/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Install. af digital parabol
Fra : Claus999
Vist : 455 gange
100 point
Dato : 15-05-06 19:55

Hej.

Jeg har netop erhvervet mig en digital parabol i stedet for den oprindelige analog.
Selve parabolen har jeg installeret med kabler osv..
Selve parabolboksen er en Thomson fra Viasat og i brugsansvisningen er angivet hvilke satelitter man skal søge på. Der er i alt 4 stk. og såvidt jeg husker hed de: Thor, Sirius, Hotbird og Astra. Kan ikke lige huske deres præcise navn.
Disse satelitter søgte jeg så efter kanaler på, men kun Astra gav signal og fandt en del kanaler. Da der var et universal LNB med til boksen prøvede vi at montere denne i stedet for det ene af de to oprindelige som sad på parabolskærmen udenfor. Dette gav succes og vi kunne nu også finde kanaler på Sirius satelitten.

Mit spørgsmål lyder så om jeg også skal erstatte den sidste LNB med en magen til den anden, for netop at kunne finde kanaler fra satelitten Thor.?

Håber I forstod essensen af mit spørgsmål.

På forhånd tak.

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 110 point
Dato : 15-05-06 20:12

For at kunne modtage på de digitale skal hovedet LNB være universal fordi frekvenserne ligger det højere oppe. For at du kan modtage fra flere end en satelit, kan du som du selv siger montere en Lnb mere og pege den ene mod 5 gr. øst og den anden mod 1 gr. vest. Der følger et sidebeslag med så du kan montere begge på en skærm og pege den i midten mo9d 1 gr. vest så passer den anden til 5 gr. øst.

Godkendelse af svar
Fra : Claus999

Dato : 15-05-06 20:46

Tak for svaret Fijala.