/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Selv bygger PC'er
Fra : getjet
Vist : 390 gange
120 point
Dato : 12-12-02 01:43

har fået interesse for at byg min næste 'putter' selv, men har selvfølgelig lige et par spørgsmål der kunne være interessante at få besvaret først.

1. byg selv helt fra bunden ?? Der er f.eks. EDB-MIX byg selv systemer der har noget delvis klar!!
2. Hvor er fælderne ??
3. gode links til selv byggere??

Et er et søkort at læse et andet et skib at fører.

mvh
getjet

Accepteret svar
Fra : rkl

Modtaget 130 point
Dato : 12-12-02 02:06

Fordelen ved at bygge selv er åbenlyst. Du kan få præcist den computer du vil have og så kan det gøres billigere, hvis du finder delene billigt, eller billigst. Problemet opstår nå de skal bestilles hjem - skal du betale forsendelsen fra 12 forskellige steder forsvinder ideen, rent økonomisk ihvertfald. Så EDB-MIX konceptet er udmærket og så sikre du dig at alle komponenter passer til hinanden. Her er også en god en af slagsen:
http://www.shg.dk/menu/

I dette blad kan du læse alverdens vejledninger i "byg selv computer Jeg vil klart anbefale dig at anskaffe dette.
Du finder ikke en tilstrækkelig vejledning på nettet, da der kan være himmel stor forskel på computeren du vil bygge:
http://www.komputer.dk/Crosslink.jsp?d=322&a=2117

Mvh Rasmus

Her er et par links ligeledes til vejledninger i at bygge selv, samt hvad du skal være opmærksom på:

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 12-12-02 02:23
Kommentar
Fra : rkl

Dato : 12-12-02 02:25

Prøver lige igen:)
http://www.pc-care.dk/index.asp?P=/gor_det_selv.htm
http://makeashorterlink.com/?B67A26DB2

Så skulle den være der.

Go nat´
Mvh Rasmus

Kommentar
Fra : getjet

Dato : 12-12-02 09:22

Hej Rasmus

Takker mange gange for dinne svar, og kan vil bare lige sige at link'et
http://howto.lycos.com/lycos/series/1 & http://makeashorterlink.com/?B67A26DB2 ikke virker!!,
men det er i orden, de andre henvisninger du har givet er OK, og til stor hjælp... Kommer selvfølgelig frem med hvoirdan mit færdige resultat bliver med tiden, evt. så kommer jeg op med hvad jeg har tænkt mig og så ser jeg hvad der kommer af kommentarer, da jeg har set at det er den vej der er andre der har gået... go ide
Lige nu er det planlægningsfasen og der efter har jeg en total selvbyg, samt en opgradering, så jeg får lidt at se til inden det går mod havet igen, en gang til februar. mvh
Getjet

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 12-12-02 13:32

Linket virkede ellers så fint igår, men de må ha´ lukket siden. Måske den kommer op senere?

God fornøjelse med pusle-spillet ;)

Mvh Rasmus

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 12-12-02 15:40

Dette link minder til forveksling om det tidligere, som ikke virkede.
Step by step - hvordan du sammensætter de enkle dele:
http://www.pcmech.com/byopc/

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-12-02 02:00

getjet <getjet.news@kandu.dk> wrote in message
news:ZXQJ9.64285$HU.4891148@news010.worldonline.dk...
> har fået interesse for at byg min næste 'putter' selv, men har
> selvfølgelig lige et par spørgsmål der kunne være interessante at få
> besvaret først.

God ide (begge dele :)

> 1. byg selv helt fra bunden ?? Der er f.eks. EDB-MIX byg selv systemer
> der har noget delvis klar!!

Det er helt op til dig, men af fordelen ved at bygge selv er at du får
præcist de komponenter du vil have. Det kan jeg forestille du ikke altid kan
have mulighed hvis du køber noget af det færdig samlet.

> 2. Hvor er fælderne ??

Hvis noget går galt og du ødelægger en ting, skal du ud og købe en ny.

Pas især godt på når du sætter CPU-køleren på, den kan godt ødelægge CPUen
(ihvertfaæd på nogle CPU typer).

> 3. gode links til selv byggere??

Der er garanteret en del, men jeg kender ikke lige nogle. Der kommer sikkert
snart en forbi med et godt link.

