/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Finansieringsselskab på nettet
Fra : ehtrod_n
Vist : 3000 gange
500 point
Dato : 07-05-06 22:35

Det er lige en forespørgsel !!! hvorfor er der ingen Finansieringsselskaber der tør låne penge til en førtidspensionister, enten skal man havde arbejde eller tjene ca. 200.000.kr. om året, selvom f.eks. jeg kan komme op på en indkomst på 146.460.kr efter skat med boligsikring og sagtens kunne betale 800 kr. om måneden til et lån.

Så er det jeg vil spørge jer her på kandu kender I en finansiering / bank der vil låne en førtidspensionist, dermed mener jeg ikke de almindelige banker, jeg ved godt de er, billiger end dem på nettet, det er også kun et lille bitte lån jeg lige står og mangler ca. 10.000, 15.000 til 25.000 kr. alt efter hvad jeg skal betale om måneden, det drejer sig om, for at lige få min økonomi på rette kurs igen, jeg havde fået en ordning med min bank rådgiver, men det var desværre ikke nok alligevel og nu tør jeg ikke at stå med hatten i hånden igen og stå med mine dådyr øjne, jeg ville blive meget glad, hvis I her på kandu kunne finde en løsning for mig.

På forhånd tusinde tak de sødeste forårs hilsner fra Dorthe.

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 07-05-06 23:09
Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 07-05-06 23:12

Og den her:

http://www.handelsfinans.dk/

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-05-06 06:10

Hold dig fra smarte långivere på nettet. Det vil med garanti kun føre dig længere ud i det økonomiske morads.

Lad hatten blive hjemme og forklar din " bankrådgiver" at han kommer til at nøjes med mindre afdrag af din gæld. Det bliver han nød til at acceptere,ellers får han slet ingen må du sige til ham. Husk det er dig der har fat i den lange ende, for jeg går da ud fra at det er dig der skylder ham penge.
Lad være med at låne mere til fjollet forbrug.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 08-05-06 08:51

transor
Citat
Det bliver han nød til at acceptere,ellers får han slet ingen må du sige til ham.

Der tager du meget fejl, banken tager hvad de vil have.
Med eller uden dit samtykke.
Hvorfor tror du der er noget der hedder Foged forretninger.
De kan rippe en person fuldstændigt.
Hvis de er i det humør.

Du skriver ikke om du står i RKI.
Hvis du gør det, skal du ikke forvente at der er nogle af disse der vil give dig et lån.
Så er der kun banken tilbage.

Men ellers er der disse.
http://www.danaktiv.dk/
http://www.acceptcard.dk/

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 08-05-06 09:01

Og hvis du er så stor en knipe.
Kunne du tale med din Kommune, mener de har ret til at låne dig penge i visse "særtilfælde"
Når du er pensionist.
Men du skriver ikke hvad pengene skal gå til.
Er det for at betale af på gammel gæld, hjælper det jo ikke meget at optage et nyt, dyrt lån.
Det skal også betales tilbage.
Og så kommer du sikkert igen, og skal have et nyt lån, for at klare det du lige har oprettet.

Men hvis du har råd til at betale 800.- kan jeg ikke se hvorfor banken ikke vil låne dig.
Medmindre du ikke kan klare det, bankerne sætter som en minimums grænse, for at du skal kunne klare dagligdagen.

Accepteret svar
Fra : sofus.dk

Modtaget 500 point
Dato : 08-05-06 09:08

Angående lån fra Kommunen, mener jeg ikke de yder hjælp til lån.
Men til problemer med terminsudgifter og den slag ting.
Men som sagt, alt skal betales tilbage, før eller siden.

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 08-05-06 10:49

Du er nød til at henvende dig i banken - bankforretningen er baseret på bla. gensidig respekt. Hvis du har indgået en aftale med banken, for at få din økonomi på rette kurs, kan det kun give problemer, hvis du går ud og optager lån andre steder - de vil opfatte det som om at du ikke er til at stole på, og derved udgør en endnu større risiko for at være en "tabsgivende kunde" end tidligere.

