/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Jeg fortjener det sikkert ikke
Fra : TheRipley
Vist : 757 gange
200 point
Dato : 08-06-06 10:38

,men jeg vil så gerne trøstes......

Min søns kat, (han er 19 og bor ikke hos mig mere) men det er hans kat, forsvandt for et par uger siden......

Det var en hunkat i løbetid, det er hankattene åbenbart altid i, så der var meget nattehygge inden det, så den var somme tider væk i flere døgn.

Jeg har et "køligt rum" hvor jeg opbevarer frugt og grønt og diverse - efterhånden- alt for mange tomme kasser.......

Det var begyndt at lugte, så idag på min fridag skulle det være, der måtte jo ligge noget frugt jeg havde overset......

Første chock, når jeg løftede en kasse var der maddiker....

Ny pose i støvsugeren, spray på maddikerne, troede stadigvæk derlå nogen frugt et sted - og så er mit husmodergen vist sat på plads......

Støvsugede og ryddede op hen af vejen, sluttede under en reol. der var katten, den var meget død...

Så jeg sidder og stortuder, fordi jeg ikke opdagede, at den var der. Jeg tør ikke sove i mit soveværelse pt. og det er det eneste rum bortset fra entreen, der ligger så man kan høre mit "disponible rum", men katten var faktisk skadet, dens mave var åben og ...............

Jeg vil aldrig kunne fortælle det her til mine børn, men jeg skal have luft.......

Knus Ripley
- der har det af Hekkenfelt til (og har drukket en bitter da jeg opdagede maddikerne, 2 da jeg opdagede katten og to da jeg havde båret resterne af den over i skoven - så når de når min hjerne går jeg nok ned med flaget)

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-06-06 10:42

Inden du går ned Ripley.... så nap resten af flasken.... Poor you....

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 08-06-06 10:45

Sikke dog en dramatisk historie. Men katten har dog fundet hjem for at dø. Nu har DU vished i sjælen om hvor katten er. Men du bør fortælle dine børn hvor katten er nu.(de er jo sikkert også bekymret) Og snup du bare en dram til...

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 08-06-06 10:45

Hej Klumme,

Det var måske lige det jeg skulle gøre, jeg sidder virkelig og tuder øjnene ud af hovedet, det var så virkeligt rædsomt...

Hilsen Ripley

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 08-06-06 10:48

ØV for pokker Ripley, jeg føler bare SÅ meget med dig, jeg kan godt forstå at du har det skidt!!

Lyv for ungerne!! Hvis missen var øremærket så fortæl dem at du er blevet ringet op - den er fundet død, temmelig sikkert efter at være blevet ramt af en bil.
Hvis den ikke var øremærket, så lad det være....og håb på at det, med tiden, bliver accepteret at denne mis altså valgte et andet sted at bo (sådan en havde vi, for år tilbage - den flyttede simpelthen).

Hvor er det synd for dig!

Mange trøsteknus fra en anden dyreelsker.

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 08-06-06 10:48

Tak Taliskoko,

Det jeg har det så dårligt med er jo bare den der med, at jeg burde have opdaget den, det gør det lidt svært at fortælle det til ungerne, som kommer i aften.....

Knus Ripley

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 08-06-06 10:48

Det var da en rædselsfuld oplevelse!!

Men Ripley, havde du kunnet gøre noget, havde du gjort det! Når en kat er skadet gør den præcis, som din søns har gjort - den gemmer sig så godt, at den ikke bliver fundet.

Trøst dig med, at katten har fundet et sted, hvor den var tryg - den har selv valgt det sted, hvor den skulle dø. Den ligger ikke i en grøftekant et eller andet sted - den var hjemme og var sandsynligvis ikke bange.

Lad være med at slå dig selv i hovedet - Du kunne ikke vide, hvad der var sket - katte forsvinder og kommer tilbage, man kan umuligt følge dem i tykt og tyndt uden at deres liv bliver indskrænket.

Jeg er sikker på, at katten levede et dejligt liv - vær stolt af det.

Vaxen - med masser af tanker

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 08-06-06 10:55

TheRipley > Fantasi er den værste fjende... Hvad er der sket, hvor er katten, er der sket det eller det eller det...
Og du skal stoppe med det med at du skulle have fundet den. Nej, du skulle ej.
Du fandt den jo, og du har kunne lægge den i skoven hvor den sikkert jager himmelmus i stor stil

Meningen er måske at du skal have din egen kat nu. Har du tænkt på det.??

