/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
West Highland White Terrier
Fra : ehtrod_n
Vist : 2033 gange
500 point
Dato : 20-05-06 23:20

Hej jeg vil meget gerne høre om der er nogen der ved prisen på West Highland White Terrier eller Westi evt. kender I en hunde kennel på Sjælland ( Frederiksberg ) det må også gerne være en blandings hund bare der er lidt westi i hunden, så bliver den jo også billigere.

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 510 point
Dato : 20-05-06 23:28

kik på de her artikler fra dyrenes beskyttelse:

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/dbpress.nsf/search?searchview&query=field+Subject_Cat=Hunde&searchorder=4&searchmax=10000&exp=1a8580b70e619e39c1256fff00626395&exp=747aa442f0363efcc125711f003a8591

Og overvej endnu en gang, om ikke I skulle finde én med DKK-stambog. Det vil så også være nemmere at finde en opdrætter..

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 21-05-06 00:39

Nu synes jeg du skal gøre dig klart, hvorfor du gerne vil have en westi. Hvis du kun vil have en hund pga. dens udseende skal du tænke dig lidt mere om før du anskaffer dig en.

Besøg istedet nogle opdrættere, og se om du synes om deres hunde, hør noget mere om westien og find så ud af om det er den slags hund du skal have eller blot en lille hvid hund fra et internat.

Prøv at finde en kennel du kan besøge på racens hjemmeside. http://www.dansk-terrier-klub.dk/

Held og lykke med det.
mvh
qfha

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 21-05-06 13:14

en westie koster 9-10.000 kr, og der er et par kenneler i københavnsområdet. Du kan finde dem i det link, du har fået fra qfha.

Det lyder at meget, men en westie får jo tit kun 1-2 hvalpe af gangen, og der er jo lige så mange udgifter omkring opdræt, parring, svangerskab, fødsel og hvalpepleje som der er ved opdræt af hunde af større racer, -der tit får flere hvalpe af gangen.

Hvis du mener det med at der bare skal være "lidt westie" i hunden, så vil jeg da foreslå en internathund. De har hovedsagelig blandinger, -i øjeblikket f.eks. en cocker-terrier-blanding...
Det KUNNE være en hund med "lidt westie" i..

Kommentar
Fra : cairn

Dato : 23-05-06 08:08

Hvis du vil have en Westie, er det bedst, at du taler med en opdrætter. Racen har nogle problemer, idet hunden kan få eksem/hudproblemer. Jeg har talt med mange Westie ejere og en del har klaget over dette problem. Da det ikke er alle, som har klaget, kan problemet måske så skyldes, at der er ting en Westie ikke må spise eller andet der gør, at hunden får hudproblemer, hvis den "behandles forkert".

Godkendelse af svar
Fra : ehtrod_n

Dato : 23-05-06 18:35

Tak for svaret Birgitta.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 23-05-06 19:00

Tak for accepten af mit svar, Dorthe.

Det lyder godtnok som mange penge at betale 10.000 for en hund, men det er jo en engangsudgift. Og det skulle være muligt at spare de fleste af pengene sammen i løbet af et år... Hvis man ikke kan det, så har man næppe heller råd til at holde hund..... -Personligt ville jeg sulte og lide alverdens afsavn hvis jeg mistede min Silke og skulle spare sammen til en ny hvalp...

Jeg håber, at I finder én, der passer lige netop til jer..

Kommentar
Fra : cairn

Dato : 23-05-06 19:51

Birgitte har helt ret i, at det er en god ide at spare sammen. Da vores sidst afdøde hund blev 12 år, begyndte jeg at lægge 400 eller 500 kr. i en sparebøsse hver måned. Da hunden døde 14 år gammel, havde vi penge til at købe en ny hvalp og mærkede jo så slet ikke udgiften til køb af hunden.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 23-05-06 20:57

---Hvis man hver måned lægger det til side, som det koster at have hund, så bliver det jo også til en slags penge efterhånden. Og især når man virkelig savner en lille fyr, så får man lagt endnu mere til side..

Det er måske en ide at spare på ferierejser, daglig mad, --ja, hvis I ryger og drikker er det jo indlysende ting at spare på...
Og hvis I efter et par måneder kan se, at det nytter noget, så kan I overveje at kikke efter en hvalp, --når I har en ide om, hvornår I vil have sparet pengene sammen. Der er sikkert ingen lille hvalp, der sidder i en kennel og venter på at komme hjem til jer. De allerfleste racehunde er der ventetid på.