/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
explorer.exe problemer
Fra : ST_KuTaIsO
Vist : 492 gange
115 point
Dato : 04-05-06 21:05

Hej med jer alle i gæve gutter!

Jeg sidder og har det problem at explorer.exe processen bliver "dræbt" hver gang den prøver at starte op. resultatet er det samme når jeg prøver at starte processen manuelt ved at skrive "explorer" i menuen kør fra windows jobliste. Så vidt jeg kan se er der ikke nogle mistænklige processor kørende så mit eget bud er at det er en skjult process eller også er min explorer.exe inficeret. men årsagen er for så vidt lige gyldig, men er der nogen som kan komme med en mulig løsning?

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 67 point
Dato : 04-05-06 21:17
Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 04-05-06 21:27

http://www.kandu.dk/Spg68140.aspx

Jeg havde det samme problem og det viste sig at det var min router.
Hilsen
Kim

Kommentar
Fra : ST_KuTaIsO

Dato : 04-05-06 22:03

kørte sfc /scannow, den scannede og 3 kvarter senere var den færdig og...så skete der bare ikke mere :(

Kommentar
Fra : ST_KuTaIsO

Dato : 04-05-06 22:06

Der er ikke noget galt med internet explorer...Mit internet fungerer fint, men jeg kan ikke browse rundt i mine mapper i windows...det der er problemet

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 04-05-06 23:27

Hej, har du checket for virus? Ellers kan du bruge denne gratis scanner:

http://www.my-etrust.com/microsoft/Default.aspx

Det kan også skyldes noget spyware på din maskine så download SuperAntiSpyware her:

http://www.spywarefri.dk/manualer/superantispyware-manual.htm

Start op i safe mode og scan derefter din PC.

Hvis du ikke har noget virus eller spyware og kører XP kan du bruge denne til at lave en repair af din installation:

http://www.michaelstevenstech.com/XPrepairinstall.htm

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 06-05-06 08:48

Prøv med Windows Update det hjalp hos mig

dr.dem

Godkendelse af svar
Fra : ST_KuTaIsO

Dato : 07-05-06 10:26

Tak for alle jeres, faktisk gode og relevante svar, men har prøvet det hele og intet har fixet det så valgte at geninstallere systemet og lave en ghost af den. Tak for jeres tid og jeres svar. pointene bliver givet til det første svar i tråden her, hvilket nok ikke er 100% fair da ingen af svarene var den definitive løsning. men sådan bliver det hehe :)