/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Giftige svampe
Fra : ans
Vist : 2328 gange
10 point
Dato : 21-05-06 19:38

Måske spørgsmålet skulle være stillet i kategorien biologi, men jeg fandt dette spørgsmål i kategorien "smalltalk" http://www.kandu.dk/Spg87960.aspx

Jeg ser så en bruger skrive dette

Citat
arne.jakobsen

Dato : 20-05-06 00:31

--------------------------------------------------------------------------------
Sofus. Jeg er enig. Og hvis det skulle komme dertil med dig, kommer jeg gerne til din hjælp.

Som Naturvejleder kender jeg alt til planterne i den danske natur. Også de giftige. Jeg har for længst sikret mig et lager af tørrede urter.

Hilsen Arne

Senere skriver den samme bruger

Citat
arne.jakobsen

Dato : 20-05-06 01:06

--------------------------------------------------------------------------------
Sofus - Jeg trækker mit tilbud tilbage. (Sorry) . Det kunne blive betragtet som at jeg var villig til at rejse rundt i DK og aflive mennesker. Dette er ikke tilfældet.

Mango. -> Ja jeg har helt check på stofferne.

Selv om jeg er svampe-ekspert og kender alt til Mycotoxiner (svampegifte), kunne jeg aldrig drømme om at tage hverken mit eller andres liv ved brug af Svampe. Mycotoxinerne er ganske vist dødelige, men de medfører en alt for langsom og smertefuld død.

Der findes adskillige planter i DK der er bedre egnet til det formål.

Jeg er enig med dig i at selvmord er en skide dårlig ide, MEN at hjælpe en døende over de værste smerter, som Diana Benneweis har gjort for sin Fader, synes jeg er helt OK.

Så skal man bare vide hvordan man gør.

K.H. Arne

Mit spørgsmål er: "Hvorfor opbevarer/gemmer en person giftige/dødelige svampe."

Er det lovligt?

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 21-05-06 19:43

Ja, det tror jeg sku ikke på at nogen kan forbyde.

Der findes jo mange ting der kan slå ihjel:
Strygejernet !
Hovedpinepiller, hvis du tager mange nok!
Alle rengøringsmidler, stort set!
Mange stueplanter er giftige!
Ja, jeg kunne blive ved, det gider jeg nu ikke!

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 21-05-06 19:47

Han er sgu da syg i sit hoved og derfor opbevarer han det vel

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-05-06 20:10

Ans du spurgte:
Citat
"Hvorfor opbevarer/gemmer en person giftige/dødelige svampe."

Det kalder jeg et retorisk spørgsmål. Åsagen er jo indlysende..... AJ er syg i hovedet, som bentjuul allerede har bemærket.

******************************
Citat
Hvis hun skal, er der utroligt mange mennesker der skal i fængsel

Så lige andet sted, at mango påstår dette vedrørende aktiv dødshjælp. Øhhh hvor ved hun mon det fra LOOL?? Samme sted som resten af hendes faktuelle viden..... mere LOOOL

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 21-05-06 20:36

Jammen jeg har da:
En økse
En noget større flækøkse
En donkraft fra en Citroén
En hakke
En skovl
En spade
Så hvis nogen her er uenige med mig om noget som helst, så.............................
V

Maler jeg det det da gerne i en anden farve.

Men det lyder lidt skørt, at have svampegifte liggende.
Lovligt....................jo det tror jeg nok.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-05-06 20:45

Hvad kan giftige/dødelige svampe bruges til, hvis man ikke vil gøre nogen fortræd?

Citat
Der findes jo mange ting der kan slå ihjel:
Strygejernet !
Hovedpinepiller, hvis du tager mange nok!
Alle rengøringsmidler, stort set!
Mange stueplanter er giftige!
Ja, jeg kunne blive ved, det gider jeg nu ikke!