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 08-06-06 10:57

Vaxen og Vil.du.

Tak skal I have - lige da jeg skrev indlægget tænkte jeg egentlig at jeg var for dum, en internet side, hvorfor ringer jeg ikke til nogen jeg kender?

Men nu ved jeg godt hvorfor......

Jeg må tænke lidt over, hvad jeg siger til børnene - de er 19 og 25, så de er jo ikke rigtig børn, men alligevel......

Den kat har været meget vigtig for min søn, den har været stabil i mit lidt mere turbulente liv de sidste 5 år, så han vil blive ked af det. Men det blev han jo også, da jeg sagde, at den var forsvundet...........................

Tak for hjælpen - Knus Ripley

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 08-06-06 11:02

Citat
de er 19 og 25, så de er jo ikke rigtig børn, men alligevel......

...søde dig...når det kommer hertil er vi vist allesammen stadig nogle små pjusk?

Gør som du selv føler er det rigtige, jeg ville nok vælge at lyve (for denne ene gangs skyld).
Jeg ved at jeg selv er helt utrolig pjevset når det kommer til mine kæledyr - og mine unger...21 og 22.....jamen de bliver som småbørn når der er noget med dyrene.

Flere knus til dig - fra mig.

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 08-06-06 11:02

Taliskoko,

Jeg har min egen kat, den er snart 15 år nu, den længes vist efter de evige jagtmarker, men det kan jeg så ikke finde ud af at give den, jeg synes den skal have sin sidste sommer.......

Og lige nu er jeg mest indstillet på, at efter den så er det slut med dyr.....

-og jo, jeg fandt katten, men ikke nok med at det var sørgeligt og gav mig dårlig samvittighed, så var det faktisk ulækkert ud over alle grænser - måske mest pga. min dårlige samvittighed, men...

Knus Ripley

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 08-06-06 11:08

Søde Vil.du

Det er nok også det, jeg allerhelst ville.

Problemet kan så være, at jeg har en tendens til, at bruge det samme nick i tide og utide - og det kender mine børn, så de kan ske at læse det her på et tidspunkt, så jeg må nok hellere fortælle det, som det er........

Selv om jeg hader tanken, heldigvis kommer de ikke før i aften, så jeg når vel at finde ud af, at fortælle det "pænt" inden da.

Lige nu føler jeg vist mest som en kattemorder, for hvem ved, hvad en dyrlæge kunne have gjort...

Knus Ripley

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-06-06 11:14

TheRipley

En trist historie at høre om sønnens kat, men nu ved du hvor den er.

At det så har været en ubehagelig oplevelse at finde den på den måde, kan jeg godt sætte mig ind i.

Når dine børn kommer i aften, vil de med det samme kunne mærke på dig, at der er noget galt.

Du skal ikke lyve over for dem, det vil give dig dårlig samvittighed, mere end du har nu.

Jeg tror der vil ske det, når børnene kommer og spørger til katten, så vil du bryde sammen i gråd. Fortæl dem hvor katten er nu.

Men det glæder mig at høre, at du stadig har Stoffer.

Jeg håber på det bedste for dig. Dine børn vil sikkert også blive kede af det, men prøv at trøste hinanden.

Knus ans

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 08-06-06 11:21

Hej Ans,

Det er sjovt at tænke på, at et af mine første KanDu indlæg handlede om, hvorvidt Stoffer var for gammel til at blive flytet eller ej, det er den blevet flere gange siden.....

-Og jo, jeg er jo nødt til at fortælle sandheden til mine børn, de skælder måske lidt ud/ det kan jeg godt forstå, men de er vokne og vores forhold til hinanden bygger på ærlighed, men græde, min prinsesse af et barnebarn på 2 år kommer også, så det må jeg og min søn, nok hellere lad være med......

Og han har glemt sin mobil her, så jeg kan ikke sende en SMS - og en opringning fra en mor, nu på 6 genstande, vil han nok betakke sig for

Knus Ripley

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 08-06-06 11:23

Hej Ripley

Det er dog synd at du skal opleve dette - det er hårdt at se ens kæledyr ligge på den måde uanset at det er din søns.

Jeg synes at du skal fortælle dine børn at du fandt katten død ude i skuret - du behøver ikke at gå i detajler - gå derefter ud og vis dem hvor i skoven du har begravet katten så de har lidt rart at tænke på.

