
Det er ikke bøvlet at hente de nyeste drivere.
Det gør man da altid, før man installere.
Når du køber et stykke hardware, er den driver der følger med allerede forældet.
Det vil sige, man snyder sig selv ved ikke at hente de nyeste drivere.
Jeg plejer at sammenligne det med, at man køber en Alfa Romeo og ikke bruger 4. og 5. gear.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 18-06-06 18:41

Du opdaterer måske heller ikke din Windows ?
Det vil være det samme.
Gambrinus

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 18-06-06 18:42

stl_s &&&& Gambrinus
Lige hvad jeg mente med at RØVRENDE---mennesker´s / uvidenhed.
Hvilket er LIGE hvad de gør.
De enkelte gange, jeg er i PC shop, står der folk, og spørger til hvordan,,,FAN... får man systemet gendannet. Bilka eller andet......
Og får det svar, at så må de komme ned med deres Pc, så de kan tjekke den.
Og får bare at vide, den fejler intet.

Jeg ville da til enhver tid, hellere have besvær, med en Xp Home,,,eller andet.
End skulle igennem dette, hver gang, der er det mindste problem

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 18-06-06 18:46

Kan godt forstå, der mennesker der bruger Linux.
Ikke alt det BØVL.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 18-06-06 18:48

Gambrinus

Hvis man ikke ved 100% hvad man gør med drivere, så vil jeg ikke umiddelbart anbefale Anduzz at eksperimtere med det. Det kan faktisk godt gå hen og gå rimeligt galt.

Iøvrigt har jeg da været ude for, at en driveropdateing IKKE har været en fordel, tværtimod. Efter min mening, så syntes jeg ikke man skal opdatere drivere, med mindre det er en der virkeligt forbedrer noget.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 18-06-06 18:54

Ok stl_s
Det er selvfølgelig rigtig nok.
Derfor tilbyder jeg for det meste at installerer for min omgangskreds.
Gambrinus
Hold kæft hvor er jeg god !

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 18-06-06 19:01

KOM den fra mig

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-06-06 19:11

ikke hys mere - men godt opvarmet

stl_s skriver at oem computere ofte får problemer med restoren - JA - det er rigtigt - men så er der et råd - sørge for at maskinen ruller til "reperation" FØR forsikringen udløber - så får man næsten en ny maskine og nye cd´ere til restoren

Hmmm - nogen der har en bil og nogle startkabler til den her ???

ps... har aldrig haft problemer med oem pc´ere - men er ved at få det

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-06-06 19:12

og så et ps - det tager ikke kun 10 minutter at køre restore

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 18-06-06 19:17

Du sender den bare her ned forbi Republikken Als Mirit.
Så skal vi nok få ordnet det udyr.
Gambrinus

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 18-06-06 19:18

Giver du togbilleten.............???

Hopper af denne tråd for 3´die gang, den æder mine RAM.
Ellers er den blevet så lang at der kommer køkken haver/savning af træ og værre i den.
Men har dog fjernet krydsene indtil flere gange,,,uden bivirkninger.
Sidder her stadig.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-06-06 19:25

arghhh gambrinus - kan du ikke finde hjemstavnen mere ????

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 18-06-06 19:32

Er det kun mig, der bliver ved med at modtage mails, fra noget man er frameldt.

Ligner snart en SPAMfabrik.

Venligt ment alså.....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-06-06 19:39

sofus.dk ------ nogen gange går det bare overhovedet ikke at fjerne det flueben

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 18-06-06 19:46

Siger JO bare min mening...

Tror posten er meget billigere.

Men sikke en masse dårlige RÅD/råd i træ altså,,,,,, man kan få.
Hygge.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 18-06-06 19:51

Visumreglerne er blevet strammet kraftigt her på det sidste.
Gambrinus

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 18-06-06 21:02

Gambrinus

ØHHHHHHHHHHHH

Toget eller Posten.
Her er JEG sgu da ude, hvor jeg ikke kan bunde/huske mere
ODER....

Er jeg nu blevet til en TERRORIST, eller stod jeg og PIs---på risten, der JO bare var så varm og dejlig,,,hader at se dyr SULTE,,,, men nogle herinde, de burde samme vej.

Sikkert for dårligt, men til glæde for flertallet.

Selv hvis nynner teksten,,,,,,,minder den om Manden på ???
Skie ´´´´ flueBEN

Havde det så været en humlebasse.
Eller en stamme med indbygget myretue,,,,,,KAN IKKE ANBEFALE AT RØRE VED DET.
De pissede på katten, da jeg kom hjem, og de er allaså ----- grimt.
Og katten tog dem med HJEM
Møj mjiauuuv

men bortset fra det,,,,,hvad GAK dette spørgsmål nu ud på,,,igen.

Hej med jer alle
På nær et par der kalder mig personlige navle///strenge.

Læste lige det hel, HER står jeg af
Skide Snaps.
Ha det

Godkendelse af svar
Fra : Anduzz

Dato : 19-06-06 16:04

Jeg valgte at køre restore, så miritdk skal have tak for rådet ...

Forresten det tog kun omkring fem minutter at køre fuld restore .

Men mange tak for alle idéerne.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 19-06-06 16:17

Lige et afsluttende tip. Drop Norton. Det er slet ikke umuligt, at det var det som lavede ballade. Det er heller ikke verdens bedste antivirus. Tværtimod.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-06-06 18:30

Citat
Forresten det tog kun omkring fem minutter at køre fuld restore

du snyder - du har ikke regnet ud hvor lang tid det så tog at opdatere og lægge programmer ind igen

godt du ikke er uvenner med maskinen mere og - hmm vist også godt du slap af med bla mig der fik tråden til at ligne smalltalk