/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
højtryksrenser
Fra : mingg
Vist : 1019 gange
100 point
Dato : 29-04-06 21:35

i december 2005 købte jeg en ny højtryksrenser og den frostsprang i januar, jeg fik den lavet ved den den lokale smed da de sage at hvis jeg selv lavede bortfalt garantien

nu er den så gået i stykker igen, men smeden siger at det ikke er omfattet af garantien
kan det være rigtig

Kommentar
Fra : domismik

Dato : 12-11-06 14:38

Ja - det lyder ganske rigtigt.

Point tak

Accepteret svar
Fra : domismik

Modtaget 50 point
Dato : 12-11-06 14:42

Ved nærmere eftertanke...

Om produktet er omfattet af garantien, afhænger af hvad der står i købsbetingelserne, men også om det der nu er gået i stykker har noget med den frostspringning der skete i januar.

Garanti er jo ofte defineret som "mod fabriksfejl" og kan den nye fejl henføres herunder, og den ikke har noget med din lokale smeds reperation at gøre, bør garantien dække.

Point tak

Godkendelse af svar
Fra : mingg

Dato : 15-11-06 23:05

Tak for svaret domismik.