Når en kat er en udendørskat er der risiko for at dette sker, men er det ikke bedre at katten har været en fri kat i sin levetid end en indendørskat der aldrig har klatret i træer, jagtet fugle og mus, ligget i solen mv. og bare nydt kattelivet + gået på "restaurant" når den var sulten

Knus,
Ampere

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 08-06-06 11:23

2 stavefejl, det bliver nok værre...............

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 08-06-06 11:27

Hej Ampere

Jo jeg vil til en hver tid bakkke op om at katte er rovdyr, de skal have lov til at være ude, det er deres natur........

Jeg har det jo bare dårligt nu, fordi jeg ikke opdagede den, flere har skrevet, at den kom hjem for at dø, ja men så skulle jeg jo have været der for den.

Knus Ripley

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-06-06 11:30

Drop det med at bunde flasken, som Klumme foreslog.

Dine børn bliver ikke sure på dig.

Ja, jeg husker tråden om Stoffer

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-06-06 11:38

Jamen sikke da en grim oplevelse.

Jeg kan bare ikke finde ud af det

Du skriver den var MEGET død og maven åben.
Men var den kommet derind i skadet tilstand og lagt sig til at dø, eller var den blevet lukket inde ved en fejl og derfor død, og at det med maven så var "tidens tand".(Tænker her på maddikerne, om det havde noget med katten at gøre, eller om de var der af anden årsag)

Det er aldrig rart når der sker sådan noget med dyrene.
Og uanset hvad, et chok at finde dem på den måde.

Men skadede katte gemmer sig altså, så hvis det er sådan det er gået til, er den eneste forskel, at den har gemt sig i huset i stedet for at vælge et sted hvor du ikke havde fundet den, og dermed heller ikke have haft muligheden for at hjælpe.
Og det synes jeg du skal fortælle dine børn, som det er. Alt andet vil du ha' det dårligt med.

Men bortset fra det, hvordan går det så med dit nye hus, og hvorfor tør du ikke være i soveværelset......er der spøgelser

mvh dova

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 08-06-06 11:38

Ans, helt ærligt - det er de jo i deres gode ret til at gøre...................

Jo jeg kan nok få det vendt så de ikke gør, men jeg ved da godt, at jeg ikke kan være mig selv bekendt, jeg burde da have hørt den kat, jeg bor jo i det samme hus......

Og der er 1 genstand tilbage i flasken, så jeg bunder den nok - har så meget tillid til Klumme

Tak fordi du husker - Knus Ripley

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-06-06 11:43

Katte ved som regel når de skal dø.
Og de går hen for sig selv og er ikke sociale når den tid kommer.
Så der var faktisk ikke noget du kunne gøre, for at redde den.
Fortæl det til dine "børn", så de kan dele tabet sammen med dig..............de er store nok.
Du kan ikke drukne sorgen i sprit...............men i stedet kan du tænke lidt på de sjove stunder hvor den sikkert væltede en vase, eller masserede din arm med sine klør.
Eyvind.

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 08-06-06 11:46

Dova, jeg var lige flyttet ind i mit hus, alene, iskoven, et nyt sted for første gang - super

6 uger senere var jeg til julefrokost hos mine forældre, her sidder min exsvoger og fortæller at han var vågnet en nat, fordi han blev lyst i hovedet med en lommelygte, en listetyv, der nåede at stike af.

Jeg elsker min skov, så nu har jeg fået så meget skov tæt på, at jeg kan skrige lige så meget jeg vil, det er der ikke nogen, der kan høre - og huset ligger så specielt i forhold til bakker og skov, så min mobil virker ikke i soveværelset....

Så jeg sover i stuen med fjernsynet tændt, desværre ellers havde jeg jo nok hørt katten - som jeg for resten - ud fra det jeg fik set, var skade af en bil e.a..

Hilsen Ripley

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 08-06-06 11:51

Eyvind du har jo ret

Bortset fra, at det er Stoffer (min levende gamle kat) der har haft et specielt behov for at være tæt på mig de sidste par uger, den har nok haft antennerne bedre ude end mig........

Knus Ripley - som har "en enkelt" tilbage og det betyder et glas, så det med spritten kommer vist af sig selv, men jeg tror ikke jeg havde fåt "Livingstone" væk i total ædru lige-stået-op tilstand......

