/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
videobrænding
Fra : Frederiksen
Vist : 721 gange
200 point
Dato : 07-05-06 13:33

Har købt ny pc Fujitsu Siemens og ka ik finde ud af at brænde dvd´er. Det er en Philips dvd 8701 med Nero brænderprogram. Når jeg prøver at overføre en fil til dvd-drevet skiver den"der opstod et problem da windows forsøgte at flytte denne fil" , elller hvis jeg prøver at kopiere skriver den det samme,blot med Kopiere istedet for Flytte.Er der en venlig peerson der kan give mig en trin for trin vejledning for dummies?? Skal måske lige tilføje at jeg har prøver med snart alle slags filer 3gp,mpeg,avi og hvad jeg ellers har været i stand til at konvertere til og det er filmklip fra både tlf. og kamera og klip fra nettet.Skal jeg ha et andent brænderprogram,det burde vel ik være nødvendigt?

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 07-05-06 17:06

Nero skulle sagtens kunne brænde.
Hvilken version af Nero har du? (Se længst til højre i menubjælken allerøverst. Du vælger Om Nero).
Er du sikker på, at du har valgt, at dit medie skal være DVD og ikke CD. Er du ligeledes sikker på, at du IKKE har valgt forkert (f.eks. data-DVD til musiknumre eller film til datafiler)? MP3 kan brændes som datafiler.

VH
Leif

Accepteret svar
Fra : lassethorsted

Modtaget 200 point
Dato : 07-05-06 19:59

Start med at åbne Nero Express (NE). Vælg så de filer du vil brænde og brænd derefter skiven efter NE's anvisninger. Du kan ikke bare flytte en fil til dit brænderdrev og på den måde brænde den med mindre dit drev understøtter EZ-DUB teknologi (Lite-On brændere).

Hvis det er en DVD film du skal brænde (fra .iso eller anden image-fil) kan du bruge NE på samme måde. Følg anvisningerne på skærmen, eller uddyb dit spørgsmål lidt - så skal jeg nok hjælpe dig!

Godkendelse af svar
Fra : Frederiksen

Dato : 07-05-06 22:31

Starter så med Nero Express, mangler dog stadig at kunne tilføje film fra tlf.`en der er mp4, men men det ka jo ordnes. På min fhv pc ku jeg godt sende filer til brænder hvor man med jævne mellemrum fik besked om at man havde noget at brænde, derfor spørgsmålet.Tak for interressen.