> Et er et søkort at læse et andet et skib at fører.
>
> mvh
> getjet
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Devast8or

--
Spamfilter activated
To reach me via e-mail: ask me for an adress :)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-12-02 01:59

"getjet" <getjet.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:ZXQJ9.64285$HU.4891148@news010.worldonline.dk...
> har fået interesse for at byg min næste 'putter' selv, men har
> selvfølgelig lige et par spørgsmål der kunne være interessante at få
> besvaret først.

Well come on.. jeg har bygget en del efterhånden!!!!
>
> 1. byg selv helt fra bunden ?? Der er f.eks. EDB-MIX byg selv systemer
> der har noget delvis klar!!
Det kommer helt an på den hardware der er i systemet. Man selvbygger vel
først og fremmest for at få det præcis som amn selv ønsker det. derfor er et
mix system næsten afskrevet fra starten, medmindre det opflder netop de krav
man har!

> 2. Hvor er fælderne ??

Der er ikke så mange.
det kan mange gange betale sig at købe de fleste vare samme sted, da
transport koster mange penge. ( såfrem du køber via netbutikker ).
Pas på med statisk elektricitet når du samler.
hav alle tingene klar når du starter samlingen. specielt ting som Køler,
kølepasta er ting man kan have glemt i farten.

Det var bare lidt småting... kunne ikke komme på så meget andet end at man
bør sætte sig for hvad man generelt ønsker sig af maskinen og så evt. spørge
i NG vedr. hardwarens kvaliteter og eventuelle fejl det måtte have.
ellers er det temmelig nemt at gå til.

--
Venligst

Thomas

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-12-02 02:25

> > 3. gode links til selv byggere??
>
> Der er garanteret en del, men jeg kender ikke lige nogle. Der kommer
sikkert
> snart en forbi med et godt link.
>
Det er en dejlig fornemmelse, at have udvalgt og sammensat ens egen maskine.
Det giver sådan et dejligt personligt forhold til den! (Sygeligt???)
Kig ind til www.shg.dk de er fair i pris og gode til, at forklare hvis der
er noget specielt med noget hardware.
Ellers brug tid på, at gennemgå de forskellige dele af maskinen og læse
tests og anmeldelser af dem.
http://www.tomshardware.com/ er et godt sted og få lidt informationer!

Kom igang og husk: "hastværk er lastværk" lad vær og køb et eller andet
lorte bundkort fordi det er lidt billigere og efter et halvt år skifter du
det ud, fordi der kun var 2 PCI slots deri! Køb til dit behov og vent
hellere hvis pengene ikke strækker helt.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-12-02 13:53

"getjet" <getjet.news@kandu.dk> wrote in message
news:ZXQJ9.64285$HU.4891148@news010.worldonline.dk...

> 3. gode links til selv byggere??

Introduktion til selvbyggeren:
http://www6.tomshardware.com/howto/20020904/index.html

Installations- og monteringsvejledning:
http://www6.tomshardware.com/howto/20020918/index.html

Tweakup.dk har en hel sektion om subjekt:
http://www.tweakup.dk/HTML/bygenpc/bygenpc.htm?PHPSESSID=54690dd49e7107de894
1db970a8820bc

--
Med venlig hilsen Kristian Espensen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-12-02 14:07

Bare husk:
Selvgjort er Velgjort!

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 13-12-02 15:34

Hej getjet

Hvis du har fundet hvad du skal bruge, vil du da ikke "afslutte" spørgsmålet?

Mvh Rasmus

Kommentar
Fra : getjet

Dato : 15-12-02 00:17

Takker for dit svar. kommer tilbage når jeg er begyndt at tage lidt beslutninger og når jeg begynder at vide 'What to do'

Getjet

Godkendelse af svar
Fra : getjet

Dato : 15-12-02 00:25

Tak for svaret rkl.

Kommentar
Fra : getjet

Dato : 15-12-02 00:40

Til alle der har svaret..

jeg er ikke helt inde i 'how to behave' på dette site jet, men tager vel ved lære..

Jeg regner med at jeg kommer tilbage igen når jeg har fundet ud af hvordan min 'putter' skal se ud, og da vil jeg uden tvivl have brug for nogle kommentarer igen.

mvh
Getjet