Strygejernet har jeg stadig. Det har en nyttig virkning, når bluser/bukser skal glattes ud. Jeg har nu aldrig tænkt på at det kunne mismruges.

Hovedpinepiller har jeg også, jeg tror at de 99 , der er tilbage af 100, der er datoen udløbet.

Rengøringsmidler bruger jeg til det, det skal bruges til.

Giftige stueplanter har jeg ikke.

Men det var jo heller ikke det, jeg spurgte om.

Hvorfor gemme/tørre giftige svampe, det forstår jeg ikke. Kan de svampe have en "gavnlig" virkning for andre end den, der serverer dem?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-05-06 20:55

Hvis man indtager tørrede giftige svampe, lav dosis, bliver man så ikke sindsyg?

Hvis man får for mange af dem, risikerer man så ikke at dø, en langsom men pinefuld død?

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 21-05-06 21:53

jeg har æter

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 21-05-06 22:26

Ans, jeg er bare SÅ træt af at du ofte sætter en af de der hadetråde igang..
Lad dog for hulan manden være og skæld ham ud når der er en grund til det.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-05-06 22:41

Hvis du er så træt af det, så fis dog ud af tråden. Jeg tror at lige så mange er trætte af dit ligegyldige tomgangssnak

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-05-06 22:51

mango

Citat
Ans, jeg er bare SÅ træt af at du ofte sætter en af de der hadetråde igang..
Lad dog for hulan manden være og skæld ham ud når der er en grund til det.

Du er jo ikke mere træt end at du "gider" komme en kommentar til denne tråd!

Jeg spørger seriøst " Hvad kan/skal man bruge tørrede giftige svampe til", hvis man ikke vil gøre sig selv eller andre noget ondt.

For hulan da, jeg skælder jo ikke nogen ud. Læs og forstå. Jeg har bare i en anden tråd læst at en bruger opbevarer/gemmer giftige svampe

Men hvis du er så træt, så godt.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 21-05-06 22:58

Ans, jeg er godt klar over at du gerne vil vide om det er lovligt.
Men HVIS du skal være helt ærlig, er der så ikke en lille smule om det, når jeg siger at du er i gang med at skabe endnu en af de berømte "svine hinanden til" tråde?

Nu er det jo også i smalltalk du kører den og et eller andet sted tror jeg nogengange at du keder dig og trænger til sensationssladder og så er det du starter en af disse her tråde.

Hvis jeg tager fejl, er jeg den første til at undskylde

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 22-05-06 02:40

Ihh jeg har også 3.5 L Nitromethan , 5 L Methanol, og jeg har det uden licens.
Hvad skal jeg dog bruge det til , om det er derfor at jeg ikke har rotter i kælderen,
eller for den sags skyld på loftet.
eller er det fordi at nitro udvider sig med 5000m/sek. ved 67grader.
Ja jeg har jo hverken kælder eller loft......... siden sidst.
Så er jeg jo nok terrorist, ja for jeg kender også en parkistaner,
vi har en masse terrorier, om blandningsforhold,,
Feks. om der skal en hel, en halv eller kun en kvart smøg til en joint.
eller om hendes mors rødgrød nu også smager helt dansk med ingefær i.

Selv har jeg jo også svampe, men jeg tager så bare noget canesten.

Kommer lige i tanke om , at jeg jeg også har en flaske kirsebærvin,
en af de der gode gamle 25L med bobletud, tror snart at må ha et lille drys svovl,
ellers overgærer det vist

Ak Ans livet er fyldt med giftige ting, så hvorfor lige dette, som du ligger til grundlag
for denne tråd.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-05-06 09:00

Ris er også dødelig, hvis man spiser ½-1 kg rå (ukogte)... og er med garanti også en smertefuld død til følge
Ovenstående en 'kendt' tortur-metode som blev benyttet af Japanerne under WW2

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 22-05-06 10:33

er det sandt CLAN? Hvad skyllede man ned med?...Sake!

