/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Forkert billede på skrivebord.
Fra : KaVAkandu
Vist : 793 gange
500 point
Dato : 20-05-06 10:43

Hej.

Imellen alle jer derude må der da være en der ved hvad der er sket men mit billeder på Skrivebord.

For et par dage sinden, var der på TDC startsiden et link til www.spacetelescope.org hvor jeg fandt et billede fra Hubbel af en galaxe som kunne bruges til billede på skrivebord, så det gjorde jeg, men skulle måske nok haft tænkt mig lidt mere om, hvem ved, men da det lå på TDC, regnede jeg ikke med at der ville være noget i vejen.

Men altså download, det eneste der sket var at jeg fik et billede der ca. bruger den halve skærm og ikke er til at fjerne, samtidig fik jeg også YAHOO søgeside, eller hvad man kalder det.

Jeg har efter min menig prøvet alt, men hvergang jeg tro at jeg har fået den fjernet, kommer den igen efter genstart.

Mvh. Karsten

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 20-05-06 10:48

Hejsa

Har du prøvet systemgendannelse under hjælp og support, og så finde et gendannelsestidspunkt før du downloadede...

du kan kun hvis du kører XP

Kommentar
Fra : elinrandrup

Dato : 20-05-06 10:50

Hej Karsten

Hvis det var mig ville jeg gå i kontrolpanel--system--systemgendannelse.
Og vælge en dag fra før du hentede det billede ned. Det burde virke..

Lad høre hvad der sker..

Mvh Elin

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 20-05-06 10:56

Hej.

Jeg har prøvet det, virker ikke, desvære.

Karsten

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 20-05-06 11:11

Lad mig lige se en hijackthis log : www.arlet.dk/hjt.htm

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-05-06 11:12

ligger yahoo toolbar i tilføj/fjern kan du fjerne den der - bagefter skal du lige i reg.basen og slette under HKEY_LOCAL_MACHINE_ under software.
genstart - hent og kør den her: http://www.tucows.com/preview/355220?_mid=000001279 - fjern kun hvad der er markeret som safe to delete

Yahoo toolbar gør ingen fortræd hvis den ikke hænger sammen med noget snavs i download.

Grunden til du har fået den er at du har overset et flueben ved download - det sker igen og igen desværre.

MEN du kan udemærket sidde med noget dumt snavs efter den download - så jeg vil anbefale dig at hente hijackthis hos enten www.arlet.dk eller www.spywarefri.dk - scanne og sende loggen ind - så får du al den hjælp du kan tænke dig

http://www.kandu.dk/Spg87387.aspx Blandt andet her endte det med hijackthis

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-05-06 11:13

godt arlet - går ikke at fodre kat imens man skriver LOL

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 20-05-06 11:15

Nej, man skal være hurtig her*S*

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-05-06 11:18

Det ligger nok og starter op sammen med windows
Prøv

Start - Kør - Skriv msconfig - vælg det sidste faneblad START - find evt det der driller og fjern fluebenet ud for (det gælder for alt hvad du er træt af at der starter op sammen med windows) - genstart computeren og se hvad der sker. Lige efter genstart kommer der en meddelse om atdu har brugt bla bla. - bare sæt flueen i at der er ok

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-05-06 11:53

Jeg syntes da ikke det er snavs, kun hvis dette ikke hjælper:
Højreklikker et tomt sted på skrivebordet og i egenskaber, vælges skrivebord, her vælger du det billede du vil have, der skal i rullepanelet "placering" være valgt stræk, klik anvend og ok.
I Internet Explorer skal du højreklikker oppe i det grå, og fjerner vingen ud for YAHOO søgeside.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-05-06 12:06

at fjerne flueben fjerner ikke programmet - de gemmer kun så man ikke er opmærksom på det mere

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 20-05-06 12:21

Hej. Alle.

Tak for alle svar.

Til minitdk har fået fjerner YAHOO.

Til Alet Køre næste alle disse tig en gang om ugen, men kan stdigvæd ikke få dette halve billede væk.

Det er jo nok mig der har gjort en eller anden ting forkert, men hvad.
Jeg har aldrig oplevet sådan noget før.
Det ser ud son om at den har lagt sig som en IKON, men kan ikke flyttes, AHT----.

Håber at I kan hjælpe mig, eller er der jo kun en vej, at starte forfra. AK JA.

