/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Hukommelseskort til kamera
Fra : fdbm
Vist : 715 gange
500 point
Dato : 22-05-06 00:39

Hvis man - som jeg - af vanvare er kommet til at slette alle billeder på et hukommelseskort til det digitale kamere - er der så på nogen måde en redningsplan, hvormed man alligevel kan "redde" sine billeder ??? Er lidt fortvivlet over at have lavet en sådan bommert!

Mvh. Frank

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 510 point
Dato : 22-05-06 01:03

http://www.digitalmagasinet.dk/show.asp?ID=375

Det kan dette her, en anden bruger herinde har lige reddet næsten 200 billeder fra et slettet kort.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-05-06 01:05

Du kan læse hans svar her:

Citat
MANGE Tak for svaret dova. Det var lige præcis et sådant link/program jeg havde brug for.
Det er muligt jeg ikke kunne finde ud af at bruge de to programmer som lawitt og Balcanard henviste til, men det ene kune genskabe 3 billeder og det andet 12 billeder (så skulle jeg derefter betale ca. 25 $ for at fortsætte...det kunne jeg da også have gjort hvis det var sidste udvej)

Men det link du henviste til dova, fik jeg alle 186 billeder fundet igen KANON

mvh dova

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 22-05-06 03:25

Dova jeg har prøvet dette, det redder også halve rester af gamle filer,
det var ikke sjovt på en 250GB HD.
men en del fik jeg dog reddet, og en del var ødelagt.
Programmet genopretter til det gamle dos 8.3 format.
Det er nu ikke fordi at jeg ikke vil prøve igen, men jeg vil meget nødigt igang med det.
Jeg ville have været lykkelig, hvis at jeg inden at jeg startede havde vist hvad jeg først viste bagefter.
for så havde jeg taget backup af mit i forvejen rodede drev.
da alt andet velfungerende på drevet lige pludseligt havde fået ændret navne.

det er nok ikke så slemt på et kamera hukommelseskort da billederne er nummererede.

men har man eks. tidligere slettet billed nr100 og fotograferet videre, så har man et nyt billed nr100
, PC Inspector finder sansynligvis så 2 filer, der hedder nr100, og mikser dem i et rod.

Mit tip http://www.kandu.dk/tip14132.aspx Gratis USB-Flash diskhåndtering.
kan sikkert klare det. og det er uden det store besvær.

PS. det er ca. 1-1½år siden jeg måtte rode med PC Inspector, jeg ved stadig ikke om jeg havde det bedre før eller efter, men sidder stadig og tænker hvor er den film jeg havde, ja PC Inspector
kludderede jo med alt det der virkede i forvejen, og jeg burde have haft krisehjælp...
Mine film

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 22-05-06 04:49

Det er ikke PCinspector file recovery man skal anvende til fotokort, men SmartRecovery...

http://download.pcinspector.de/pci_us_smartrecovery.exe

Det virker i øvrigt også på harddiske, hvor det også finder billeder som file recovery ikke kan finde.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 22-05-06 04:52

Hvis man er i tvivl/usikker, så kan www.diskhelp.dk hjælpe

Godkendelse af svar
Fra : fdbm

Dato : 22-05-06 16:14

Tak for svaret dova.

Jeg er taknemmelig for din hurtige henvisning med adgang til et program, som endda kunne løse hele mit problem uden at miste et eneste billede. Hele 109 værdifulde billeder blev reddet og alle er glade igen.

Hvis jeg ikke havde kendt til Kandu og vidst at her var hjælp at hente hos "experterne udi stort set enhver problemstilling", ville jeg nok have resigneret og bare ærgret mig enormt over at have kvajet mig igen. Men jeg er lykkelig for at være blandt beredvillige Kandu-venner.

Tak til dova - og tak til alle der bidrog til at gøre mig glad igen.

Mvh. Frank

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-05-06 18:06

Selv tak

mvh dova