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 08-06-06 11:54

Hej Ripley

Katten er vendt hjem til et sted hvor den følte tryghed - hvis den var vendt hjem med tanke på at du skulle finde den og hjælpe den, havde den lagt sig der hvor den plejede at blive lukket ind. Du skal ikke have det dårligt over at du ikke fandt den inden den døde - selvom det nok er umuligt at føle som du gør. Katten har selv truffet et valg udfra dens egne ønsker, selvstændighed og naturlige instinkt.

Jeg håber at du kan få den dårlige samvittighed lidt på afstand, da du absolut ikke er skyld i noget - måske er den ovenikøbet død hurtigt efter den er kommet hjem. Prøv at tænke på alle de ting I har oplevet med den istedet - har den sluppet en fugl fri i stuen, komet stolt hjem med en mus mv. Prøv at mindes de gode tider frem for at fokuserer på de sidste få minutter af dens liv.

Knus, Ampere

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 08-06-06 11:54

Når katten lægger sig på den måde, så er det med det formål ikke at blive fundet - den laver ingen lyde. Meningen er at den skal dø i fred.

Når du har dårlig samvittigighed, så drejer det sig om den ene omstændighed, at du ikke hørte katten. Og eftersom det er helt umuligt at høre en kat, der ikke vil høres, så må du smide samvittigheden overbord. Katten gik ikke hjem for at blive hjulpet, men for at få fred.
Den var glad og tryg ved sit hjem - fordi du har behandlet den godt mens den levede.

Du skal selvfølgelig sige sandheden til dine børn. Og du skal også fortælle hvor frygteligt det var, og hvor meget, det har naget dig i dag. Der er ingen grund til at skjule noget som helst, og der er overhovedet intet at være sur over. Som sagt før - havde du kunnet gøre noget, havde du gjort det. Du fik ikke valgmuligheden, naturen gik sin gang.

Det er frygtligt synd for katten - men det er ikke på grund af dig, men på grund af den bil/andet, der ramte den. Hvad der er sket med den efter den døde, er grimt at se på, men ikke en lidelse for katten.

Vaxen.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 08-06-06 11:59

Jeg er totalt kold i røven.
Blandt andet mener jeg at dyr der lider, skal aflives !
Nåååå...jaaaa......øøøøhh......
Der var jo lige min egen ruhårede gravhund, som døde, da jeg var 18-20 år.
Men det er jo noget helt andet. Det var jo min hund.
Min mor ringede og sagde den var død, mens jeg var på rotur i det sydfynske øhav.
Der sad jeg så nede på stranden ved Lundeborg og sang med tårene trillende :
Er du trist og har du sorg i sindet. . . . . . . . . . . .

Dårlig samvittighed ? Over hvad ?
At du ikke fandt den lige efter, den var død ?
At maddikerne var nået at gå igang ? Det er noget der sker meget hurtigt.
Det er nu engang naturens orden.
Den har ikke lidt mere eller mindre, fordi du ikke opdagede den før.
Men det er da ikke behageligt at se ens eget dyr på den måde.

Selvfølgelig skal du ikke lyve overfor dine børn.
Dit blebarn på 19 år vil ikke bebrejde dig det mindste.
Tvært imod vil han kunne trøste dig og forklarer dig, at han ikke kunne ha' gjort noget anderledes.
Barnebarnet skal selvfølgelig ikke ha' at vide, hvordan du fandt den.
Gambrinus

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 08-06-06 12:03

Sjovt Gambrinus, at mit "blebarn" har den samme alder som du havde, da din hund døde.......

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 08-06-06 12:05

- og tager lige et Break fra KanDu - Gambrinus er normalt noget af det skæggeste, jeg kan komme på, så det er vist mig, det er galt med lige nu.........

Tak for hjælpen - Knus Ripley

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-06-06 12:09

Så Gambrinus ........................kammertonen tak.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-06-06 12:22

Citat
6 uger senere var jeg til julefrokost hos mine forældre, her sidder min exsvoger og fortæller at han var vågnet en nat, fordi han blev lyst i hovedet med en lommelygte, en listetyv, der nåede at stike af.

Nej ved du nu hvad det er der sgu større sandsynlighed for inde i en by, listetyve gider da ikke bevæge sig helt ud i "lars tyndskids mark og skov" for at lyse nogen i hovedet

Og hvis endelig det usandsynlige skulle ske, hvilket risikoen for er så forsvindende lille, så vil tyven ,netop som hos din svoger, "liste af" i en hulens fart.

