/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
anden placering af outlookfile
Fra : halloodk
Vist : 653 gange
100 point
Dato : 28-05-06 23:53

I dokumenter kam man gemme sine doc.filer hvor man vil.
Men outlookfiler får man ikke denne mulighed, kan det virkeligt være rigtigt.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 29-05-06 01:10

prøv følgende:
tag en kopi af din outlook.pst fil og gem den et andet sted.
slet så originalen.
åbn nu outlook. der vil så komme en besked op om at *.pst filen ikke kan findes på son "normale" plads. Du får så mulighed for at pege på en anden placering. (og så vælger du selvfølgelig den placering hvor din kopi ligger)

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 29-05-06 02:12

Husk at gøre det samme med archive.pst
Gambrinus

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 29-05-06 18:14

I MS Outlook 2003 (altså en del af officepakken 2003) kan du gå i filer og herunder gem som, så kan den enkelte mail gemmes i en vilkårlig mappe du selv udpeger og du kan vælge blandt følgende formater. *.txt, *.oft, *.msg og *. htlm

Hvis det er Outlook Express medlder jeg pas.

Rådet fra Gambrinus er Ok hvis det er datafilerne du ønsker, at placere andet sted, men jeg tror det er den enkelte mail du ønsker at gemme separat.

PS! Når mail gemmes i html formatet læses den i explorer og Outlook behøves ikke at være startet.

Kommentar
Fra : halloodk

Dato : 29-05-06 19:00

Det er generalt alle data file som der bliver lavet i Outlook, som jeg er interesseret i at have liggene på et andet drev. Det er som om Win Xp pro bliver lidt svimmel en gang imellem og jeg har prøvet alverdens anti dit og dat uden at det medføre at den bliver frisk igen. Så jeg gør det at jeg har Xp liggende på eget drev og når den bliver lidt stiv i betrækket få den en tur med magneten og en ny montering, så er den frisk og fyrig igen. Alle installationer ligger i et mappe/drev/partion som når jeg aktivere dem spørge pæn hvor jeg vil have data liggende undtagen Outlook. Hvad gør I andre?

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 29-05-06 19:09

jeg gør som skrevet 29-05-06 01:10

Kommentar
Fra : iah

Dato : 29-05-06 20:06

Du kan også gå ind i Indstillinger - fanen Andet - gå ned i rubrikken Flyt gamle emner til: her kan du så bestemme lige netop hvor du ønsker at gemme dine Outlook filer...

Du bestemer selvfølgelig også hvor tit den skal arkivere og hvad...

mvh iah

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 29-05-06 20:16

I en standardinstallation af MS Outlook oprettes databiblioteket her:
C:\Documents and Settings\Ejer\Lokale indstillinger\Applications Data\Microsoft\Outlook.

Du kan (og bør så) flytte samtlige filer i dette bibliotek til andet område, som ikke berøres af din "magnet".

Herefter kan du gå ind under Filer i Outlook. Åbn Outlook datafil... her peger du på den nye placering og den datafil du har brug for. Det vil normalt være outlook.pst.

Hvis du oprette nye datafiler for at kunne sortere i dine mail vil det også være praktisk, at anbringe dem samme sted.
Du kan herefter åbne eller lukke datafiler efter behov.