/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
RAW som filsystem på HD
Fra : dasbaz
Vist : 605 gange
59 point
Dato : 15-05-06 10:52

Jeg har et problem med. Jeg kan ikke tilgå min backup Harddisk - ekstern HD via USB.

Den kan godt vise mit backupdrev ( F:) men den skriver der er 0 byte brugt og 0 byte ledigt hvilket ikke er korrekt :) samt at filformatet er RAW

Har læst nogle af trådene her men synes det er ret utydeligt hvad der kan / skal gøres.

Har prøvet med File Scavenger men der finder den ikke noget på mit F drev ?

Anybody ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-05-06 10:55

har du prøvet at læse tråden her:
http://www.kandu.dk/Spg69893.aspx

Kommentar
Fra : dasbaz

Dato : 15-05-06 11:00

Jeps , som skrevet står. Men synes ikke der er nogen 100 % løsning eller også er jeg bare lidt utålmodig. Det må kunne opsummeres eller hvad ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-05-06 11:04

tjah - tror det er gået lidt i glemmebogen for tiden

Kommentar
Fra : dasbaz

Dato : 15-05-06 11:07

ikke godt , savner mine data :)

Men så længe man ved dataene STADIG ER DER! falder pulsen til ca 250.

Nå men der må vel være en teknikchamp der kan lave en trin for trin vejledning ......

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-05-06 11:13

hmmm er på bar bund - har ikke set nogen løse problemet andet end ved datarecovery af den dyre slags - en enkelt med en fuld restore og alt tabt - og en enkelt påstår at have reddet via et lille program fornylig (jeg har ikke set om det har sin rigtighed)
http://www.pcworld.dk/download/65/264 ????????????? hvad tror du

Kommentar
Fra : dasbaz

Dato : 15-05-06 11:32

Noep --- http://www.pcworld.dk/download/65/264 --- virker ikke her. Det finder ingen data på F drev og det kan ikke scannes eler lign.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-05-06 11:35

Citat
Hej, jeg har med held genskabt de fleste af mine data fra raw formatteret disk ved hjælp af programmet GetBackData for NTFS. Bl.a. flere hundrede *.jpgfiler, endvidere mine word, exel, powerpointfiler. - Jeg valgte at købe licens da jeg så programmets potentiale

herfra :

http://www.eksperten.dk/spm/634670

Kommentar
Fra : dasbaz

Dato : 15-05-06 12:07

Har lige prøvet at køre det, men det finder ikke mit eksterne drev, som er det der har fået "RAW" :)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-05-06 12:29

tænkte det nok men alt er jo værd at prøve - tror ikke rigtigt på der er en løsning - jeg har i hvertfald heller ikke kunnet finde nogen - prøv at gå ind i først omtalte tråd og se at få liv i den igen måske

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-05-06 12:54

Der er rod i dine partitions oplysninger eller at XP ikke kan læse din HD.
Prøv at koble den til en anden comp.
eller sæt den direkte i comp. som slave.
Årsagen og løsningen på RAW på HD er stadig et stort spørgsmål.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-05-06 15:41

åj ja e.c.... har lige fået en lille oembaseret hvor hd er i raw og det lykkedes ikke engang at køre restore - eller killdisk + restore - hmpffff

Godt den ikke skal bruges foreløbig

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-05-06 17:30

dasbaz

Jeg har jo været med i de fleste af alle trådene omkring RAW mysteriet og du har fuldstændig ret i at det ikke er lykkedes at komme med løsningen. Jeg har talt med utallige "edb-nørder" om det og de er alle et stort spørgsmål om hvordan det lige er det skal gøres. Man kan ikke engang finde ud af hvorfor lige at filsystemet bliver til RAW. Jeg har sågar haft et dvd drev der skiftede til RAW
http://www.kandu.dk/Spg66360.aspx

Det er nu lykkedes mig at genskabe de fleste data med File Scavenger som kan læse fra duisken og at du ikke siger at det kan er jeg uforstående over for. Hvilken version brugte du.
Hvis det er en hjælp vil jeg godt sende dig en version med kode til du kan prøve.

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 59 point
Dato : 15-05-06 17:36

Her er tråden hvor det er lykkedes mig at genskabe mine filer, så hvis du har tid og lyst kan du da læse den igennem.

http://kandu.dk/Spg64610.aspx

og lige hvor programmet kan hentes

http://www.quetek.com/prod02.htm

Godkendelse af svar
Fra : dasbaz

Dato : 21-10-06 07:33

Tak for svaret Fijala.