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 22-05-06 12:19

Jeg kunne da godt forestille mig, at de er ulovlige.

Nogle af de svampe biver jo brugt som rusmiddel, og som sådan er de IKKE legale at have på lager.

Synes i øvrigt det er en sjov hobby... hmmm jeg er da glad for at de eneste der bliver samlet på her er frimærker, bøger og når jeg kigger under sengene: nullermænd.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 22-05-06 12:40

Jeg vil opfordre dig til at ringe til politiet og spørge om det er ulovligt at opbevare giftige svampe, kun dér vil du kunne få det korrekte og fyldestgørende svar på dit spørgsmål.

Nu er det jo sådan at gift bruges til mange ting og derfor vil ses opbevaret mange steder.
I det hele taget opbevares der mange forskellige dødelige ting/genstande - endda osse rundt i de små hjem. Mine egne knive f.eks. - det er gamle slagterknive, de bliver brugt flittigt i både grønt og kød, hver eneste dag, de er virkelig skarpe og kunne forvolde fatal skade, i de forkerte hænder.
Ligeledes har vi noget reb liggende ude i værkstedet, det er tykt tov og det vil osse kunne bruges til ondsindede ting hvis det var dét man ville.
Jeg har endda en hel pose uåbnet peanuts liggende - og et nært familie som er allergisk overfor dem....

Mange ting er giftige, mange kemikalier er giftige, mange planter er giftige men det er vel kun hvis det havner i de forkerte hænder?

Jeg tror ikke der er særlige regler omkring svampene - men skriv gerne her, hvad du finder ud af, når du taler med rette vedkommende, det kunne da være interessant at vide lidt om.

Nu er jeg ikke helt sikker på seriøsiteten i dit spørgsmål - for dét med at kontakte rette vedkommende, det tror jeg da godt at du selv kunne finde ud af uden at spørge hér?
Men - har jeg misforstået noget, så har du hermed tilladelse til at grine - og jeg vil endda grine med, for dét at 'grine af' det er jeg ikke så god til

Jeg vælger dog at tage dit spørgsmål seriøst og dette er så mit bud på et seriøst svar.

Forresten - Hadetråd? Nejda - hvorfor skulle der dog oprettes en hadetråd? Jeg har ikke set noget 'ballade' nogle steder, fornylig, der indikerer at der er brug for en 'hadetråd'!

Derfor vil jeg nu glæde mig til at læse dét svar du finder frem til.

Man lærer jo livet igennem - og nu vil jeg så blive klog på om det er forbudt at opbevare giftige svampe

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-05-06 18:00

ans -> Jeg modtager ikke email's fra Kandu. Derfor KAN mine responser være lidt længe undervejs.

Jeg har ikke sagt at jeg opbevarer tørrede giftige svampe. LÆR for fanden da at læse en tekst.

Jeg skriver at jeg har et lager af tørrede urter. Hvad jeg vil med dem, er min egen sag. Måske for at kunne hjælpe mig selv til at dø på en effektiv og smertefri måde, så jeg ikke lægger det ansvar over på andre.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 23-05-06 20:48

Nå...Hej AJ, jeg fik lige en mail om dette spørgsmål, så jeg troede jo at ans havde skaffet svar på sit spørgsmål men jeg venter da bare videre, det er spændende hvilket svar politiet eller hvem det nu bliver, giver

Vh. Dorthe

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-05-06 21:34

arne.jakobsen

Jeg undskylder at jeg har taget fejl af giftige svame og tørrede urter

Citat
Jeg skriver at jeg har et lager af tørrede urter. Hvad jeg vil med dem, er min egen sag. Måske for at kunne hjælpe mig selv til at dø på en effektiv og smertefri måde, så jeg ikke lægger det ansvar over på andre.

Men jeg har svært ved at se forskellen.

vil.du

Jeg har på intet tidspunkt skrevet
Citat
det er spændende hvilket svar politiet eller hvem det nu bliver, giver

Så vent du bare i spænding.

