/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
ATX1 psu
Fra : Simmaster
Vist : 553 gange
250 point
Dato : 26-04-06 21:10

Hejsa, har lige købt et nyt bundkort alt er fint til jeg opdager power connectoren. Det er noget der hedder atx1, den strømforsyning jeg har har et atx power stik på det er der kun 20 ben, men på det nye bundkort jeg har er det så et atx1 connector med 24 ben, hvad gør jeg? jeg kan godt få stikket i men så er der jo 4 ben der mangler.

Nogen der har prøvet lignende? Det er et bundkort der skal køre med en 64 bit processor.

mvh. jacob

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 26-04-06 21:14
Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 26-04-06 21:18

nej det gør man ikke hehe, det er en 20 pins strømforsyning jeg har og et 24 pins bundkort, hehe det du linker til er adapter så man kan sætte et 20 pins bundkort til en 24 pins strømforsyning.

mvh. Jacob

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 260 point
Dato : 26-04-06 21:21

http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=800449
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=800450
Se her er et par adaptere.
Jeg har ikke fået målt igennem, men det er vist bare et par ekstra stel og 12 Volt,
der er i et 24 pol stik.
I nye stømforsyninger er der flere forskellige strømveje, så 12 Volt til CPU er adskilt fra 12 Volt til drev for at opnå en mere stabil spænding til CPUen.
Gambrinus

Godkendelse af svar
Fra : Simmaster

Dato : 26-04-06 21:26

Tak for svaret Gambrinus.

Er det på nogen måde muligt at slutte det til uden sådan en adapter, der er jo lukket nu hehe

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 26-04-06 21:40

Det er det, jeg tænker på.
Hvis de 4 sidste ben alligevel er forbundet til stel - 5V - stel - 12V via banerne på bundkortet,
skulle det jo virke selvom man sætter et 20 pol stik i et 24 pol bundkort-stik.
Hvis ellers man sætter det rigtigt i.
Ellers slipper røgen ud !
Men det tør jeg ikke foreslå dig, før jeg har haft sådan en adapter i hånden igen.
Gambrinus