/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Hvad skal jeg købe?
Fra : casperS
Vist : 548 gange
80 point
Dato : 06-06-06 17:20

Hej jeg står og skal til at købe mig et nyt digitalkamera, men det skal være et ordtenligt et til rimelige penge. Jeg mangler noget ekspertise, ville gerne købe dette (linket) - men ved ikke om det er noget...? nogle der kan hjælpe mvh.

http://www.etraders.dk/digitalkamera/digitalkamera_12_megapixels_interpoleret_x12_da.html

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 06-06-06 17:34

Digital zoom kan du ikke bruge til noget. Kameraet er 3megapixel.

Men billigt er det.

Det kommer helt an på, hvad du vil fotografere. Er det blot til et par billeder fra ferieturen kan det måske gå an, ellers ville jeg gå over i spejlreflekskamera, hvor du kan udskifte objektiver, og får noget optisk zoom, der vil noget.

Ole P. Bielefeldt

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 06-06-06 18:04

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=160782

det vil nok værer mit valg

zita

Accepteret svar
Fra : dbl

Modtaget 90 point
Dato : 06-06-06 18:04

I samme prisklasse ville jeg nok kigge efter dette Canon PowerShot A430, men hvis du vil give lidt mere ville jeg kigge på et Panasonic, de bruger Leica linse (tager altid skarpe billeder).
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=198539
3 x zoom, optisk billedstabilisator og 5 megapixel opløsning til 1437,-

Mvh.
d.Buus
www.dbuus.dk
Excel Regneark til gratis download

Kommentar
Fra : casperS

Dato : 06-06-06 18:09

okay, tak for beskeden. Hovedsaligt skal det bare bruges til fester, og ferier, ikke så meget andet. (bevægende billeder) - Men hvis det er billigt og udemærket, så tager jeg det nok. (Har lige solgt mit gamle på 4.1mp, som jeg var tilfreds med, men det var for stort, tror du jeg bliver skuffet så?)

Rart med lidt ekspertise ;)

Kommentar
Fra : casperS

Dato : 06-06-06 18:19

Tak for alle de hurtige indlæg...
Det jeg kigger mest efter, er at det skal være lille (& smart), bruge kort, og billederne skal være gode, når de kommer over på pcén. og så skal prisen være max 1200,-
Hvad ville være et godt bud?
På forhånd mange tak for hjælpen

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 06-06-06 20:14
Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 06-06-06 22:27

Hej.
Gelm alt om megapixels og set mere på blitz og objektiv til dit brug.
Højt emgapixeltal har langt mindre betydning end objektivets kvalitet.
Det hjælper vel ikke stort at lægge en 240 HK Audi motor i en gammel Lada, vel?
God fornøjelse.
Leif

Kommentar
Fra : casperS

Dato : 06-06-06 22:43

Okay Leif, det kan der være noget om, men hvad vil du så foreslå mig? Et lille, smart, godt, og billigt kamera.???

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 07-06-06 08:59

Aldi har lige nu et på tilbud.
Kan ikke huske prisen, men det har den store fordel, at du kan afprøve det og returnere, hvis du ikke er tilfreds.
Noget lettere at gå i en butik og returnere end skulle via nettet - synes i hvert fald jeg.
God fornøjelse
Leif

Godkendelse af svar
Fra : casperS

Dato : 22-08-06 22:22

Tak for svaret dbl.