Venligst Karsten Almlund

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 20-05-06 12:42

hej

Jeg syntes det lyder som om du har fået sagt "anvend som aktiv desktop" et eller andet sted.
Prøv at højreklikke et tomt sted på skrivebordet og ikke oven på dit uønsket billede, vælg egenskaber og så skrivebord. derefter tilpas skrivebordet og så på fanen Web. Fjern alle flueben inde i rullemenuen. (heller ikke flueben i Lås skrivebordselementer) og klik ok hele vejen tilbage.

Hilsen
Kim

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 20-05-06 12:45

Hej igen
Jeg mener at du også kan få markeret det uønsket billede (på en eller anden måde) på skrivebordet så der kommer et Kryds i toppen du kan klikke på.
Håber noget af det hjælper
Kim

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-05-06 12:48

heyyyyy hallooooo - har du fået hjælp af arlet eller ?????????? HÅBER jeg da - - det er det hele værd og arlet har jo tilbudt dig hjælpen hvis du sender hjt..........

kan du linke til billedet - eller gå ind og bare påbegynde download igen - så ser du hvad det hedder og kan derpå søge efter det og fjerne det - link gerne

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 20-05-06 12:57

Hej miritdk
Jeg tror/håber ikke at det er så alvorligt.
Jeg har haft samme problem for længe siden og fandt frem til løsningen jeg skrev.

Men lad os vente og høre ;-
Kim

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-05-06 12:58

lige et ps - billedet ligger under skrivebord - så du kan højreklikke på skærmen og vælge iegenskaber - skrivebord - klikke på ingen - så ser du det ikke mere - men det eksisterer på din pc og der skal du kende navnet på det for at få det smidt a h til.

ps igen - arlets e-mail ligger under hvem er jeg på hans side www.arlet.dk såfremt du ikke har kontakt til ham. (blot hvis du ikke har lyst til at lægge din log her)

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 20-05-06 12:59

Undskyld jeg er ikke så god til smileys.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 250 point
Dato : 20-05-06 13:01

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 20-05-06 13:18

Hej Alle.

Jeg er virkelig glad for at I forsøger på at hjælpe mig.

Men Alle disse ting som i skriver om har jeg prøvet, (( selv om jeg er op i årene)60)), forsøger at at følge med.

Til k_m_s.
Jeg har ikke fundet en løsning. Men også prøvet det du skriver om.
Det fra Arlet er jo det jeg bruger til hverdag.

Venligst Karsten Almlund.

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 20-05-06 13:20

Hej.
Vil I gøre mig en tjeneste og ikke komme op om skænnes angående dette, eller hvad man kalder det.
Karsten

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-05-06 13:24

ingen der skændes her -

det fra arlet - jamen kan du læse en hijackthis log ????? Det er jo netop fordelen ved arlet der har specialiseret sig netop der (stædige rad )

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 20-05-06 13:29

Hej KaVAkandu
Jeg forsøger ikke at komme op at skændes med nogle men forsøger at hjælpe dig af, med dit problem, men trækker mig gerne hvis det er for mange ting vi skriver.
Venlig hilsen
Kim

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 20-05-06 14:09

Hej.

Det jeg menner, er at der kommer forskellige meninger om hvordan, man ordner problemmet.
Og det skal jeg jo også være glad for.
Jeg bruger selv hijackthis, kunne desværrer ikke løse dette problem.
Jeg er glad for at se alle de løsninger I har og vil også forsøger at bruge dem alle sammen.

Har forsøgt nogle af dem, men det ligger der stadigvæk,(f------).

Det er ret forkert at se på.

Venligst Karsten Almlund

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-05-06 14:31

Det er faktisk meningen at du sender hijackthis log til Arlet, så vil han fortælle dig hvordan du slipper af med diverse ting der ikke er som de skal være

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-05-06 14:54

o.v.n.´s ord på en anden måde : hijackthis fixer ikke BARE problemerne

Kan du fortælle hvilket billede (screensaver) det er du har hentet så er det jo muligt nogen kan finde en løsning

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-05-06 10:07

har du fundet en løsning eller givet op ???

Godkendelse af svar
Fra : KaVAkandu

Dato : 12-10-06 13:39

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-10-06 15:40

sig mig har du fundet en løsning eller skal vi forsøge lidt endnu ????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-10-06 15:44

ps går du ind på www.spacetelescope.org burde du kunne henvise til hvilket billede det er - så er det jo muligt at finde det igen

alternativt kan du bruge søg funktionen - undlade at skrive noget navn og så bruge den langsomme måde med at finde billedet der (søg i billeder fotos osv ) - du skal heller ikke skrive nogen filformat oplysninger

this might help to determinate it *S*