Citat
Derfor vil jeg nu glæde mig til at læse dét svar du finder frem til.

arne.jakobsen har nu svaret, at det er hans egen sag.

Er du så glad vil.du?

mango

Hvis jeg kedede mig, så ville jeg også oprette et spørgsmål i "Grand Prix-tiden", mens jeg sad og hyggede mig med mand og børn.

Det har på intet tidspunkt været min hensigt at dette skulle betragtes som en hadetråd. Det er der andre brugere der synes det er (dem, der keder sig)

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 23-05-06 22:14

jow jow...så siger vi det!!

...kan ikke huske hvornår jeg sidt har kedet mig...har sgutte tid til det..gid jeg havde ind imellem

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 23-05-06 23:00

Det er da ikke nogens 'egen sag' hvis noget er forbudt.

Øv, jeg troede igen at jeg skulle ind og læse svaret på dit spørgsmål:

Citat
Mit spørgsmål er: "Hvorfor opbevarer/gemmer en person giftige/dødelige svampe."

Er det lovligt?

Det spørgsmål er da ellers ganske klart stillet - det var faktisk derfor jeg rådede dig til at kontakte politiet eller anden rette vedkommende, da det jo ikke så ud til at nogen kunne svare præcist på dit spørgsmål.

På min planet spørger man politiet, hvir man er i tvivl om noget er forbudt!

Næh, jeg synes egentlig ikke jeg er glad, jeg troede jeg skulle lære noget nu men vores lokale politi må vel vide noget om det, så jeg kan da prøve at spørge dem, jeg skal alligevel besøge dem i løbet af næste uge for at hente en attest.

Men tak for din søde omtanke

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 23-05-06 23:05

DET, lyder vel nok godt Dorthe...så kan vi da endelig få svar!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-05-06 04:17

Citat
kan ikke huske hvornår jeg sidt har kedet mig...har sgutte tid til det..gid jeg havde ind imellem

LOOOL Hold da kæft en krukke. Hvor er det dog synd for dig, at du er så efterspurgt og foretager dig så mange uopsættelige ting, og er sååååå vigtig, at der aldrig er tid til at kede sig.
Hvor klamt

Eller er det for at påvise noget med intelligens??? "Intelligente mennesker keder sig aldrig". Ja Ja ... lidt bogstaver og Kandu skaber altså ingen Einstein, og det giver dine øvrige indlæg gennem tiden jo heller ikke indtryk af

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 24-05-06 08:08

Mit mellemnavn er sgu da Einstein....

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 24-05-06 08:31

nå nu nu bliver det sørenswampme mig noget giftigt det her.

kedeligt er og er vel et tegn på at der er bedre ting at kede sig med !
Med have og børn, der keder man sig aldrig, og så skal man jo holde øje med hvad for nogle swampe , som ungerne plukker....

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 24-05-06 08:40

så-så mangorossa , det er kun 'uheldige' mænd, der kalder sig Einstein

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 24-05-06 09:03

ja der kan man bare se !

Hvad kalder uheldige kvinder sig så?

Ja, svampe eller hva ved jeg ?
Jeg ved at jeg sendte den mellemste af ungerne afsted idag klædt ud som Joey fra Slipknot:

http://www.drummerworld.com/drummers/Joey_Jordison.html

Han stod meget tidligt op for at klæde sig ud...behøver jeg at fortælle at jeg fik et chock da han kom og vækkede mig

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 24-05-06 09:14
Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 24-05-06 09:44

ja jeg er så igen glad for at det bare er mig der er inde i kylling

dit sidste link dur ikk'
Jeg føler at jeg går glip af noget heav'yt

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 24-05-06 09:48
Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-05-06 09:49

Kære vil.du

Du skal ikke fortælle mig, at det er forbudt at indsamle og tørre planter fra den danske natur.

