/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Ingen Strøm eller ??
Fra : Gojen
Vist : 454 gange
83 point
Dato : 26-04-06 18:13

Hej

Problemet er at jeg ikke kan tænde min computer... Når jeg trykker på tænd knappen lyser den da også grøn, og man kan se og høre at kølerne begynder at køre. Den grønne lampe på motherboardet lyser også.. Hvis jeg trykker på cd-rom knappen sker der intet og den lyser heller ikke grøn.. Min skærm siger der ingen connection er selvom ledningen er 100% i...

Min computer har fungeret optimalt de sidste 1½ år..men stod af den anden dag...

Er der nogen der ved hvad det kan skyldes ??

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 26-04-06 18:21

Jeg ville prøve med en anden PSU (strømforsyning)

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 26-04-06 18:37

Det lyder helt klart som om din strømforsyning er røget en tur... Gå ned til din lokale pc forhandler og spørg efter en strømforsyning... Gennemsnittet for effekten for strømforsyningerne plejer at være omkring 300W... Men før du gør det, kunne det måske være en ide lige at tjekke alle stikkene fra strømforsyningen inde i PC'en, se om de sidder rigtigt i osv...

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-04-06 18:40

Når den lyser på motherboard er strømforsyning ikke helt gået.
Din skærm får strøm.
Men sidder datakablet på plads.
Har du skærmkort eller er det indbygget i motherboard.
Jeg ville:
Pille alt unødvendigt ud af comp.
så kun cpu
sidder på
start ...............siger den noget.
sluk
sæt ram i .........
start........sluk
sæt skærm til (hvis der er indbygget skærmkort så sæt skærmen dertil
start.........kommer der noget billede
hvis ingen billede
sluk skærm og comp
start comp.........................vent 2min.................tændfor skærm.......kommer der billede.
sluk og sæt HD til
start comp
hvad sker der nu

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 26-04-06 21:01

Sluk for 220 Volt mellem hvert punkt.

Systematisk fejlfinding :
Alt kobles fra bundkortet undtagen strømforsyningsstik,
startknap, Intern højttaler og CPU m/køler.
Tryk på startknappen.
CPU-blæseren køre og højttaleren giver flere beeps.
Fejl, men PSU og CPU køre.
Sæt RAM i og tryk på startknappen.
Højttaleren giver flere beeps.
Fejl, men PSU, CPU og RAM køre.
Monter grafikkort og tryk på startknappen.
Højttaleren giver et enkelt beep.
PSU, CPU, RAM og grafikkort køre.
Nu kan de resterende enheder : skærm, tastatur, mus, diskettedrev, harddisk, CD-drev. PCI-kort tilsluttes en enhed af gangen og evt. fejl lokaliseres.
Gambrinus
(Det samme som e.c. siger, bare på en anden måde.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-04-06 21:32

Nemlig -