Hvis du mener at du kan sidde med 800 kr. ekstra i afdrag, så er det da bare om at henvende dig til banken og finde en løsning i fællesskab.

Ampere

Kommentar
Fra : ulleulle

Dato : 08-05-06 16:13

Hej Dorthe.

Ja, jeg holder også klart på, at du skal gå i banken, med mindre at lånet gælder noget, du ikke vil fortælle din bank om? Men så må du igen spørge dig selv, om det virkelig er noget, du har brug for? Når nu du har 800 kr. til overs om måneden, så bliver de til 9.600 kr. om året... altså knap 10.000 kr.. Selvfølgelig er det sjovere at få glæde af det, du vil bruge pengene til her og nu, men hvis du vil låne 20.000 kr. over... lad os sige 5 år. Det vil koste omkring 500 kr. om måneden. Det er faktisk 30.000. kr. efter 5 år. Er det dét værd at forære 10.000 kr. væk?
Endelig... hvis det går galt, så smider de dig i RKI, og så er hele verden lukket. Du kan ikke engang skifte bank, idet ingen bank vil have en ny kunde, som står i RKI. Efter RKI kommer fogedretten, hvor ethvert aktiv bliver beslaglagt i form af udlæg i bolig, bil og lign. indtil "tørsten" er slukket. Hvis de ikke kan gøre udlæg, så vil de hænge på i et par år. Derpå sælger de typisk fordringen til finansmarkedets virkelig slemme drenge, som forfølger dig stort set resten af livet med konstante rentetilskrivninger.
Jeg har selv været ude, hvor jeg ikke kunne bunde, fordi nogle ting gik anderledes, end jeg regnede med. Det var en hård kamp at komme ud af, og jeg kan ikke anbefale det til nogen!!
Igen... fortæl, hvad du vil bruge et lån til. Vi sidder jo her og gætter os til forskellige scenarier. Lidt mere konkrete facts vil gøre det lettere at rådgive.
Til sidst tror jeg i øvrigt ikke, at du finder nogen finansieringsselskaber, som vil låne ud til førtidspensionister. Det er hårde ord, men de bliver nok betragtet som for usikre. Det er kun ved at have et godt samarbejde med sin faste bank, at man kan finde en god løsning. Jeg tror umiddelbart, at det er din eneste løsning.... og hvis den ikke vil, så spar op i stedet for. Det giver i øvrigt også ekstra gode "karakterer" i banken, når de kan se, at man kan spare op.

Mvh.

Ulle

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 08-05-06 16:25

Kan da godt sige dig, "har haft lån" hos disse udlånere, og er pensionist.
Og jeg bliver overdynget med lånetilbud, selv fra Silvan, der normalt kun uddeler kontokort.
Sidste tilbud var fra Acceptcard, der tilbød mig et lån på 65.000.
Og Danaktiv på 45.000-
Uden nogen form for sikkerhed, eller andet.
Har også et lille lån hos Leasy, og får 2 gange om måneden tilbud om at købe på kredit, og få det dobbelte udbetalt som lån.
JO, de vil meget gerne låne penge ud.
Og det passer heller ikke rigtigt at ingen banker tager RKI registrerede.

Men er du gang efter gang "løbet" fra en bank aftale, så er der jo, bare der en god grund til ikke at kunne låne.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 08-05-06 16:29

Men som skrevet kunne det hjælpe hvis du fortalte lidt om dig selv, og hvad og hvorfor du vil låne.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 08-05-06 17:41

Og syntes, det er meget svagt, når du siger du mangler CA: 10-25.000-
Tror du er ude, hvor der er meget langt hjem.
Siden du ikke svarer, ? spillegæld.
Men ville da gerne høre en kommentar fra dig.

Godkendelse af svar
Fra : ehtrod_n

Dato : 20-05-06 22:57

Tak for svaret sofus.dk.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 21-05-06 10:26

Var så lidt.
Håber du får løst din gæld.
Kan tilføje, at siden sidst har fået endnu 2 breve, hvor jeg bliver tilbudt lån.