/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
hvad hedder filmen om basketballhunden ?
Fra : ninamayer
Vist : 1884 gange
100 point
Dato : 08-12-02 15:58

Jeg kan ikke huske hvad filmen om en dreng og en golden retriver der spiller basketball hedder ? Er der nogen der kan huske det ? Den handler om en dreng der finder en hund som en klovn har optrådt med og mishandlet. Han mister den igen, til klovnen, men den vil tilbage til drengen og hans basketball hold, hvor den nærmest er blevet deres maskot.

Accepteret svar
Fra : Bernsted

Modtaget 110 point
Dato : 08-12-02 16:30

Kære ninameyer.
Den hedder Air Bud, fra 1997, og er så-vidt-jeg-husker en Disney-film og kan stadig lejes hos bl.a. Blockbusters med danske undertekster. Jeg kan ikke mindes, at der skulle være dansk tale, men det ku' der godt have været.
Der er en efterfølger fra året efter, men plottet er mindre godt.
Venlig hilsen fra Bernsted

Kommentar
Fra : Bernsted

Dato : 08-12-02 16:35

Kære ninameyer.
Har lige set, at den osse findes på DVD.
Læs selv mere på: http://www.tvguide.com/movies/database/ShowMovie.asp?MI=39291
Venlig hilsen fra Bernsted

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-12-02 17:22

"ninamayer" <ninamayer.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:1XII9.62222$HU.4399913@news010.worldonline.dk...
> Jeg kan ikke huske hvad filmen om en dreng og en golden retriver der
> spiller basketball hedder ? Er der nogen der kan huske det ? Den handler
> om en dreng der finder en hund som en klovn har optrådt med og
> mishandlet. Han mister den igen, til klovnen, men den vil tilbage til
> drengen og hans basketball hold, hvor den nærmest er blevet deres maskot.

Jeg vil lige starte med at understrege jeg IKKE har set den men jeg er
bange for det er Air Bud http://us.imdb.com/Title?0118570 eller måske en af
efterfølgerne du tænker på...

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-12-02 17:24

"ninamayer" <ninamayer.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:1XII9.62222$HU.4399913@news010.worldonline.dk...
> Jeg kan ikke huske hvad filmen om en dreng og en golden retriver der
> spiller basketball hedder ? Er der nogen der kan huske det ? Den handler
> om en dreng der finder en hund som en klovn har optrådt med og
> mishandlet. Han mister den igen, til klovnen, men den vil tilbage til
> drengen og hans basketball hold, hvor den nærmest er blevet deres maskot.

'Airbud'. I 4'eren teamer retrieveren desuden op med en vaskebjørn.

/Rasmus