Det er det ikke. Og så er DEN snak vist slut? Jeg gider i hvertfald ikke være med længere.

Jeg kan se at andre stadig har fornøjelse af snakken, så OK med jer. Kan I hygge jer.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 24-05-06 09:52

Nej, gu er det da ej ulovligt...det er da et totalt idiotisk spørgsmål!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-05-06 09:53

ans -> Du spørger også om det er lovligt at tørre og gemme giftige svampe.

Svaret er: JA

Hilsen Arne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-05-06 10:05

bentjuul ->
Citat
Han er sgu da syg i sit hoved og derfor opbevarer han det vel

Det skriver du om mig.

Enhver der bruger tid på at overbeskide andre på nettet, er i MINE øjne syg.
Så kan folk jo selv bestemme HVEM der er syg i hovedet.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-05-06 10:13

NÅ ja

Så var Klamme Klumme lige inde over igen, med en af sine sædvanlige ubrugelige og dybt svinske kommentarer. Denne gang var det så Mango det gik ud over. Med flere. Manden (M/K) er jo helt ude i hampen. Ha ha.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-05-06 10:18

bentjuul overbeskider da ikke nogen. Han fortæller bare sandheden. Men kig på dine egne indlæg gennem tiden og se hvem der overbeskider helt uforskyldte brugere. IDIOT

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-05-06 10:25

ans spørger
Citat
"Hvorfor opbevarer/gemmer en person giftige/dødelige svampe."

svaret er meget enkelt http://www.kandu.dk/spg88046.aspx#964829

Så hit med påængerne ans

//bentjuul

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 24-05-06 10:34

Bent, du fik ikke det hele med:

Er det lovligt?

Ja det er lovligt!
Hit med stakaterne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-05-06 11:57

bentjuul - Dit link beviser ikke en skid. Tag nu og tænk dig bare lidt om.

Klamme Klumme - Bed din pædagog om at tage pinden ud af din mund.

Mango - Ja, ikke sandt.

ans - Hit med poængerne. eller giv dem til anden, jeg er da ligeglad.

men luk denne dybt useriøse tråd.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-05-06 12:11

Luk så Ans, når tossen forlanger det. LOOOOOOOOL

Jeg troede forresten han var skredet,
Citat
Jeg gider i hvertfald ikke være med længere
men igen igen.... han er ikke til at stole på med det misbrug

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 24-05-06 13:49

Holder sgu med AJ og resten !

AJ altanpot det må man vist ikke tørre, så væk med beviserne (host-host)

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 24-05-06 14:36

Nej det må man vist heller ikke...må det stå i haven?

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 24-05-06 14:36

Hej til jer.

Nej, jeg tror heller ikke det er ulovligt men jeg kan ikke sige det præcist, derfor ville det da være rart at få præciseret

Jeg har gennem årene samlet mange planter og tørret dem og jeg aner faktisk ikke om nogle af dem måske er giftige (egentlig er jeg osse fløjtende ligeglad ).

Natmaden> altanpot? Jamen er det ikke dem man har pelargonier i?

I øvrigt kunne jeg godt tænke mig at vide om de dér kæmpe valmuer er lovlige i haven? Vi har jo forholdsvis ny have, sidste år gik med selve huset og i år skal vi så se på haven. Der er et pænt stort og ret forsømt staudebed, det skal nedlægges men der står flere hundrede af disse kæmpevalmuer...og nej...det var ikke narkomaner der boede her før

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 24-05-06 18:40

Bliver vist også nødt til at melde mig under fanerne som en der samler og tørrer giftige svampe og planter, ikke fordi jeg vil begå selvmord eller medlidenhedsdrab, men fordi mange af dem er meget dekorative.

Jeg samler også planter til urtedrikke og svampe til diverse lækre retter, men det er dem, jeg er 100 % sikre på ikke er gftige

Men at jeg har en giftig svamp i mine juledekorationer, det kan da vist ikke være ulovligt, så skulle det jo også være ulovligt at have giftige planter i haven - liguster, guldregn, liljekonvaller mv. mv.

