/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
XP mangler noget........?
Fra : ly36801
Vist : 610 gange
100 point
Dato : 20-05-06 16:04

HHJJJJJJÆÆÆÆÆÆÆÆÆLLLLPPPP

I min stationære pc har jeg 3 cd og dvd drev. Disse har virket upåklageligt de sidste 4 år, men nu kan windows xp lige pludselig ikke finde dem mere.

Under enhedshåndtering ligger de godt nok men der er et udråbstegn ud foran alle sammen og alle 3 har følgende fejlmeddelse:
Windows kan ikke starte denne hardwareenhed, fordi enhedens konfigurationsoplysninger (i registreringsdatabasen) er mangelfulde eller beskadigede. (Kode 19)

Hvordan får jeg dette problem løst? Jeg kan jo af gode grunde ikke sætte xp-cden i.......

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-05-06 16:10

prøvet systemgendannelse ???

Kommentar
Fra : ly36801

Dato : 20-05-06 16:14

Nej. Det har jeg godt nok ikke. Men kan en systemgendannelse finde den tilsyneladende manglende driver?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-05-06 16:16

ærlig talt ved jeg ikke hvad der er et must og hvad der ikke er - men jeg fandt da en driver igen på den måde fornylig

ellers er det med at søge efter netop den driver du skal bruge jo.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 110 point
Dato : 20-05-06 16:19

hmm kode 19 er godt nok da i reg.basen - kig lige her:
http://support.microsoft.com/kb/314060/da?FR=1&PA=1&SD=HSCH#appliesto

Kommentar
Fra : ly36801

Dato : 20-05-06 16:21

Jeg har forsøgt at finde drivere på nettet, men dem jeg er stødt på har været upgradedrivere og dem kan jeg ikke bruge.

Jeg tror lige jeg prøver systemgendannelse.......

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-05-06 16:25

Hvis den har tabt driverne og det ikke hjælper med et gendannelsespunkt.
Så tag dem fra begge kabler og genstart (så registreringsdatabasen læser ingen CD)
luk ned
sæt en til og start.

Kommentar
Fra : ly36801

Dato : 20-05-06 16:38

Prøvede linket og fulgte anvisningerne. Og nu virker det sgu!!!! KANON

Godkendelse af svar
Fra : ly36801

Dato : 20-05-06 16:39

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-05-06 16:52

det var godt