/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Fødselsdag
Fra : onkelkeld
Vist : 618 gange
50 point
Dato : 03-05-06 10:59

Havde fødselsdag for kort tid siden, og som så mange andre år var jeg spænt på om der kom en mail fra et af de mange firmaer på nettet som beder om ens fødselsdata, men nej nej, ikke et eneste, undre mig sgu godt nok, måske ikke på egne vegne, men kan huske at da jeg var ung var fødselsdagen næsten den vigtigste dag i hele året, firma'erne kunne måske få et eller andet ud af at den unge , og jeg, oplevede at de også tænkte på os, i stedet for kun at tænke på hvor stor der pengetank bliver.
Men hvad jeg er sgu nok på fejl spor, firmaerne tænker ialtfald ikke på andre/andet en dem selv.
Og en computer kunne nu ellers let sættes til at sende en pæn email til dem som havde opgivet fødslesdata.
Men det kræver jo en indsats fra firmaerne, og det kan vi jo ikke forvente, men udebliver en betaling til dem, kan de let sende en masse ud for at få deres penge.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-05-06 11:04

jamen dog - så får du forsinket herfra - fortvivl ikke

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 03-05-06 11:09

Hvis du køber noget af mig, skal jeg nok huske din føs'da'
Gambrinus

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 03-05-06 11:26

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 50 point
Dato : 03-05-06 12:22

tjahhhhhh - tiderne har forandret sig - engang mødte man op på arbejde til flag og morgenbrød - måske endda lidt godt til frokost og en lille gave alt efter hvad kotume var. Jeg tror den største gave jeg nogen sinde fik var en check på 1/3 dels månedsløn - flot for søren da - men normalt var det jo ikke - det er nu heller ikke hvad jeg husker som bedste oplevelse i lige den forbindelse - jeg husker hvor meget det betød at nogen tænkte på andre (mig ) og det var noget der varmede.
Idag skal man for det meste selv lægge op til noget hvis der skal fejres

det med at få en hilsen fra et firma man handler med er sjældent idag - jeg har kun oplevet det en eneste gang - og hvad betyder det egentlig også ??? Bortset fra at det er lidt sjovt at få en lille hilsen

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 03-05-06 12:46

Vi må ikke glemme de små ting!!!!!!!!!!!!!!!!!!

onkelkeld har ret!

IKKE FOR AT JAMRE! , men et eksempel:

Jeg savner endda, at mine venner/familie gør et eller andet på min fødselsdag (ikke at jeg har oplevet det nogensinde), men jeg har så få mærkedage.....

F.eks. min 40 års fødselsdag - hvem mødte f.eks. uanmeldt op med rundstykker om morgenen....Jeg vár ude at åbne døren i håb om, at nogle fandt på noget sjovt/hyggeligt.

Men jeg knoklede bare løs, for de var alle inviteret til åbent hus.

Kender en del musikmennesker - en sangoptræden - næææhhh.

Havde ellers stået på hovedet for at finde et el-klaver - godt, det ikke lykkedes...

Har mistet lidt af lysten til at arrangere fester, da det altid kun er mig, der gider at banke noget op... har heller ikke længere særlig lyst til at holde min egen fødselsdag...

Mit indtryk er, at folk ikke har tid til at "leve, mens de gør det", men styrter rundt, og har nok i sig selv.

Hanne

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 03-05-06 12:48

med fødselsdagen forleden, onkelkeld!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-05-06 13:19

Grunden er som sådan meget enkel! Det vil kunne og blive forvekslet med spam, og det kan koste et firma dyrt! Forestil dig en kvinde der har været 28 i mange år og så får en hilsen fra et firma der lyder Tillykke med de 43 år! Hun sender jo mailen direkte vide til forbrugerombudsmanden, der så tildeler firmaet en bøde på 100.000 kr. Ret dyr fødselsdagshilsen må man sige! Men med din fødselsdag

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 03-05-06 13:41

Personligt ville jeg blive idiot, hvis jeg fik en mail på min fødselsdag fra alle de instanser, der har datoen. Det får lidt spamkarakter, som Tedd også skriver.
Desuden er jeg helt ligeglad med at få en automatisk afsendt elektronisk besked - hvis jeg skal have en lykønskning, så skal det være fra et menneske, der virkelig ønsker mig lykke. Det andet er i mine øjne intetsigende og helt ligegyldigt - måske ovenikøbet noget, der kan trigge en ensomhedsfølelse... Hvem ved?

I forhold til det, du skriver Hanne, så tænker jeg lidt, at vi alle selv må være ansvarlige for, at udbrede, hvad vi ønsker. Vi er så forskellige, og jeg synes ikke vi kan lægge det på andres skuldre at regne ud, hvad vi ønsker os.
Du beskriver eksempelvis, hvordan du gerne ville have holdt din fødselsdag - det er fuldstændig modsat af, hvad jeg ønsker. Jeg vil rigtig gerne have telefonopkald på dagen fra mine venner og min familie, men jeg er bare slet ikke til overraskelser. Jeg bliver glad, hvis der kommer folk, jeg har inviteret, men ved siden af mig selv, hvis jeg ikke har inviteret.

