/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
DVD skiver
Fra : Myns
Vist : 957 gange
100 point
Dato : 04-06-06 11:16

Kan man fjerne det, man har skrevet med en dvd maker på DVD skiven. Hvis det er tilfældet, hvad bruger man så?

myns

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 04-06-06 11:47

Det bedst at bruge, er isopropylalkhol.
1 liter fås hos matas til ca. 30-40 kroner.
Det bruges også til mange andre rensningsformål.
CD/DVD skiver, laserhoveder, tonehoveder i video/kasette båndoptagere, køleprofiler etc.
Det er skånsomt og efterlaler i modsætning til alm. husholdningessprit
ingen hinde, når det er fordampet.
Gambrinus

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 04-06-06 11:53

Eller har du

Glasrens eller Brille rens, så er det også effektivt

Accepteret svar
Fra : egjegj

Modtaget 100 point
Dato : 04-06-06 14:01

Skulle ovennævnte ikke være lager/hyldevarer så alm. husholdningssprit liså godt

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-06-06 15:41

Tjah! Du risikerer at ødelægge DVD'en! Så prøv først med en skive du er mere eller mindre ligeglad med!

Godkendelse af svar
Fra : Myns

Dato : 05-06-06 10:14

Tak for svaret egjegj.

Ganske almendeligt husholdningssprit klarede problemet, og skiverne dur stadig.