/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
er LP'erne noget værd?
Fra : hansine
Vist : 1313 gange
500 point
Dato : 11-06-06 09:01

Oprydning i fraflyttet datters sager (hun flyttede til London for 15 år siden) har bragt en lille samling (ca. 15) pæne LP'er frem i lyset, - bl.a. Michael Jackson: Thriller og Bad, - Culture Club og endog Sussi og Leo. Hvor henne kan man finde ud af om det kan konverteres til klingende mønt / rejsepenge ?? (har spurt "barnet" - hun vil ikke ha' dem !)

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 11-06-06 09:12

Selvfølgelig er de noget værd !
Jeg har lige købt 10 stk. i Kirkens X hær for 2 kr. stykket.
Gambrinus

Kommentar
Fra : macau

Dato : 11-06-06 09:19

du skal nok ik regne med det store beløb,hvis du er heldig rækker det måske lige til en togbillet fra ålborg til århus,og blå kors og kirkens korshær får dem jo foræret også sælger dem for et symbolsk beløb til deres videre arbejde.

macau

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 11-06-06 09:45

den nærmeste bytte central, det er nok der du får mest.

De LP`er du nævner er jo ikke nogle specielle, det var jo nogle alle havde dengang, derfor er de ikke meget værd.

Det er ikke engang sikkert at byttecentralen vil have dem, men det er da et forsøg værd.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 11-06-06 09:46

et godt forsøg er

www.qxl.dk

der får mange penge for det værste Lo....

eller

http://www.brugt.dk/?side=vis&id=1732

Kommentar
Fra : hansine

Dato : 11-06-06 09:57

Go herlig søndag morgen, og tak for jeres ikke særlig opmuntrende kommentarer :( . - Måske skulle jeg så i stedet anskaffe en pladespiller og nyde musakken, .... men nu var jeg jo lige blevet ramt af Feng Shui :)

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-06-06 10:05

Sidst jeg købte et større parti LP-plader, gav jeg 400 for 378 plader af den type musik der
Dem du nævner der, taler man ved enkeltsalg omkring en 10er pr stk, udover måske lige den gamle Sussi og Leo, der måske kan koste lidt mere, fordi den kunne have interesse for "kultfanatikerfans"

Det skal være sjældne, ældre plader før der er tale om dem der er penge i, men så kan man også være heldig at få op til 1000,- eller mere, for en enkelt god plade der er efterspurgt af samlere.

mvh dova

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 11-06-06 10:09

Uden at være sikker vil jeg tro Sussi og Leo lp`en er mest værd, da de indspillede lp`er var de kun kendt i det nordjyske. De cd`er de har indspillet er jo ikke svære at skaffe med LP`el ! jeg tror den kan være noget værd.
Nogle LP er meget værd, for nogle år siden købte jeg "6 elefantskovcikadeviser" med Burnin red ivanhoe fra 1971, på et udsalg på bibloteket for 5,- den stå i København i dag til omkring 1500,-

Mvh: Monsen.

Kommentar
Fra : hansine

Dato : 11-06-06 10:44

nej, hvor pudsigt, jeg var sikker på at Michael Jackson kunne konverteres til siddepladser i et fly :), men sussi og leo, tja måske - er jeg blandt experter? mener I det rigtig sandt ? - jeg har ikke forstand på den slags musik, -

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 11-06-06 11:01

Experter !! jeg kender noget til dem ! Kik denne side, det er en del af min hjemmeside
http://www.monsefar.esenet.dk/sussiog.htm har været fan af dem mange år

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 500 point
Dato : 11-06-06 12:42

Jeg har selv ca. 500 LP'er. Jeg ved at nogle af dem har en værdi af 2 kr. andre 5 kr. o.s.v. Jeg har enkelte meget sjældne, der (uden ridser) kan sælges for mere end 1000 kr. De LP'er du har er sikkkert ikke meget værd, men som andre også siger, er det bestemt Sussi&Leo der er den dyreste. Hvis den er uden ridser, bør den kunne indbringe mindst 200- kr. Der findes samlere af Sussi&Leo.
Venlig hilsen Arne

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-06-06 13:29

Nej, de der Michael Jackson plader er der masser af, og findes næsten ved alle der handler brugte plader, og i rodekasser på kræmmermarkeder o.lign.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : hansine

Dato : 12-06-06 09:12

Tak for svaret arne.jakobsen.