/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
virituel drev
Fra : popper
Vist : 2316 gange
200 point
Dato : 28-05-06 23:39

Jeg har købt et spil der hedder "Brothers in arms" dette spil skal hele tiden ligge i mit dvd drev for at kunne spilles. Er der mulighed for at installere et virituelt drev og så placere disken i dette drev.
Og hvordan gøres dette evt. Skal jeg brænde en iso fil og hvordan gøres så dette.

Accepteret svar
Fra : jangchr

Modtaget 200 point
Dato : 29-05-06 07:43

Du skal bruge dette program"BlindWrite 5.1.10" til at lave ISO ? CUE/BIN filer

http://www.pcworld.dk/download/58/1276

Og så kan du bruge dette program til virituelt drev

http://www.daemon-tools.cc/dtcc/download.php?mode=ViewCategory&catid=5

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-05-06 07:47

Næ, man henter en fil der er meget mindre end orginalen, og den mountes i det virituelle drev.
Men i dit tilfælde er det nemmere at hente en exe-fil som erstatter spillets BIA.exe og som hedder det samme.
Først opdater du spillet med en Patch (Afhængig af din version)
Derefter henter du BIA.exe (Som nok skal pakkes ud fra en zip-fil)
Så går du ind i spillets mappe, omdøber den orginale fil til feks.: orgbia.exe og sætter den hentede bia.exe ind samme sted, så skulle spillet kunne køre uden CD/DVD
Hent alt her:
http://m0003.gamecopyworld.com/games/pc_brothers_in_arms.shtml
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : popper

Dato : 29-05-06 16:20

Ja det er nok mig der er total dum for jeg kan ikke få nogle af jeres metoder til at virke hvordan laver man en iso fil når brænderen ikke kan se exe filen,den kan sagtens se alt muligt andet bare ikke det dan skal se ifølge min pcer

Kommentar
Fra : popper

Dato : 29-05-06 18:53

Nu har jeg kopieret spillet over i en mappe på pceren og nu ligger der en række undermapper men ingen iso fil jeg kan dog se med iso buster at spillet er delt om i iso filer men hvordan hulen får jeg nu lavet spillet om til iso filer

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 30-05-06 08:10

Brug BlindWrite til at lave bin og cue fil"jeg har ikke så meget forstand på iso-fil" og når du har lavet det mount du i cue-filen i DAEMON Tools og henter en no-cd crack som pallebhansen forslog.Eller læs her,der er en guide til image-filer og hvordan du håndter dem

http://www.piratgruppen.org/rubrique.php3?id_rubrique=2#Image-filer

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-05-06 15:54

Det eneste der behøves for at dit spil kører uden CD i drevet er:
Først opdater du spillet med en Patch (Afhængig af din version)
Derefter henter du BIA.exe og bruger den.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : popper

Dato : 01-06-06 18:35

Tak for svaret jangchr.