Hilsen Ripley, som fortsætter med at samle

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 25-05-06 05:29

vil.du tror mere at mine altanpotter egner sig til karse, se du jeg har mange altaner,
det sørgelige er at de alle er franske, men jeg sparer da udgiftene til en plæneklipper,
en neglesaks er nok

Mango sød unge du har der, han ville nu kunne gå ubemærket rundt her omkring

Kæmpevalmuer, de købes da lovligt og tørrede hos grønthanderen frøene koger nogen til
opium og andre kommer dem på det hjemmebagte franskbrød, og så hedder de bare birkes
De er især meget solgt i juletiden og bruges som pynt i juleleret. hvor taks/kvisttjørn også
bruges.

Husk lige at man også må dyrke 2mater og flere kar tofler, det er sgu megafarligt ,
hvis at en af de små purker forveksler bladene med rababerblade,
eller tror at disse indbydende taksbær er spiselige.

Tænk hvis politiet kom rendene hver gang at man havde en grøn kartoffel.
Næ det farlige wc-rens det kan købes alle steder, og det er ligemeget om man så kun er 5 år.
Acetone afløbsrens osv. kan de også købe. de må bare ikke tage en tuborg og 20 grønne med hjem til far.

Men så er der da lidt læsestof,

Narkotika- og psykotrope stofferloven
http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20050032630-REGL
men sotere det lige selv.
http://www.retsinfo.dk/danlov/danlov.htm

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 25-05-06 15:16

Ja, du fik nævnt lidt mere natmad...guuud hvor verden farlig!

Ja, han er sød min unge...og ja jeg tror gerne at han går ubemærket rundt der hvor du bor...dog ikke hvis han bare var klædt ud som sig selv *GG* Så ville de nok kigge efter ham

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-05-06 17:13

Citat
Jeg skriver jo netop (hvis man gider læse) at jeg IKKE kunne drømme om at bruge svampe til at tage livet af hverken mig selv eller andre. Jeg anbefaler tørrede giftige urter, da de er langt bedre og hurtigere virkende. At jeg selv har et lager af disse kommer da ingen ved. Jeg kunne jo qua min viden om disse ting, på den måde sikre mine kære imod at måtte hjælpe mig af med livet. JEG kan selv hvis JEG føler behov derfor.

Det er der så ingen der ved

Stakkels de kære, der så vil finde den afdøde, hvis den afdøde bliver fundet.

Sorgen at miste en af de kære er større ved selvmord end en naturlig død. De efterladte vil ofte tro at de ikke var der for den syge.

Jeg skal nok afslutte denne tråd.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 25-05-06 17:29

Lidt uden for emnet . . . . .
Indtil 1961 gjaldt den Britiske lov, om at der var dødsstraf for selvmordsforsøg stadig.
KA' I SÅ LÆRE DET !
Gambrinus

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 25-05-06 18:23

Hvad var straffen Gambrinus???? Dødsstraf.......

Accepteret svar
Fra : vil.du

Modtaget 10 point
Dato : 31-05-06 11:51

Hej til de der måtte være interesserede.

Jeg har nu været hos policen i anden anledning og spurgte så om det er ulovligt at opbevare giftige svampe

Svaret var at - det er det IKKE!

MEN, man kan, af gode grunde, ikke dokumentere dette, da der ikke noget sted i De Danske Love er nedfældet noget om hvad der er lovligt - og som der blev sagt 'Så ville det jo være en ret så anselig mængde 'love' der skulle vedtages'.

Men svaret er klart.

Jeg glemte faktisk at spørge dem om mine store flotte valmuer, som lige nu står i fuldt flor i staudebedet, er ulovlige, men det er nu osse ligegyldigt da det staudebed alligevel skal nedlægges og valmuerne dermed bliver destrueret, jeg har nemlig sagt til dem der skal vælge hvilke stauder de vil 'arve' at valmuerne IKKE er 'til arvs' - de skal væk, jeg tror det er de 'slemme' men ved det dog ikke med sikkerhed (er lidt dum og uerfaren på dét område ).