Øøehh.....har du overvejet en lille "vagthund", det har givet mange tryghed i sådan en situation.

Men selvfølgelig ikke hvis du så er sådan indrettet, at du bliver mere bange hvis hunden gør fordi den kan høre vinden rasle i trætoppene

Nå, men tilbage til katten.

Ja, den er så bare søgt ind et sted for at dø, det er der ingen tvivl om, og der havde sikkert ikke været noget at gøre selv om du havde fundet den noget før.

Hvis katten bare havde været lettere skadet, var den enten kommet ind til dig, eller den havde bare været væk indtil den var kommet sig igen.

Sådan noget kan katte instinktivt mærke, de ved som regel hvad de skal.

Jeg ka' gi' dig et eksempel:

For nogen måneder siden, havde der i længere tid rendt en rigtig vildkat rundt her i nabolaget, han var meget sky, og vi så som regel bare skyggen af ham når han flygtede efter at have stjålet noget mad fra mine katte.
Så en aften sad han "storvrælende" uden for, under min bil.
Og kom hen til mig, rigtigt indladende og storspindende.
men han var syg, havde en skade på et bagben, og et eller andet galt med øjnene, jeg mente han var næsten blind.
Jeg tog ham til dyrlægen, som mente at det bedste var at aflive ham, ud fra en helbredsmæssig vurdering og fordi han var gammel og "ingens kat".

Og hvor vil jeg så hen med det:

Jo, hvis din kat havde vidst du kunne gøre noget for den, var den kommet til dig.

Ham her kom til mig, selv om han var vild, men han vidste, at han ikke kunne klare sig selv mere, men hvis det var fordi han skulle dø, var han bare gået et sted hen og lagt sig til at dø i fred og ro.

Så det er en grim oplevelse du har haft, men du kunne sikkert ikke have gjort noget alligevel.

mvh dova

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-06-06 12:23

Ripley

Slap lidt af.

Ring evt. til en dyrlæge. Jeg ved at dyrlægen ikke kan hjælpe katten, men forhåbentlig give dig nogle trøstende ord.

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 200 point
Dato : 08-06-06 12:24

A A A A A A A A A A A A A A A A A A A A A A
Jeg tror nu ikke, at det har noget med vores alder at gøre.
(Eller at vi godt kan gå med ble i en lidt fremskreden alder).

Men der er selvfølgelig mere mellem himmel og helvede end så mange andre steder.
Gambrinus

Godkendelse af svar
Fra : TheRipley

Dato : 08-06-06 12:29

Tak for svaret Gambrinus. Du er sgu da en skovl, men jeg fik luft -

Mang tak til alle de søde og medfølende svar jeg har fået, I er søde

For resten skyldes min reaktion på min ex svogers oplevelse, at han bor 500 m. fra mig og at vi begge bor lige udenfor bygrænsen af den samme miniaturelandsby

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-06-06 12:36

Citat
For resten skyldes min reaktion på min ex svogers oplevelse, at han bor 500 m. fra mig og at vi begge bor lige udenfor bygrænsen af den samme miniaturelandsby

UPS.

Nå, men nu kender jeg ikke din exsvoger, og ved derfor ikke, om det kunne ske at være noget han bare sagde for at "holde sjov" med dig .

Måske er jeg bare sådan indstillet, at for at jeg ville tro på en sådan historie, skulle der først foreligge en politirapport, og hvis ikke jeg havde adgang til en sådan, skulle det mindst stå i avisen, som havde fået historien af politiet

mvh dova

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 08-06-06 22:16

Dova, min svoger ville ikke sige det for sjov, han er ikke den slags menneske.....

Så jeg sover foran fjernsynet, hvor jeg kan lade mig underholde af diverse serier, hvis jeg vågner - så tager det nemlig kun 5 minutter, før jeg sover igen

Og har snakket med mine børn, der tog det i stiv arm, hvis bare de måtte blive fri for at høre detaljerne......

Så en stor tak til alle, jeg måtte læsse af på.

Knus Ripley

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 08-06-06 22:56

Godt at høre at historien endte godt..

Den er et godt eksembel på, hvor meget vi kan køre op i vores hoveder..og når det så kommer til virkligheden..så er det slet ikke så slemt.

Men jeg forstår godt, at du havde det dårligt Rippe...jeg ville reagere lige sådan.

Knus til dig