/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
har lydkort en begrænsning
Fra : dayworker24
Vist : 469 gange
200 point
Dato : 11-05-06 14:12

Jeg sidder med et creative gigaworks 750 THX.

og jeg sidder med et ca 1 til 1.5 år gammelt lydkort.

lydkortet er også fra creative.

jeg kan ikke finde æsken på lydkortet og jeg kan ikke finde oplysningerne på internettet.

kan lydkortet have en begrænsning???

hvad med THX hvis lydkortet ikke har det kan den jo ikke levere så god lyd vel???.

Og hvor kan man finde Logitechs Z-680 sæt henne på internettet???

Jeg kan ikke forstå at mit sæt ikke kan spille højere (Logitech Z-680 har fået så meget ros, og der siges at det kan spille EKSTREMT højt) jeg kan skrue helt op på mine, uden at der sker noget særligt.

håber i kan finde ud af alle mine spørgsmål

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 11-05-06 15:54
Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 11-05-06 16:00

Hej, du kan læse mere om for og imod sættet (og nyere versioner) her:

http://hol.dk/traad.asp?tid=235874&fid=8
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=4481

Mht. valg af lydkort skal du nok også ud og investere:

http://www.atcomputing.dk/traad.asp?fID=8&tID=289040

Håber det hjælper.

Mvh. Lars

Accepteret svar
Fra : lassethorsted

Modtaget 200 point
Dato : 11-05-06 16:33

Et lydkort som ikke understøtter THX kan sagtens levere super god lyd - Det kommer jo an på hvad det skal bruges til...

THX er et lydformat som faktisk kun bruges på film, og det får du på ingen måde noget ud af at bruge på din computer.

Jeg har følgende setup på min computer og det spiller fremragende:

5.1 sourround kompatibelt lydkort forbundet til en sourround reciver i stuen. Computeren er også forbundet til mit TV så jeg kan se film direkte fra computeren via mit TV og surroundsound system i min stue. Derfra kan jeg selvfølgelig også hører det musik der ligger på computeren over anlæget. Alt hvad det kræver er et par kabler!

På denne måde er dit lydkort nærmest overflødigt. Selve reciveren i stuen sørger for power nok til et rave-party og rigeligt med lyd til film i sourround kvalitet. Hvis du alligevel har reciver osv ser jeg ingen grund til ikke at sætte det sammen på denne måde.

Hvis du primærk går efter super god og høj lyd til dine spil, så køb et godt headset fremfor nogle "gode" højtalere til computeren. Jeg har er Trust sourround system sat op som computerhøjtalere... det koster vidst godt 350 kr eller noget i den stil og spiller fint. Men vær opmærksom på at du IKKE får sourround lyd på dine spil bare fordi du tilslutter et sourroundsystem. Det kræver at spillet er lavet med sourround-lyd. (Mener at Doom 3 er et af de eneste på markedet pt.)

Du kan også på headsets der understøtter sourround, og det er nu engang fedest at spille med headset på, da det giver en helt anden oplevelse af lyden!

Godkendelse af svar
Fra : dayworker24

Dato : 21-01-07 11:51

Tak for svaret lassethorsted.

Undskyld det meget sene besvarelse, men nu er den her