Men hermed svaret på spørgsmålet

Venlig hilsen fra Dorthe - som, ved disse 13 grader, fryser og synes at foråret er rigtig tarveligt lige nu

Godkendelse af svar
Fra : ans

Dato : 31-05-06 12:19

Tak for svaret vil.du

Ja, det gik jo op for mig, at det ikke var giftige svampe, der var tale om.

Men det kommer vel ud på et. Jeg synes stadig at det er en syg tanke at opbevare "gift" med henblik på at tage sit eget liv, når den tid kommer, hvis man så er i stand til det.

Men fint at du huskede spørgsmålet og spurgte politiet.

Citat
MEN, man kan, af gode grunde, ikke dokumentere dette, da der ikke noget sted i De Danske Love er nedfældet noget om hvad der er lovligt - og som der blev sagt 'Så ville det jo være en ret så anselig mængde 'love' der skulle vedtages'.

Personen, der tager sit eget liv, kan jo heller ikke straffes mere.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 31-05-06 12:34

Citat
Personen, der tager sit eget liv, kan jo heller ikke straffes mere.

Jo da ans, prøv den katolske kirke !

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 31-05-06 13:06

Citat
Personen, der tager sit eget liv, kan jo heller ikke straffes mere

- næh, det er jo da korrekt

Men der gik sport i det, nu ville jeg vide det *gg*. Stædigheden længe leve

Pænt tak.

Vh Dorthe

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 31-05-06 20:28

Det var sørme godt du fik det opklaret Dorthe !

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 31-05-06 21:09

jamen hov-hov.

Den der tager sit eget liv , skal vandre i evighed, og kan ikke forsones med gud.
De er da vist sådan ca. hvad den katolske kirke siger.

jehovas vidner har da også udstødelsen efter livet på jorden..
det må da være noget af en straf for en troende..

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 31-05-06 21:21

Ja og det er altså rigtigt natmad...såen ert altså!

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 31-05-06 22:05

Gud kan aligevel ændre på sagerne. (punkt)

Citat
2280. (2258) Hver enkelt må svare for sitt liv for Gud som har gitt ham det. Det er Han som alene råder over det. Vi må ta imot det i takknemlighet og ta vare på det til Hans ære og vår sjelefrelse. Vi forvalter og eier ikke det liv Gud har gitt oss til låns. Vi kan ikke skalte og valte med det.

2281. (2212) Selvmord strider mot menneskets naturlige trang til å bevare og forsette sitt liv. Det står i alvorlig motsetning til kjærligheten til en selv. Det krenker også nestekjærligheten fordi det urettmessig bryter solidaritetsbåndet til familien, det nasjonale og menneskelige samfunn vi har forpliktelser overfor. Selvmord strider mot den levende Guds kjærlighet.

2282. (1735) Dersom selvmord blir begått i det øyemed å tjene til eksempel, særlig for de unge, blir det i tillegg til anstøt. Frivillig medvirkning til selvmord strider mot moralloven.

Alvorlige psykiske lidelser, angst og alvorlig frykt for prøvelse, lidelse eller tortur kan minske selvmordskandidatens ansvar.

2283. (1037) Man skal ikke fortvile angående den evige frelse for dem som har tatt livet av seg. Gud kan, ad veier Han alene kjenner, lage det slik at en frelsende anger blir mulig. Kirken ber for dem som har tatt seg selv av dage.

kilde http://www.katolsk.no/kkk/k3_22.htm

og der er et stigende antal ældre katolske der begår selvmord.
Religion - en beskyttende faktor ved selvmord
http://www.med.uio.no/ipsy/ssff/tids0202/Vijayakumar.htm

Den katolske biskop av Faisalabad(Parkistan) begår selvmord.
http://www.katolsk.no/nyheter/1998/05/n980508a.htm

Den Katolske Kirke i Danmark Bispedømmet København.
At tage vare på livet .
http://www.katolsk.dk/index.php?id=105

Jeg syntes at det bare drejer sig om at have den rigtige advokat med...
og livet er stadig der hvor de døde holder ferie !!