Derfor synes jeg, at vi skal gøre vores omgivelser en tjeneste og give dem et hint om, hvordan vi godt kan lide at blive fejret. Det er muligt, at de vælger at gøre det anderledes, men så vi ihvertfald lagt mulighederne ud.
Ingen kan læse tanker

Vaxen

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 03-05-06 14:01

Helt enig Vaxen.
Jeg undre mig også over de breve, jeg i tidens løb har modtaget.
Jeg har aldrig opgivet min beskæftigelse eller uddannelse nogen steder
og da jeg ikke har et helt alm. efternavn, har jeg heller ikke fundet det nødvendigt.
Alligevel kom der på et tidspunkt breve med titler som
Hr. Skoleelev, Hr. Elektriker. Hr. Studerende, Hr. El-installatør, Hr. Elektroniktekniker.
Vel og mærke indenfor det samme halve år.
Dette ligger ca. 20 år tilbage i tiden. Altså langt tid før elektronhjernerne blev almindelige.
Det er lidt uhyggeligt at tænke på, hvor pokker de får opsnuset, alt hvad man har gang i.
Gambrinus
( Jeg ønsker mig stadig en Dykand med to hastigheder )

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-05-06 14:07

Regninger betragtes ikke som spam, Gambrinus!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 03-05-06 14:11

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 03-05-06 14:17

Jeg ville nu også hellere have helhjertede hilsener - hvilket så igen sætter nogle tanker igang.....

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 03-05-06 14:23

Mine tilsendte regninger er ALTID helhjertede hilsener !
Rykkerne er te'vær'te'fal.
Gambrinus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-05-06 15:27

ka i så komme ud i det gode vejr

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 03-05-06 21:26

Ja, nu ved jeg ihvertilfælde hvordan du gerne vil fejres Hanne..så nu kan du vente dig ka du -)
Jeg har det på samme måde som dig Hanne....og jeg HAR ytret at jeg elsker overraskelser..men har heller ikke oplevet det...jeg står også altid for hele baduljen hvis jeg vil fejres..
Såen er det nu engang. Man kan ikke få alt jo

Men jeg har en go historie:

Min dejlige mand og jeg kørte for 4 år siden til Slovakiet. Jeg havde kørt i utrolig lang id og var hamrende træt, så jeg sagde at NU måte vi finde et sted at bo.
Vi kørte rundt og rundt i en lille hyggelig by i Tjekkiet for at finde et sted at sove. Det eneste vi kune opdrive i den by, var et utrolig flot 4 stjernet hotel (med en lige så flot pris) Vi kviede os lidt, men blev enige om at vi tog det (det var trods alt Sørens fødselsdag dagen efter)
Vi fik en dejlig middag og tjeneren kom op med resten af vinen fra middagen og serverede den på værelset..jow jow!
Næste morgen fik vi noget af en overraskelse:
Da vi skulle tjekke ud, overrakte receptionisten Søren en lille flaske med egnens specielle drik, og sagde: Happy Birthday mr!
Vi måbede og så gik det op for os, at de havde tjekket datoen i hans pas...se det kalder jeg et superhotel!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 03-05-06 23:33

Mango - er du sikker på, at vi ikke er søstre?

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 04-05-06 05:16

NEEEEJJJJJJJJ HjÆÆÆÆÆÆLP !
Ikke to af jeres type.
Gambrinus

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 04-05-06 06:51

..tilsat et stænk gembrinus, hvorfor ikke? fin blanding.
lidt om min egen reaktion på de hilsener, der kom i anledn. af føs'dagen her på kandu, ja så er jeg så barnlig, at jeg blev stjerneglad også selv om jeg ikke kender jer fysisk.
vender tilbage, kaffen venter...

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 04-05-06 09:02

Hov...glemte helt (i min egnen egoistiske navlepilleri) at ønske Keld tillykke med dagen

Hanne, vi leger bare at vi er søskende

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 04-05-06 09:51

jeg vil gerne være bonusmoster, og ja, osse til lykke med stort fra mig osse til onkel keldd

Godkendelse af svar
Fra : onkelkeld

Dato : 04-05-06 10:40

Tak for svaret Miritdk.
Der kom flere gode svar, vil stoppe spørgsmålet nu, kan godt forstå nogle ik vil ha mail, kan også forstå det kan være udlovligt.
Det er dog så mærkeligt så mange spørg efter fødselsdata.
Håber i alle får en God sommer, samt et stort tillykke til jeg alle når jeres dag måtte komme.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 04-05-06 11:08

De spørger efter fødselsdato, fordi de gerne vil sende nyhedsbreve og tilbud, der passer til din aldersgruppe.

Bonusmoster Aase - knuuuuzz

ET STÆNK AF GAMBRINUS? Næj! Hvem kan lide lugten af brændt tastatur???

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 04-05-06 11:13

Kode
ET STÆNK AF GAMBRINUS ?

Tror i ikke, jeg kan ramme kummen ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 04-05-06 11:22

Fru/Frøken/Den/Det Cammillasmoster

Der er en DVD på vej til dem.
De vil fremover modtage dagens DVD til kr. 123,95 + porto.
Abonnementet er uopsigeligt.
De vil selv efter, de er hedengangen blive trukket i fogedretten,
såfremt de ikke betaler senest på trediedagen, når de er opstanden.

Med venlig hilsen
Gambrinus

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 04-05-06 11:25

Uuups! knuzz z z z z z ikke sove, vel.....

Hmmm, gambrinus

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 04-05-06 11:25

Hov vent! Jeg skal liiige ud at lime postkassen til

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 04-05-06 12:05

høh, ramme kummen, høhøhø

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-05-06 12:07

og nyd så vejret

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 04-05-06 13:52

Jow, jeg er lige indvendt fra gården - plantet nogle søde blomster

Får pigebesøg lige om lidt...