/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Point
Fra : dr_dem
Vist : 835 gange
150 point
Dato : 25-05-06 18:20

Hvorfor er der så mange der glemmer og give point når de har fået et tilfreds svar? Selv om man har selv har fundet svaret er der mange der har prøvet og svaret på ens spørgsmål, det kan jo være at der er nogle der kommer med noget der leder en i retningen så man finder det rigtige svar.
Jeg giver den 100 point, så den der svare mest korekt får dem.

dr.dem

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-05-06 18:24

Mange glemmer at give point, nogle ved ikke hvordan et spørgsmål afsluttes, men skriver tak for

svaret, hvilket jo da også er dejligt, andre igen har ikke fået et brugbart svar

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 25-05-06 18:26

Nordsted1
Det har du ret i

dr.dem

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 25-05-06 18:34

Ærede dr.dem cand litafvert. (Flot titel)
Tjaaaaa......
Det har været oppe at vende mange gange, om man skal accepterer et svar i et spørgsmål,
selvom man ikke mener, at ha' fået et svar, der kan bruges.
Jeg kan fortælle dig, at der er STÆRKT delte meninger.
Heldigvis er der ikke mange, der går så meget op i de der point.
En tilkendegivelse af, om at man har fået løst sit problem, er 1000 gange mere værd.
Også hvis spørgeren selv løste problemet ved brain-stormen i tråden.
Men det er der også mange, der undlader.
Folk er så forskellige.
Gambrinus

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 29-05-06 07:50

Så virker den igen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-05-06 08:03

Jamen så velkommen tilbage

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-05-06 08:22

Der er de brugere, der kun er på kandu den ene dag, hvor spørgsmålet stilles. Glemmer så alt om kandu og spørgsmålet bliver ikke lukket eller annulleret.

I det "nye" kandu er der nu den mulighed at annullere sit spørgsmål, hvis man ikke har fået et tilfredsstillende svar.

Jeg synes personligt, at et tak for svaret er ok.

Jeg forstår heller ikke, at det er så vigtigt for en bruger, der har deltaget i et spørgsmål, at spørgsmålet skal lukkes.

Brugeren har jo mulighed for at stoppe abonneringen. Så undgår han/hun at modtage mails til det enkelte spørgsmål.

Citat
Jeg giver den 100 point, så den der svare mest korekt får dem.

Hvad er så det mest korrekte svar Det tror jeg ikke du kan få. Du kan få et, der ligner din egen mening, men det bliver det jo ikke korrekt af eller gør det

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-05-06 12:56

Det er samfundets skyld og det er ganske korrekt!

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 29-05-06 16:57

Arne.jacobsen du har nogeget tilgode

dr.dem

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-05-06 17:29

Dr_dem.... der sprang kæden af???

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 150 point
Dato : 29-05-06 17:31

Da Kandu var nede sendte jeg flg. til dr.dem:

Citat
Før 1 jan. 2006 var der stærk tvivl om et spørgsmål skulle lukkes eller ej. Med fremkomsten af den nye version, gjorde Kandu det klart at et spørgsmål SKAL lukkes som hovedregel. Der er nu givet mulighed for at man kan annullere spørgsmålet hvis man ikke mener at have modtaget et brugbart svar. Alligevel ses det at spørgere hverken lukker eller annullerer. Det er oftest et spørgsmål om at spørgeren ikke har sat sig ordentligt ind i Kandu's regelsæt. I det gamle system sendte jeg ofte en "lukkevejledning" til den slags spørgere. Mange var glade for dette. Andre Kanduer blev sure på mig og kaldte mig point-jæger. Kun ganske få af de jeg sendte "lukkevejledningen" til blev sure over det, de der blev sure var andre Kanduer.
Jeg vil stadig med mellemrum sende lukkevejledning til spørgere der "glemmer" at lukke.

Hilsen Arne

Når dr.dem synes at jeg har noget til gode, må han/hun jo have været tilfreds med mit svar.

Hilsen Arne

P.S.: Lækkert at Kandu.dk er oppe igen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-05-06 17:44

Så er kæden sat på igen

Godkendelse af svar
Fra : dr_dem

Dato : 30-05-06 05:52

Tak for svaret arne.jakobsen. + det ekstra du skrev på privaten,

dr.dem