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 31-05-06 22:38

Man skal holde sig på god fod med gud tror jeg
Så er den vist hjemme...advokaterne, kan vist ikke udrette meget der...med mindre de giver godt i kirkebøssen

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 31-05-06 22:55

Jeg vidste ikke engang at Han er norsk

Dåmme mig

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 31-05-06 22:58

Guuud...ja da...det er han da!

Kommentar
Fra : Seipe

Dato : 31-05-06 23:05

Gud ? Jeg har mødt hende hun er neger!

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 31-05-06 23:15

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 31-05-06 23:36

Jeg har set det

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-07-06 12:14

Svaret er bare ikke korrekt. Det er noget den vagthavende betjent har fyret af af sikkerheds-hensyn. Hvis det ikke kan dokumenteres v.h.a. en lov-paragraf eller bekendtgørelse så er det pr. definition ikke forbudt. Landets botaniske institutter og mange botanikere samler og tørrer planter i 10.000-vis uden at have specielle tilladelser til det. Vil I have et korrekt svar på et sådant spørgsmål, bør I kontakte Botanisk Institut.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 10-07-06 00:02

Jamen det er jo fuldstændig ligegyldigt, spørgsmåler er udelukkende stillet for at tirre DIG arne, så ans kan få lidt underholdning.

Hvem fanden går rundt og tjekker hvad folk har stående i syltetøjsglas af tørrede planter?
Det er fandme så lang ude i hampen

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 10-07-06 00:32

Citat
Hvem fanden går rundt og tjekker hvad folk har stående i syltetøjsglas af tørrede planter?

Det gør jeg !
Tænk hvis der ikke var nok snaps på urterne.
Hampesnaps med honning, er forresten godt mod snue.
Man skal dog passe på den dobbelte virkning....

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 10-07-06 00:52

nåeh ja natmad nu tænker jeg så på de "højere" myndigheder Jeg vil godt tro at du støver alt igennem *Blink* ;-9
Australien, min kæreste og jeg havde ikke prrøvet at ryge pot før, og troede at noget hun havde stående i et syltetøjsglas var pot, så vi røg skidtet..det smagte a h til..og jeg vil tro idag, at det var oregano eller en anden urt

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 10-07-06 01:09

Ja man skal kende sine glas på hylden

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-07-06 01:41

Endnu et af Ans'es spørgsmål der ikke er blevet lukket!

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 10-07-06 02:01

Har du været i syltetøjsglasset tedd
http://www.kandu.dk/spg88046.aspx#968625

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-07-06 02:03

Ok det kan jeg godt se

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-07-06 02:16

Endnu et af Ans'es spørgsmål der godt nok er blevet lukket men ikke med hendes gode vilje mente jeg Det ændrer jo ikke på det kun er oprettet med et vis formål!

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 10-07-06 02:48

Lukket og lukket, vi er her da stadig.!
Tror det var AJ der brød døren op

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-07-06 03:01

Du sidder sg da og hjælper folk istedet for at grave grøfter! Jeg har ikke noget at bruge java og php og asp og hvad hulen det hedder til! Men forskellen er jo at du hjælper folk her på Kandu istedet for at oprette et så totalt åndsvagt spørgsmål som det her! Hvis man kun er her for at svine folk til så synes jeg godt nok man skulle finde noget andet at lave!

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 10-07-06 03:15

Tak for de pæne ord
At nedgøre andre, kan være for at skjule sig selv

Nå nå vil jeg ordne natpotten,,,igen